Poslanec zároveň pripomenul, že väčšina v Európe vyrobených áut má dieselový pohon, ktorý má nižšiu spotrebu a je k životnému prostrediu šetrnejší.
Autor TASR
Brusel 3. marca (TASR) - Výbor Európskeho parlamentu (EP) pre vyšetrovanie emisného škandálu európskych automobiliek v stredu zasadal, aby zvolil svoje orgány a určil priority. Ivan Štefanec, jediný slovenský europoslanec tohto výboru, upozornil, že cieľom výboru nie je nikoho trestať.
Štefanec v správe pre TASR uviedol, že ako člen Výboru pre vyšetrovanie emisného škandálu sa v stredu (2. 3.) zúčastnil na jeho prvom zasadnutí. Spresnil, že úlohou tohto výboru nie je za každú cenu trestať automobilky, ale vytvoriť také prostredie, aby sa európsky automobilový priemysel mohol rozvíjať v súlade s platnou legislatívou.
"Automobilový priemysel v Európskej únii priamo či nepriamo zamestnáva takmer 12 miliónov ľudí. Neprimerane tvrdá regulácia by nás o túto vlajkovú loď európskeho priemyslu mohla pripraviť. Medzi snahou o redukovanie emisií a ďalším rozvojom automobilového priemyslu nie je žiaden rozpor," skonštatoval Štefanec.
Poslanec zároveň pripomenul, že väčšina v Európe vyrobených áut má dieselový pohon, ktorý má nižšiu spotrebu a je k životnému prostrediu šetrnejší.
"V budúcnosti by sme sa mali viac sústreďovať na prísnejšie kontroly vypúšťaných emisií, ktoré však musia prebiehať v reálnych dopravných podmienkach, nie v laboratóriá a na špeciálne upravených vozidlách," povedal v závere.
Šéfkou Výboru pre vyšetrovanie emisného škandálu (EMIS) bola zvolená belgická socialistická europoslankyňa Kathleen Van Bremptová. Výbor má štyroch podpredsedov, dvoch poslancov z Belgicka, jednu českú a jednu francúzsku europoslankyňu.
Štefanec v správe pre TASR uviedol, že ako člen Výboru pre vyšetrovanie emisného škandálu sa v stredu (2. 3.) zúčastnil na jeho prvom zasadnutí. Spresnil, že úlohou tohto výboru nie je za každú cenu trestať automobilky, ale vytvoriť také prostredie, aby sa európsky automobilový priemysel mohol rozvíjať v súlade s platnou legislatívou.
"Automobilový priemysel v Európskej únii priamo či nepriamo zamestnáva takmer 12 miliónov ľudí. Neprimerane tvrdá regulácia by nás o túto vlajkovú loď európskeho priemyslu mohla pripraviť. Medzi snahou o redukovanie emisií a ďalším rozvojom automobilového priemyslu nie je žiaden rozpor," skonštatoval Štefanec.
Poslanec zároveň pripomenul, že väčšina v Európe vyrobených áut má dieselový pohon, ktorý má nižšiu spotrebu a je k životnému prostrediu šetrnejší.
"V budúcnosti by sme sa mali viac sústreďovať na prísnejšie kontroly vypúšťaných emisií, ktoré však musia prebiehať v reálnych dopravných podmienkach, nie v laboratóriá a na špeciálne upravených vozidlách," povedal v závere.
Šéfkou Výboru pre vyšetrovanie emisného škandálu (EMIS) bola zvolená belgická socialistická europoslankyňa Kathleen Van Bremptová. Výbor má štyroch podpredsedov, dvoch poslancov z Belgicka, jednu českú a jednu francúzsku europoslankyňu.