Zhotoviteľ ako svoj zásadný spor vníma geologické podmienky v tuneli Višňové a ich predvídateľnosť, resp. nepredvídateľnosť, skonštatovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Autor TASR
Bratislava 31. januára (TASR) – Spory medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala pomáha od pondelka 28. januára riešiť medzinárodná Komisia pre riešenie sporov. Informovala o tom hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Komisia podľa hovorkyne pomáha riešiť spory medzi objednávateľom, teda NDS, a zhotoviteľom, ktorým je združenie Salini Impregilo – Dúha. V pondelok (28. 1.) sa uskutočnilo prvé iniciačné stretnutie, na ktorom sa všetky zmluvné strany oboznámili s problematikou. "NDS v najbližších dňoch dodá komisii doklady a stanovisko k problematike, ktorú chce riešiť a považuje ju za zásadnú, dokumenty sa aktuálne prekladajú do anglického jazyka," priblížila Michalová.
Ako ďalej informovala, zhotoviteľ sa zaviazal do jedného mesiaca komisii predložiť prvý zásadný spor z jeho strany. "NDS ako zásadnú problematiku vníma zodpovednosť zhotoviteľa za projektovú dokumentáciu a jej prípadné zmeny a aktualizácie. Zhotoviteľ ako svoj zásadný spor vníma geologické podmienky v tuneli Višňové a ich predvídateľnosť, resp. nepredvídateľnosť," skonštatovala.
Komisiu podľa hovorkyne tvoria uznávaní profesionáli z Nemecka, USA a Veľkej Británie. Jedného člena pritom navrhla NDS, jedného zhotoviteľ a na jednom sa zhodli obe strany.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.
Komisia podľa hovorkyne pomáha riešiť spory medzi objednávateľom, teda NDS, a zhotoviteľom, ktorým je združenie Salini Impregilo – Dúha. V pondelok (28. 1.) sa uskutočnilo prvé iniciačné stretnutie, na ktorom sa všetky zmluvné strany oboznámili s problematikou. "NDS v najbližších dňoch dodá komisii doklady a stanovisko k problematike, ktorú chce riešiť a považuje ju za zásadnú, dokumenty sa aktuálne prekladajú do anglického jazyka," priblížila Michalová.
Ako ďalej informovala, zhotoviteľ sa zaviazal do jedného mesiaca komisii predložiť prvý zásadný spor z jeho strany. "NDS ako zásadnú problematiku vníma zodpovednosť zhotoviteľa za projektovú dokumentáciu a jej prípadné zmeny a aktualizácie. Zhotoviteľ ako svoj zásadný spor vníma geologické podmienky v tuneli Višňové a ich predvídateľnosť, resp. nepredvídateľnosť," skonštatovala.
Komisiu podľa hovorkyne tvoria uznávaní profesionáli z Nemecka, USA a Veľkej Británie. Jedného člena pritom navrhla NDS, jedného zhotoviteľ a na jednom sa zhodli obe strany.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.