Očakávaný nárast kriminality po novembri 1989 a snaha o ochranu majetku boli základom podnikateľského zámeru pre vznik spoločnosti ADLO – bezpečnostné dvere s.r.o.
Autor OTS
Košice 12. júna (OTS) - Myšlienka prerástla do vybudovania renomovanej firmy, ktorá sa etablovala na domácom i zahraničnom trhu.
Podľa členky predstavenstva Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR Bohumily Tauchmannovej je spoločnosť ADLO pozitívnym príkladom slovenskej firmy, ktorá sa svojim zámerom i kvalitu dokázala presadiť doma i v zahraničí. "Keď sa presadí slovenská firma na zahraničných trhoch, má to význam aj pre tie ďalšie spoločnosti, ktoré chcú podnikať za hranicami. Je to najlepší spôsob ako dokázať, že u nás sa dá vyrábať kvalitne, že Slovensko je značka kvality," povedala Tauchmannová dnes v Košiciach, kde si zamestnanci firmy a obchodní partneri pripomenuli 25. výročie vzniku spoločnosti.
Filozofia spoločnosti je postavená na skutočnosti, že všetky výrobky vznikajú ako originály a doma i v ostatných štátoch sa predávajú ako slovenské výrobky.
"Všetci naši riadiaci pracovníci v Európe sú Slováci, ktorí vyrástli v našej firme. Takisto všetci montážnici sú Slováci. Takže nevyvážame len to hmotné, ale aj know-how, tú šikovnosť a um našich ľudí," vysvetlil konateľ firmy Jozef Adame. Dodal, že stratégiou firmy je orientácia na zákazníka - jeho predstavy, požiadavky, kvalita, cena, termín dodania a profesionálne služby.
"Reagujeme presne na požiadavky klienta. Ten si zadá bezpečnostné kritériá, tvar, farbu a všetko, čo chce, aby výrobok obsahoval, My ho vyrobíme, namontujeme a poskytneme servis," uviedol Adame.
S kriminalitou, stále sofistikovanejšími spôsobmi nelegálneho vniknutia do objektov, ale aj inými bezpečnostnými rizikami ako sú požiare, či ekológia, súvisí aj podpora vývoja nových technológií.
"Napríklad pri každom pokuse o vlámanie idú naši technici posúdiť, čo sa s dverami udialo a tieto informácie sú vzápätí posúvané do vývoja. Následne naši odborníci pracujú na zvyšovaní bezpečnosti produktu," dodal konateľ.
Adame konštatoval, že ak chce niekto na trhu preraziť v tejto oblasti, musí jednoznačne disponovať príslušnými certifikátmi. Vo všetkých krajinách teda musia spĺňať európske štandardy bezpečnosti i národné normy.
"Všade kde začíname v zahraničí sme nová neznáma firma a musíme sa prebojovať na trh kvalitným výrobkom a nadštandardnými službami. Jedine toto je cesta ako sa dá presadiť a preto vždy ideme rozhodne do toho súboja," povedal konateľ spoločnosti.
Košický regionálny riaditeľ Maroš Zajac zdôraznil, že aj v súvislosti s množstvom rekonštrukcií narástol záujem ľudí o ochranu objektov. "Najväčší záujem je o bezpečnostné dvere do bytov, termo dvere do rodinných domov, bytové bezpečnostné pivnice a zabezpečenie okien. V poslednom čase sa ľudia veľmi zaujímajú aj o to, či ide o slovenský výrobok," uviedol Zajac.
História spoločnosti ADLO siaha do roku 1990. Prvú predajňu otvorila firma v roku 1992 v Bratislave, v súčasnosti má na Slovensku 12 vlastných predajní a ďalšími pokrýva územie Rakúska, Čiech, Nemecka, Dánska a Švajčiarska. Firma zamestnáva 150 ľudí, z ktorých približne polovica z nich pracuje vo výrobnom závode v Drahovciach.
"Keď sa vám darí, všetkých okolo zaujímajú investície a ako sa nám podarilo zohnať zdroje na vybudovanie firmy. Môžem dnes so všetkou vážnosťou povedať, že našim hlavným úverovým zdrojom boli: nárast a spokojnosť zákazníkov, ktorí sa rozhodli pre naše výrobky a služby. Na tom sme postavili firmu," uzavrel Adame.
