Televízia Z chce zaujať pozitivizmom.
Autor TASR
Bratislava 10. apríla (TASR) – Nová Televízia Z nemieni konkurovať verejnoprávnej televízii. "Budeme sa však snažiť o to, čo by mala každá verejnoprávna televízia robiť," pre TASR vysvetlil jej programový vedúci Ivan Brožík.
Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila na utorňajšom (8.4.) zasadnutí licenciu na celoplošné digitálne vysielanie spoločnosti Zoe media, ktorá odkúpila bývalú regionálnu Západoslovenskú televíziu. Vysielanie tento vysielateľ plánuje obnoviť nielen pod úplne novým názvom – Televízia Z, ale aj s celkom odlišnou koncepciou.
„Televízia Z sa nebude v bežnej programovej štruktúre zaoberať regionálnymi témami, ale témami, ktoré sú dôležité či zaujímavé z celoslovenského pohľadu,“ priblížil vo vyhlásení pre TASR konateľ spoločnosti Petr Komínek.
Nebude náboženská
Šéf novej televízie odmietol medializované informácie, že by mali byť „náboženskou“ televíziou. Podľa jeho slov nemienia konkurovať takto zameraným televíziám na našom trhu. „Vo svojej servisnej službe sa Televízia Z bude zaoberať aj duchovnou sférou, avšak bez viazanosti na akúkoľvek konkrétnu cirkev,“ doplnil.
Riaditeľ novej televízie informoval, že prostredníctvom terestriálneho vysielania budú dostupní na 80 percentách územia Slovenska. Rokujú aj s káblovými operátormi, tu sú podľa Komínka rokovania „buď v štádiu dohody, alebo v etape prípravy dohody“. Televízia má licenciu aj na vysielanie cez satelit, to však v začiatku neplánuje.
Brožík spresnil, že Televízia Z začne vysielať najneskôr do jedného mesiaca. Vysvetlil, že pôjde o nízkonákladový projekt, keď licenciu získala obchodná spoločnosť Zoe media, ale produkciu programu bude zabezpečovať rovnomenné občianske združenie.
Brožík, ktorý má na starosti práve programovú časť projektu, vylúčil, že by za nimi bol zahraničný kapitál, politická strana alebo finančná skupina. „To môžem garantovať svojím menom,“ povedal.
Vlastná produkcia
Projekt by mala charakterizovať najmä vlastná produkcia, tú však bude zabezpečovať aj externé, nie profesionálne prostredie na dobrovoľníckej báze. „Výroba bude zlacnená tým, že máme okruh dobrovoľníkov z radov organizácií aj ľudí, ktorí chcú spolupracovať na tomto projekte,“ ozrejmil Brožík.
Televízia plánuje aj komerčné aktivity. Brožík spresnil, že majú záujem o inzerentov zameraných na skupinu ľudí, ktorá v súčasnosti televíziu nepozerá a tiež o inzerentov, ktorí v súčasných komerčných médiách odmietajú inzerovať.
Televízia Z podľa Brožíka nebude konkurenciou žiadnej súčasnej televízii na slovenskom trhu. Má vyplniť medzeru. „Chceme priniesť ľuďom na Slovensku informácie, ktoré im chýbajú v existujúcej ponuke televízií, tak čo do obsahu, ako aj spracovania,“ priblížil. Inšpiráciu podľa neho pritom hľadali v nemeckých a rakúskych verejnoprávnych médiách.
V žiadosti o licenciu Zoe media uviedla, že publicistika bude v jej vysielaní tvoriť 44 percent programu, spravodajstvo 27 percent, dokumentárne programy 22 percent, hudobné programy dve percentá a náboženské relácie päť percent.
Na 1.mieste publicistika, nie politická
Brožík potvrdil, že publicistika bude u nich na prvom mieste, nie však politická. Vo veľkej miere sa chcú venovať kultúre, umeniu, životným hodnotám. V rámci spravodajstva Televízia Z tiež nepôjde do konkurenčného boja s inými televíziami. „Chceme ho postaviť inak – na prapôvodných pilieroch zákona o verejnoprávnom vysielaní, to znamená, bude vyvážené, striktne nekomentované, zásadne len informatívne,“ vysvetlil pre TASR Ivan Brožík.
Podľa riaditeľa Petra Komínka sa bude vysielanie Televízie Z niesť v duchu pozitivizmu a nebude zaťažené nadmierou tragédií, násilia, hrubostí, vulgarity a iných stresových prvkov. Naopak, má prinášať "inšpiráciu, životný optimizmus, východiská zo zložitých situácií a chce diváka predovšetkým obohacovať".
Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila na utorňajšom (8.4.) zasadnutí licenciu na celoplošné digitálne vysielanie spoločnosti Zoe media, ktorá odkúpila bývalú regionálnu Západoslovenskú televíziu. Vysielanie tento vysielateľ plánuje obnoviť nielen pod úplne novým názvom – Televízia Z, ale aj s celkom odlišnou koncepciou.
„Televízia Z sa nebude v bežnej programovej štruktúre zaoberať regionálnymi témami, ale témami, ktoré sú dôležité či zaujímavé z celoslovenského pohľadu,“ priblížil vo vyhlásení pre TASR konateľ spoločnosti Petr Komínek.
Nebude náboženská
Šéf novej televízie odmietol medializované informácie, že by mali byť „náboženskou“ televíziou. Podľa jeho slov nemienia konkurovať takto zameraným televíziám na našom trhu. „Vo svojej servisnej službe sa Televízia Z bude zaoberať aj duchovnou sférou, avšak bez viazanosti na akúkoľvek konkrétnu cirkev,“ doplnil.
Riaditeľ novej televízie informoval, že prostredníctvom terestriálneho vysielania budú dostupní na 80 percentách územia Slovenska. Rokujú aj s káblovými operátormi, tu sú podľa Komínka rokovania „buď v štádiu dohody, alebo v etape prípravy dohody“. Televízia má licenciu aj na vysielanie cez satelit, to však v začiatku neplánuje.
Brožík spresnil, že Televízia Z začne vysielať najneskôr do jedného mesiaca. Vysvetlil, že pôjde o nízkonákladový projekt, keď licenciu získala obchodná spoločnosť Zoe media, ale produkciu programu bude zabezpečovať rovnomenné občianske združenie.
Brožík, ktorý má na starosti práve programovú časť projektu, vylúčil, že by za nimi bol zahraničný kapitál, politická strana alebo finančná skupina. „To môžem garantovať svojím menom,“ povedal.
Vlastná produkcia
Projekt by mala charakterizovať najmä vlastná produkcia, tú však bude zabezpečovať aj externé, nie profesionálne prostredie na dobrovoľníckej báze. „Výroba bude zlacnená tým, že máme okruh dobrovoľníkov z radov organizácií aj ľudí, ktorí chcú spolupracovať na tomto projekte,“ ozrejmil Brožík.
Televízia plánuje aj komerčné aktivity. Brožík spresnil, že majú záujem o inzerentov zameraných na skupinu ľudí, ktorá v súčasnosti televíziu nepozerá a tiež o inzerentov, ktorí v súčasných komerčných médiách odmietajú inzerovať.
Televízia Z podľa Brožíka nebude konkurenciou žiadnej súčasnej televízii na slovenskom trhu. Má vyplniť medzeru. „Chceme priniesť ľuďom na Slovensku informácie, ktoré im chýbajú v existujúcej ponuke televízií, tak čo do obsahu, ako aj spracovania,“ priblížil. Inšpiráciu podľa neho pritom hľadali v nemeckých a rakúskych verejnoprávnych médiách.
V žiadosti o licenciu Zoe media uviedla, že publicistika bude v jej vysielaní tvoriť 44 percent programu, spravodajstvo 27 percent, dokumentárne programy 22 percent, hudobné programy dve percentá a náboženské relácie päť percent.
Na 1.mieste publicistika, nie politická
Brožík potvrdil, že publicistika bude u nich na prvom mieste, nie však politická. Vo veľkej miere sa chcú venovať kultúre, umeniu, životným hodnotám. V rámci spravodajstva Televízia Z tiež nepôjde do konkurenčného boja s inými televíziami. „Chceme ho postaviť inak – na prapôvodných pilieroch zákona o verejnoprávnom vysielaní, to znamená, bude vyvážené, striktne nekomentované, zásadne len informatívne,“ vysvetlil pre TASR Ivan Brožík.
Podľa riaditeľa Petra Komínka sa bude vysielanie Televízie Z niesť v duchu pozitivizmu a nebude zaťažené nadmierou tragédií, násilia, hrubostí, vulgarity a iných stresových prvkov. Naopak, má prinášať "inšpiráciu, životný optimizmus, východiská zo zložitých situácií a chce diváka predovšetkým obohacovať".