Podceňovanie učiteľského povolania je podľa Juraja Hipša z Komenského inštitútu, ktorý organizuje podujatie Učiteľ Slovenska, výrazné nielen na Slovensku, ale aj v iných krajinách.
Autor TASR
Bratislava 12. apríla (TASR) – Slovenskí učitelia si v porovnaní so svetovými neveria a sú prehnane skromní. Myslí si to Juraj Hipš z Komenského inštitútu, ktorý organizuje podujatie Učiteľ Slovenska.
"Mnohí slovenskí učitelia sú na rovnakej úrovni ako ich medzinárodní kolegovia. Rozdiel medzi slovenskými učiteľmi a tými svetovými je ten, že tí zo sveta sa mnohokrát neboja. Oni sa nehanbia za to, čo robia, neboja sa to prezentovať. Neberú to tak, že oni sa teraz vyvyšujú a sú pyšní, ale prezentujú svoju profesiu učiteľa," povedal pre TASR Hipš s tým, že tá je jednou z kľúčových vecí, ktoré vo svete sú a dokážu priniesť zmenu. Podľa jeho slov slovenský učiteľ, ak urobí niečo dobré, tak to robí len vo svojej triede a nechce, aby o tom vedeli ľudia. "Čo je podľa mňa obrovská škoda. Ak chceme slovenské školstvo niekde posunúť, musíme hovoriť o dobrých učiteľoch. Tí dobrí učitelia musia o tom chcieť hovoriť, nie sa skrývať," poznamenal Hipš.
Podceňovanie učiteľského povolania je podľa Hipša výrazné nielen na Slovensku, ale aj v iných krajinách. "My aj na Slovensku dávame učiteľom často najavo, že ak ukážu, že niečo vedia, tak ich neoceníme. Máme pocit, že sa chcú príliš vyvyšovať, a to je zlé. Keď sa chceme ako celá spoločnosť posunúť, je dobré, keď tým dobrým poďakujeme, podporujeme ich a oni potom dokážu ťahať aj ostatných," povedal Hipš s tým, že hneď ako sa budú dobrí učitelia skrývať, dostanú sa do popredia slabší.
Hipš poukázal aj na skúsenosti z tohtoročného Global Education and Skills Forum v Dubaji, kde najlepší učitelia sveta ukázali, ako vyzerajú vyučovacie hodiny u nich. "Predviedli nám výborné hodiny, žiadne diktovanie poznámok a následné skúšanie. Mnohí slovenskí učitelia by bez problémov medzi túto pedagogickú špičku zapadli," uzavrel.
"Mnohí slovenskí učitelia sú na rovnakej úrovni ako ich medzinárodní kolegovia. Rozdiel medzi slovenskými učiteľmi a tými svetovými je ten, že tí zo sveta sa mnohokrát neboja. Oni sa nehanbia za to, čo robia, neboja sa to prezentovať. Neberú to tak, že oni sa teraz vyvyšujú a sú pyšní, ale prezentujú svoju profesiu učiteľa," povedal pre TASR Hipš s tým, že tá je jednou z kľúčových vecí, ktoré vo svete sú a dokážu priniesť zmenu. Podľa jeho slov slovenský učiteľ, ak urobí niečo dobré, tak to robí len vo svojej triede a nechce, aby o tom vedeli ľudia. "Čo je podľa mňa obrovská škoda. Ak chceme slovenské školstvo niekde posunúť, musíme hovoriť o dobrých učiteľoch. Tí dobrí učitelia musia o tom chcieť hovoriť, nie sa skrývať," poznamenal Hipš.
Podceňovanie učiteľského povolania je podľa Hipša výrazné nielen na Slovensku, ale aj v iných krajinách. "My aj na Slovensku dávame učiteľom často najavo, že ak ukážu, že niečo vedia, tak ich neoceníme. Máme pocit, že sa chcú príliš vyvyšovať, a to je zlé. Keď sa chceme ako celá spoločnosť posunúť, je dobré, keď tým dobrým poďakujeme, podporujeme ich a oni potom dokážu ťahať aj ostatných," povedal Hipš s tým, že hneď ako sa budú dobrí učitelia skrývať, dostanú sa do popredia slabší.
Hipš poukázal aj na skúsenosti z tohtoročného Global Education and Skills Forum v Dubaji, kde najlepší učitelia sveta ukázali, ako vyzerajú vyučovacie hodiny u nich. "Predviedli nám výborné hodiny, žiadne diktovanie poznámok a následné skúšanie. Mnohí slovenskí učitelia by bez problémov medzi túto pedagogickú špičku zapadli," uzavrel.