Takmer všetci (viac ako 95 percent) učitelia sa v štúdii zhodli, že zohrávajú dôležitú alebo veľmi dôležitú úlohu pri podpore žiakov s depresiou a rizikom ukončenia života.
Autor TASR
Bratislava 30. októbra (TASR) - Až 60 percent slovenských učiteľov sa necíti byť pripravených na rozhovor s dieťaťom v duševnej nepohode. Za nedostatočnú alebo absentujúcu považuje svoju pripravenosť 27 percent učiteľov zo Slovenska. Chýba im najmä schopnosť rozoznať varovne signaly, ktore u žiakov signalizujú myšlienky na ukončenie života. Vyplýva to z medzinárodnej študie, na ktorej sa zucastnilo celkom 2626 ucitelov z Polska, Slovenska a Ceskej republiky. TASR o tom informovala Diana Klepoch Majdáková z Ligy za duševné zdravie (LDZ).
Takmer všetci (viac ako 95 percent) učitelia sa v štúdii zhodli, že zohrávajú dôležitú alebo veľmi dôležitú úlohu pri podpore žiakov s depresiou a rizikom ukončenia života. Približne polovica z nich pritom má skúsenosti s prácou s deťmi s depresiou a viac ako pätina mala na starosti dieťa, ktoré sa pokúsilo ukončiť svoj život.
Podľa štúdie sa učitelia zároveň obávajú, že studenti zazivaju mnoho výziev v oblasti duševného zdravia. Jedným z dôvodov je pre väčšinu respondentov stazeny pristup k odbornej starostlivosti. "Dalsim problemom je nedostatok vedomosti, kompetencii, vecnej pripravy a skoleni o danej problematike, co moze prehlbovat pocit bezmocnosti ucitelov," dodala Klepoch Majdáková.
Takmer všetci (viac ako 95 percent) učitelia sa v štúdii zhodli, že zohrávajú dôležitú alebo veľmi dôležitú úlohu pri podpore žiakov s depresiou a rizikom ukončenia života. Približne polovica z nich pritom má skúsenosti s prácou s deťmi s depresiou a viac ako pätina mala na starosti dieťa, ktoré sa pokúsilo ukončiť svoj život.
Podľa štúdie sa učitelia zároveň obávajú, že studenti zazivaju mnoho výziev v oblasti duševného zdravia. Jedným z dôvodov je pre väčšinu respondentov stazeny pristup k odbornej starostlivosti. "Dalsim problemom je nedostatok vedomosti, kompetencii, vecnej pripravy a skoleni o danej problematike, co moze prehlbovat pocit bezmocnosti ucitelov," dodala Klepoch Majdáková.