V hodnoteniach projektov identifikovalo päť závažných nedostatkov a zaradilo ich medzi najhoršie štátne IT projekty.
Autor TASR
Bratislava 19. júna (TASR) - Občianske združenie Slovensko.Digital vyzýva v otvorenom liste ministra školstva, aby pozastavil realizáciu projektov Digitálne vybavenie škôl a Digitálna infraštruktúra škôl za takmer pol miliardy eur. V hodnoteniach projektov identifikovalo päť závažných nedostatkov a zaradilo ich medzi najhoršie štátne IT projekty. Od vedenia rezortu žiada, aby dopracovalo a opravilo identifikované kritické miesta projektov. TASR o tom za združenie informoval Matúš Kollár.
Projekty podľa združenia síce majú správny zámer zlepšiť IT vybavenie a infraštruktúru škôl, avšak ich navrhnutý prístup je problematický, chýba im opis reálnych vzdelávacích cieľov a nedostatočne zohľadňujú individuálne potreby jednotlivých škôl. Upozorňuje tiež na financovanie projektov, ktoré sa, ako združenie tvrdí, zameriava viac na nákup zariadení než podporu učiteľov, a neexistuje plán na monitorovanie vzdelávacích cieľov.
"Pre vybavenie škôl technikou ani neboli reálne zvažované alternatívy a pre infraštruktúru zvolená forma centrálne riadeného nákupného systému je slabo odôvodnená oproti použitiu poukážok, ktoré školy môžu použiť podľa vlastných potrieb," uviedol Ľubor Illek zo Slovensko.Digital. Dodal, že to všetko je spojené s mimoriadne vysokými nákladmi, kde navyše nie je jasné, z akých zdrojov bude hradených 250 miliónov eur potrebných na udržateľnosť výsledkov projektu.
Ministerstvo školstva v reakcii pre TASR uviedlo, že pre tieto projekty pripravilo dokumentáciu iniciálnej fázy, ktorá prešla schválením zo strany Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, ako aj Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. "Ministerstvo školstva pokračuje v rámci realizácie oboch projektov v súlade s touto schválenou dokumentáciou, platnou legislatívou a tiež s požiadavkami definovanými v rámci plánu obnovy a odolnosti, ktorý je zdrojom financovania projektov," uviedli z rezortu.
Projekty podľa združenia síce majú správny zámer zlepšiť IT vybavenie a infraštruktúru škôl, avšak ich navrhnutý prístup je problematický, chýba im opis reálnych vzdelávacích cieľov a nedostatočne zohľadňujú individuálne potreby jednotlivých škôl. Upozorňuje tiež na financovanie projektov, ktoré sa, ako združenie tvrdí, zameriava viac na nákup zariadení než podporu učiteľov, a neexistuje plán na monitorovanie vzdelávacích cieľov.
"Pre vybavenie škôl technikou ani neboli reálne zvažované alternatívy a pre infraštruktúru zvolená forma centrálne riadeného nákupného systému je slabo odôvodnená oproti použitiu poukážok, ktoré školy môžu použiť podľa vlastných potrieb," uviedol Ľubor Illek zo Slovensko.Digital. Dodal, že to všetko je spojené s mimoriadne vysokými nákladmi, kde navyše nie je jasné, z akých zdrojov bude hradených 250 miliónov eur potrebných na udržateľnosť výsledkov projektu.
Ministerstvo školstva v reakcii pre TASR uviedlo, že pre tieto projekty pripravilo dokumentáciu iniciálnej fázy, ktorá prešla schválením zo strany Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, ako aj Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. "Ministerstvo školstva pokračuje v rámci realizácie oboch projektov v súlade s touto schválenou dokumentáciou, platnou legislatívou a tiež s požiadavkami definovanými v rámci plánu obnovy a odolnosti, ktorý je zdrojom financovania projektov," uviedli z rezortu.