Podľa členky predstavenstva Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR Bohumily Tauchmannovej je spoločnosť ADLO pozitívnym príkladom slovenskej firmy, ktorá sa svojim zámerom i kvalitu dokázala presadiť doma i v zahraničí. "Keď sa presadí slovenská firma na zahraničných trhoch, má to význam aj pre tie ďalšie spoločnosti, ktoré chcú podnikať za hranicami. Je to najlepší spôsob ako dokázať, že u nás sa dá vyrábať kvalitne, že Slovensko je značka kvality," povedala Tauchmannová dnes v Košiciach, kde si zamestnanci firmy a obchodní partneri pripomenuli 25. výročie vzniku spoločnosti.
Filozofia spoločnosti je postavená na skutočnosti, že všetky výrobky vznikajú ako originály a doma i v ostatných štátoch sa predávajú ako slovenské výrobky.
"Všetci naši riadiaci pracovníci v Európe sú Slováci, ktorí vyrástli v našej firme. Takisto všetci montážnici sú Slováci. Takže nevyvážame len to hmotné, ale aj know-how, tú šikovnosť a um našich ľudí," vysvetlil konateľ firmy Jozef Adame. Dodal, že stratégiou firmy je orientácia na zákazníka - jeho predstavy, požiadavky, kvalita, cena, termín dodania a profesionálne služby.
"Reagujeme presne na požiadavky klienta. Ten si zadá bezpečnostné kritériá, tvar, farbu a všetko, čo chce, aby výrobok obsahoval, My ho vyrobíme, namontujeme a poskytneme servis," uviedol Adame.
S kriminalitou, stále sofistikovanejšími spôsobmi nelegálneho vniknutia do objektov, ale aj inými bezpečnostnými rizikami ako sú požiare, či ekológia, súvisí aj podpora vývoja nových technológií.
"Napríklad pri každom pokuse o vlámanie idú naši technici posúdiť, čo sa s dverami udialo a tieto informácie sú vzápätí posúvané do vývoja. Následne naši odborníci pracujú na zvyšovaní bezpečnosti produktu," dodal konateľ.
Adame konštatoval, že ak chce niekto na trhu preraziť v tejto oblasti, musí jednoznačne disponovať príslušnými certifikátmi. Vo všetkých krajinách teda musia spĺňať európske štandardy bezpečnosti i národné normy.
"Všade kde začíname v zahraničí sme nová neznáma firma a musíme sa prebojovať na trh kvalitným výrobkom a nadštandardnými službami. Jedine toto je cesta ako sa dá presadiť a preto vždy ideme rozhodne do toho súboja," povedal konateľ spoločnosti.
Košický regionálny riaditeľ Maroš Zajac zdôraznil, že aj v súvislosti s množstvom rekonštrukcií narástol záujem ľudí o ochranu objektov. "Najväčší záujem je o bezpečnostné dvere do bytov, termo dvere do rodinných domov, bytové bezpečnostné pivnice a zabezpečenie okien. V poslednom čase sa ľudia veľmi zaujímajú aj o to, či ide o slovenský výrobok," uviedol Zajac.
História spoločnosti ADLO siaha do roku 1990. Prvú predajňu otvorila firma v roku 1992 v Bratislave, v súčasnosti má na Slovensku 12 vlastných predajní a ďalšími pokrýva územie Rakúska, Čiech, Nemecka, Dánska a Švajčiarska. Firma zamestnáva 150 ľudí, z ktorých približne polovica z nich pracuje vo výrobnom závode v Drahovciach.
"Keď sa vám darí, všetkých okolo zaujímajú investície a ako sa nám podarilo zohnať zdroje na vybudovanie firmy. Môžem dnes so všetkou vážnosťou povedať, že našim hlavným úverovým zdrojom boli: nárast a spokojnosť zákazníkov, ktorí sa rozhodli pre naše výrobky a služby. Na tom sme postavili firmu," uzavrel Adame.