Dokumentom by sa vlády mali zaoberať na sklonku roka, po novom upravuje postupy pri únose civilného dopravného lietadla teroristami.
Autor TASR
Praha 11. októbra (TASR) - Ministri obrany ČR a SR by už o niekoľko mesiacov mohli podpísať bilaterálnu medzivládnu zmluvu o vzájomnej ochrane vzdušného priestoru, informoval internetový server iDNES.cz.
Dokument, ktorého návrh už prerokovali v medzirezortnom pripomienkovom konaní v oboch krajinách a ktorým by sa vlády mali zaoberať na sklonku roka, po novom upravuje postupy pri únose civilného dopravného lietadla teroristami. Navyše by mohol uľahčiť zámer slovenskej strany rokovať o zaobstaraní stíhačiek typu Gripen.
Vzhľadom na fakt, že stíhačky typu JAS-39 Gripen tvoria súčasť českého vojenského letectva, by to znamenalo v prípade kúpy alebo prenájmu rovnakých strojov slovenskou stranou možnosť vzájomného poskytnutia servisu na letiskách v Sliači, respektíve Čáslavi. Obe krajiny by zrejme ušetrili aj na výcviku pilotov a iného personálu, logistike či prevádzke, píše iDNES.cz.
Podľa rovnakého zdroja je pre Slovenskú republiku dôležitým kritériom, aby náklady na prenájom, kúpu alebo leasing spomínaných stíhačiek neboli výrazne vyššie ako prevádzka tých súčasných.
Gripeny sú aj v tomto smere na tom mimoriadne dobre, podľa štúdie prestížnej odbornej konzultačnej spoločnosti IHS Jane’s z roku 2012 dokonca najlepšie pri porovnaní nákladov súčasných nadzvukových lietadiel na jednu letovú hodinu.
Dokument, ktorého návrh už prerokovali v medzirezortnom pripomienkovom konaní v oboch krajinách a ktorým by sa vlády mali zaoberať na sklonku roka, po novom upravuje postupy pri únose civilného dopravného lietadla teroristami. Navyše by mohol uľahčiť zámer slovenskej strany rokovať o zaobstaraní stíhačiek typu Gripen.
Vzhľadom na fakt, že stíhačky typu JAS-39 Gripen tvoria súčasť českého vojenského letectva, by to znamenalo v prípade kúpy alebo prenájmu rovnakých strojov slovenskou stranou možnosť vzájomného poskytnutia servisu na letiskách v Sliači, respektíve Čáslavi. Obe krajiny by zrejme ušetrili aj na výcviku pilotov a iného personálu, logistike či prevádzke, píše iDNES.cz.
Podľa rovnakého zdroja je pre Slovenskú republiku dôležitým kritériom, aby náklady na prenájom, kúpu alebo leasing spomínaných stíhačiek neboli výrazne vyššie ako prevádzka tých súčasných.
Gripeny sú aj v tomto smere na tom mimoriadne dobre, podľa štúdie prestížnej odbornej konzultačnej spoločnosti IHS Jane’s z roku 2012 dokonca najlepšie pri porovnaní nákladov súčasných nadzvukových lietadiel na jednu letovú hodinu.