Zástupcovia študentskej rady tiež navrhujú implementovať viacstupňovú maturitnú skúšku.
Autor TASR
Bratislava 5. marca (TASR) - Maturitná skúška by sa mohla hodnotiť aj na základe dlhodobého prospechu študentov. Navrhuje to Študentská rada stredných škôl (ŠRSŠ). Uvítala by aj integrovanie otvorených úloh s dôrazom na kreatívne myslenie či realizovanie dlhodobej maturitnej práce. TASR o tom informovali z rady.
"Tradičné hodnotenie často ignoruje dlhodobý vývoj študenta. Nový prístup by zahrnul hodnotenie na základe celkového úsilia a angažovanosti počas celého stredoškolského obdobia," uviedli zástupcovia ŠRSŠ. Zvýšenie kreatívneho elementu v maturitných testoch by zase podľa nich podporilo inovačné myslenie a riešenie skutočných problémov.
Ako skonštatovali, študenti by mohli realizovať aj dlhodobú maturitnú prácu v poslednom ročníku. "Odprezentovanie a jej následná obhajoba by sa dali zrovnocenniť s ústnou odpoveďou alebo ju nahradiť, ktorá momentálne vyžaduje od študentov memorovanie faktov bez potreby zručnosti práce s nimi," avizovali.
Zástupcovia rady tiež navrhujú implementovať viacstupňovú maturitnú skúšku. Študenti by si tak mohli vybrať požadovanú úroveň náročnosti a zamerania. Pomohlo by im to podľa ŠRSŠ s predmetmi, ktoré sú povinné, no zároveň nespadajú obsahom medzi predmety ich prioritného záujmu.
"Tradičné hodnotenie často ignoruje dlhodobý vývoj študenta. Nový prístup by zahrnul hodnotenie na základe celkového úsilia a angažovanosti počas celého stredoškolského obdobia," uviedli zástupcovia ŠRSŠ. Zvýšenie kreatívneho elementu v maturitných testoch by zase podľa nich podporilo inovačné myslenie a riešenie skutočných problémov.
Ako skonštatovali, študenti by mohli realizovať aj dlhodobú maturitnú prácu v poslednom ročníku. "Odprezentovanie a jej následná obhajoba by sa dali zrovnocenniť s ústnou odpoveďou alebo ju nahradiť, ktorá momentálne vyžaduje od študentov memorovanie faktov bez potreby zručnosti práce s nimi," avizovali.
Zástupcovia rady tiež navrhujú implementovať viacstupňovú maturitnú skúšku. Študenti by si tak mohli vybrať požadovanú úroveň náročnosti a zamerania. Pomohlo by im to podľa ŠRSŠ s predmetmi, ktoré sú povinné, no zároveň nespadajú obsahom medzi predmety ich prioritného záujmu.