Reklama tak na obrazovkách zabrala takmer 2170 hodín.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 31. júla (TASR) - V prvej polovici tohto roka odvysielali slovenské televízie o päť percent viac reklamy, ako v rovnakom období minulého roka. Reklama tak na obrazovkách zabrala takmer 2170 hodín. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia.
Rádiá odvysielali o tri percentá viac reklamy (975 hodín), naopak printové médiá obsadili inzerciou o dve percentá menej plochy ako vlani. Celkovo tak inzerovali na 25.071 stranách.
Ako ďalej vyplýva z údajov monitoringu, v prvej polovici tohto roka došlo k celkovému nárastu reklamných výdavkov o 12 percent. Tie tak dosiahli úroveň 451 miliónov eur. V porovnaní s prvou polovicou roka 2011 zrástol objem reklamy najviac v televíziách, a to o 17 percent. Najnižší nárast zaznamenal outdoor (2,8 percenta) a naopak pokles zaznamenali magazíny (-3,2 percenta).
Najviac komunikovanou komoditou boli osobné automobily. Na reklamách na ne minuli zadávatelia 33.818.328 eur. Nasledovali supermarkety (14.426.177 eur) a ponuka postpaid gsm služieb mobilných operátorov (12.967.675 eur). Na propagáciu desiatich najviac komunikovaných segmentov minuli zadávatelia 27 percent z celkového objemu výdavkov na reklamu v prvej polovici tohto roka.
TOP 10 zadávateľov investovalo do reklamy 22 percent celkových reklamných výdavkov. Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom, ktorý minul na reklame vyše 20 miliónov, za ním nasledoval Orange s vyše 15 miliónmi. Toto poradie bolo rovnaké aj vlani. Unilever vytlačil z tretej pozície Henkel. Kým minulý rok boli v TOP 10 dve banky – Tatra banka a Slovenská sporiteľňa, tento rok sa medzi najväčších zadávateľov dostala ako jediná banková inštitúcia Poštová banka.
Rádiá odvysielali o tri percentá viac reklamy (975 hodín), naopak printové médiá obsadili inzerciou o dve percentá menej plochy ako vlani. Celkovo tak inzerovali na 25.071 stranách.
Ako ďalej vyplýva z údajov monitoringu, v prvej polovici tohto roka došlo k celkovému nárastu reklamných výdavkov o 12 percent. Tie tak dosiahli úroveň 451 miliónov eur. V porovnaní s prvou polovicou roka 2011 zrástol objem reklamy najviac v televíziách, a to o 17 percent. Najnižší nárast zaznamenal outdoor (2,8 percenta) a naopak pokles zaznamenali magazíny (-3,2 percenta).
Najviac komunikovanou komoditou boli osobné automobily. Na reklamách na ne minuli zadávatelia 33.818.328 eur. Nasledovali supermarkety (14.426.177 eur) a ponuka postpaid gsm služieb mobilných operátorov (12.967.675 eur). Na propagáciu desiatich najviac komunikovaných segmentov minuli zadávatelia 27 percent z celkového objemu výdavkov na reklamu v prvej polovici tohto roka.
TOP 10 zadávateľov investovalo do reklamy 22 percent celkových reklamných výdavkov. Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom, ktorý minul na reklame vyše 20 miliónov, za ním nasledoval Orange s vyše 15 miliónmi. Toto poradie bolo rovnaké aj vlani. Unilever vytlačil z tretej pozície Henkel. Kým minulý rok boli v TOP 10 dve banky – Tatra banka a Slovenská sporiteľňa, tento rok sa medzi najväčších zadávateľov dostala ako jediná banková inštitúcia Poštová banka.