Cieľom kampane je nachádzať správnu mieru vo využívaní médií v digitálnej dobe.
Autor TASR
Bratislava 16. mája (TASR) - Deti, mladých ľudí, triedne kolektívy i celé rodiny pozýva eRko - Hnutie kresťanských spoločenstiev detí zapojiť sa do kampane MINIdigi. Tá bude prebiehať od 24. do 30. mája. Cieľom kampane je nachádzať správnu mieru vo využívaní médií v digitálnej dobe. TASR o tom informoval koordinátor pre komunikáciu z eRko - Hnutie kresťanských spoločenstiev detí Boris Kollár.
"Pandémia nového koronavírusu nás prinútila prežívať svoje životy pred obrazovkami a monitormi viac ako inokedy. Nevyhli sa tomu ani deti a mladí, ktorých výchova a vzdelávanie prešli do online podoby. Učiť sa digitálnej miernosti sa preto ukazuje v tomto čase ako nanajvýš dôležité. Musíme vynaložiť veľa sily a energie, aby sme sa spolu s deťmi učili, že pravé vzťahy a spoločenstvá vieme najlepšie budovať mimo obrazoviek," uviedol zastupujúci predseda eRka Andrej Gejdoš. Ku kampani MINIdigi eRko pripravilo pre animátorov a učiteľov metodické materiály na sedem dní, ktoré obsahujú podnety, ako sa s deťmi rozprávať o využívaní digitálnych technológií, a zahŕňajú konkrétne výzvy, ako zmierniť ich nadmerné používanie.
Okrem toho ponúkajú mnohé aktivity a hry, vďaka ktorým deti a mladí môžu využívať čas hodnotnejšie. "Okrem materiálov pre animátorov sú pripravené na celý MINIdigi týždeň aj hodnotné námety pre rodiny, ktoré obsahujú rodinné aktivity, podnetné otázky na zdieľanie a spoločné modlitby," dodáva koordinátorka kampane Dominika Bujdáková.
Kampaň MINIdigi nadväzuje na kampaň Vypni telku, zapni seba!, ktorú eRko organizuje od roku 2001.
"Pandémia nového koronavírusu nás prinútila prežívať svoje životy pred obrazovkami a monitormi viac ako inokedy. Nevyhli sa tomu ani deti a mladí, ktorých výchova a vzdelávanie prešli do online podoby. Učiť sa digitálnej miernosti sa preto ukazuje v tomto čase ako nanajvýš dôležité. Musíme vynaložiť veľa sily a energie, aby sme sa spolu s deťmi učili, že pravé vzťahy a spoločenstvá vieme najlepšie budovať mimo obrazoviek," uviedol zastupujúci predseda eRka Andrej Gejdoš. Ku kampani MINIdigi eRko pripravilo pre animátorov a učiteľov metodické materiály na sedem dní, ktoré obsahujú podnety, ako sa s deťmi rozprávať o využívaní digitálnych technológií, a zahŕňajú konkrétne výzvy, ako zmierniť ich nadmerné používanie.
Okrem toho ponúkajú mnohé aktivity a hry, vďaka ktorým deti a mladí môžu využívať čas hodnotnejšie. "Okrem materiálov pre animátorov sú pripravené na celý MINIdigi týždeň aj hodnotné námety pre rodiny, ktoré obsahujú rodinné aktivity, podnetné otázky na zdieľanie a spoločné modlitby," dodáva koordinátorka kampane Dominika Bujdáková.
Kampaň MINIdigi nadväzuje na kampaň Vypni telku, zapni seba!, ktorú eRko organizuje od roku 2001.