Teraz.sk ponúka fotografie snehových kalamít z 50. a 60. rokov 20. storočia s dobovými popiskami. Aj vtedy boli cestári vždy dobre pripravení na zimu a dopadlo to rovnako, ako sa to stáva aj dnes...
Bratislava 6. decembra (Teraz.sk) - Niektoré veci sa s rokmi nemenia. Cestári vždy pred zimou deklarujú pripravenosť na nástrahy počasia, to ich však v konečnom dôsledku často aj tak prekvapí. Teraz.sk ponúka unikátne fotografie z archívu TASR s originálnymi dobovými popiskami.
Rok 1956, všetko je pripravené
Na archívnej snímke zo 14. februára 1956 v Západoslovenskom kraji sa pracovníci Československých štátnych ciest dobre pripravili na zimu. Vysoké mrazy a hojné sneženie v posledných dňoch postavili pracovníkov Čsl. štátnych ciest pred tvrdú skúšku a zodpovednú úlohu - dodržať plynulosť cestnej premávky. Na dobré zvládnutie snehových kalamít sa pripravili ešte pred príchodom zimy, keď na najohrozenejších miestach, postavili na celom území Slovenska snehové zábrany v dĺžke 450 km. Foto: TASR/Koloman Cích
Rok 1956, kalamita
Na archívnej snímke z 20. februára 1956 celomestská smena v Bratislave. Na výzvu Ústredného národného výboru a Obvodných národných výborov nastupujú bratislavskí občania v týchto dňoch do brigádnických smien na odpratávanie ulíc mesta od veľkého množstva snehu. Umožňujú tým nehatenú pouličnú dopravu, ako aj včasný rozvoz potravín. Foto: TASR/Jozef Teslík
Rok 1963
Na archívnej snímke z 8. februára 1963 stroje v uliciach Bratislavy odpratávajú sneh. Pracovníci Technických služieb mesta Bratislava majú v týchto dňoch plné ruky práce s odpratávaním snehu v meste. Vo štvrtok 7. februára pracovalo v uliciach mesta 10 strojov na odpratávanie snehu a 55 nákladných áut. Foto: TASR/Alojz Prakeš
Na archívnej snímke zo 16. januára 1963 boj so závejmi vo Východoslovenskom kraji. V obvode Košickej dráhy sú v pohotovosti pracovníci traťových dištancií na všetkých úsekoch tratí, ktoré sú ohrozené tvorbou závejov. Podľa potreby prechádzajú po trati rušne so snehovými pluhmi a odmetávajú čerstvo naviaty sneh pracovníci traťových dištancií zľadovatelý sneh spomedzi koľají a celého profilu trate potom rozkopávajú a odhadzujú lopatami. Najviac práce majú pod Kráľovou hoľou, medzi Červenou skalou, Švermovom a ľadovou jaskyňou. Na tomto úseku 15. januára v 15-18 stupňovom mraze pracovalo vyše 100 robotníkov z traťovej dištancie Spišská Nová Ves a príslušníkov armády. Foto: TASR/František Kocian
Na archívnej snímke z 1. februára 1963 tvrdé boje cestárov s prírodným živlom vo Východoslovenskom kraji. Pracovníci Štátnych ciest vo Východoslovenskom kraji sa usilujú udržať cesty v zjazdnom stave aj za silného sneženia a severozápadného vetra, ktorý vytvoril na viacerých cestách veľké záveje. Obzvlášť nepriaznivé podmienky boli na cestnom úseku Košice-Prešov, kde nasadili tri snehové pluhy a frézu. Chvíľami sa znížila viditeľnoasť na jeden meter. Foto: TASR/Miroslav Tuleja
Rok 1967
Na archívnej snímke z 20. decembra 1967 zimná údržba v Západoslovenskom kraji. Tohtoročná zima už poriadne vystrčila rožky. Na štátnej ceste Bratislava-Trnava majú cestári už od polnoci 20. decembra plné ruky práce a pluhmi odstraňujú snehom zatarasené cesty, najmä v úseku Pezinok-Trnava. Napriek ich úsiliu tesne pred Trnavou prudká snehová metelica zatarasila v skorých ranných hodinách cestu siedmim vozidlám, medzi nimi aj autobusu s vlečkou. Miestami sú naviate na ceste aj vyše metrové záveje i napriek zábranám, ktoré sú pravidelne rozostavané na najviach nechránených úsekoch štátnej cesty. Foto: TASR/Ivan Dubovský
Na archívnej snímke z 20. decembra 1967 zimná údržba v Západoslovenskom kraji. Tohtoročná zima už poriadne vystrčila rožky. Na štátnej ceste Bratislava-Trnava majú cestári už od polnoci 20. decembra plné ruky práce a pluhmi odstraňujú snehom zatarasené cesty, najmä v úseku Pezinok-Trnava. Napriek ich úsiliu tesne pred Trnavou prudká snehová metelica zatarasila v skorých ranných hodinách cestu siedmim vozidlám, medzi nimi aj autobusu s vlečkou. Miestami sú naviate na ceste aj vyše metrové záveje i napriek zábranám, ktoré sú pravidelne rozostavané na najviach nechránených úsekoch štátnej cesty. Foto: TASR/Ivan Dubovský