Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 24. december 2024Meniny má Adam a Eva
< sekcia Slovensko

TASR bude odhaľovať hoaxy v spolupráci s agentúrou AFP

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Pôjde o odhaľovanie falošných informácií o koronakríze či iných hoaxov, ktoré sa šíria prostredníctvom sociálnych sietí, webov alebo iných platforiem po celom svete.

Bratislava 29. apríla (TASR) – Tlačová agentúra SR (TASR) sa dohodla na spolupráci pri odhaľovaní hoaxov a dezinformácií s francúzskou agentúrou AFP. Na slovenský trh prinesie výstupy factchecking programu AFP, ktorý agentúra pripravuje aj v kooperácii so spoločnosťou Facebook. Pôjde o odhaľovanie falošných informácií o koronakríze či iných hoaxov, ktoré sa šíria prostredníctvom sociálnych sietí, webov alebo iných platforiem po celom svete.

Projekt ponúkne fotografie, ich popisy, statusy či videá aj preukázateľné dôkazy, prečo je to hoax. Produkty bude TASR prinášať pre odberateľov vo svojich servisoch s jasným označením HOAX. Zverejní ich na svojom webe i na profile na sociálnej sieti. Hoax informácie začne agentúra prinášať od stredy 29. apríla.

Hoax servis TASR bude súčasťou vzdelávacieho programu TASR pre školy. Agentúra ho chce využiť v rámci predmetu agentúrna žurnalistika na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave i v rámci Akadémie TASR, ktorú pripravuje v spolupráci so Združením miest a obcí Slovenska (ZMOS).

„Význam verejnoprávnych agentúr, ktoré prinášajú overené informácie postavené na faktoch, stúpa práve v tomto čase podvrhov a demagógií. Značka TASR je garantom, že na informácie, ktoré sú označené našou skratkou „tasr“, sa môže každý spoľahnúť. V jednej rovine bojujeme proti nepravde kvalitou našich zdrojov a informácií. Na druhej strane chceme byť aktívni aj pri odhaľovaní podvrhov. Overovací program AFP má pre nás logiku aj v tom, že TASR i AFP sú agentúry, ktoré sú podporované z verejných zdrojov a plnia úlohy vo verejnom záujme,“ povedal generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala.

AFP je tretia najväčšia svetová tlačová agentúra. Významnú časť jej rozpočtu tvoria peniaze od štátu na podporu informácií vo verejnom záujme. Projekt zameraný na overovanie faktov a výrokov vznikol ako reakcia na šírenie dezinformácií a nepravdivých tvrdení počas kampane pred prezidentskými voľbami vo Francúzsku v roku 2017. Dnes je factcheckingový projekt dostupný v jedenástich rôznych jazykoch.