Ochranu vzdušného priestoru nad Slovenskom majú na starosti vzdušné sily nepretržite. V pohotovosti sú lietadlá MiG-29, piloti, technický personál, radary s obsluhou, velenie a komunikačné systémy.
Autor TASR
Bratislava 31. marca (TASR) - Výcvik pilotov na stíhačky Mig-29, ktoré sú súčasťou Vzdušných síl OS SR a systému NATINADS (NATO Integrated Air Defence System) trvá niekoľko rokov. Skôr ako si piloti sadnú do nadzvukových stíhačiek, musia absolvovať výcvik na lietadlách Albatros L-39 na leteckej základni v Sliači.
"Mladí ľudia, ktorí prichádzajú k našej letke si urobia pozemné prípravy, urobia si nácviky v simulátoroch, kde sa učia základné postupy a riešenie všetkých núdzových situácií, ktoré môžu nastať. Potom ich preskúša komisia a následne začínajú absolvovať prvé lety," priblížil veliteľ výcvikovej letky zmiešaného krídla Sliač Roman Poláček počas minulotýždňových ostrých strelieb na leteckej strelnici na Záhorí. Ako dodal, po príchode k letke sú noví piloti do pol roka pozemnej prípravy schopní absolvovať lety.
"Výcvik u výcvikovej letky trvá približne štyri až päť rokov. Podmienka je, že piloti musia u nás nalietať minimálne 450 hodín, získať prvú pilotnú triedu a až potom prechádzajú na lietadlá Mig-29," doplnil Poláček. Piloti Mig-29 a L-39 zväčša cvičia na Slovensku napríklad v priestore leteckej strelnice na Záhorí. "Taktiež sa zúčastňujeme zahraničných cvičení v rámci NATO, kde sa učíme spolu pôsobiť s ostatnými krajinami," dodal Poláček.
Slovensko sa vstupom do NATO zaviazalo, že bude prispievať do jednotnej ochrany vzdušného priestoru v rámci NATO. Ide o systém NATINADS. Ochranu vzdušného priestoru nad Slovenskom majú na starosti vzdušné sily nepretržite sedem dní v týždni, 24 hodín denne. V pohotovosti sú lietadlá MiG-29, piloti, technický personál, radary s obsluhou, velenie a komunikačné systémy. Integrovaný systém protivzdušnej ochrany vznikol 1. júla 1961.
"Mladí ľudia, ktorí prichádzajú k našej letke si urobia pozemné prípravy, urobia si nácviky v simulátoroch, kde sa učia základné postupy a riešenie všetkých núdzových situácií, ktoré môžu nastať. Potom ich preskúša komisia a následne začínajú absolvovať prvé lety," priblížil veliteľ výcvikovej letky zmiešaného krídla Sliač Roman Poláček počas minulotýždňových ostrých strelieb na leteckej strelnici na Záhorí. Ako dodal, po príchode k letke sú noví piloti do pol roka pozemnej prípravy schopní absolvovať lety.
"Výcvik u výcvikovej letky trvá približne štyri až päť rokov. Podmienka je, že piloti musia u nás nalietať minimálne 450 hodín, získať prvú pilotnú triedu a až potom prechádzajú na lietadlá Mig-29," doplnil Poláček. Piloti Mig-29 a L-39 zväčša cvičia na Slovensku napríklad v priestore leteckej strelnice na Záhorí. "Taktiež sa zúčastňujeme zahraničných cvičení v rámci NATO, kde sa učíme spolu pôsobiť s ostatnými krajinami," dodal Poláček.
Slovensko sa vstupom do NATO zaviazalo, že bude prispievať do jednotnej ochrany vzdušného priestoru v rámci NATO. Ide o systém NATINADS. Ochranu vzdušného priestoru nad Slovenskom majú na starosti vzdušné sily nepretržite sedem dní v týždni, 24 hodín denne. V pohotovosti sú lietadlá MiG-29, piloti, technický personál, radary s obsluhou, velenie a komunikačné systémy. Integrovaný systém protivzdušnej ochrany vznikol 1. júla 1961.