Vyplýva to z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia.
Autor TASR
Bratislava 24. októbra (TASR) - Za prvých deväť mesiacov tohto roku minuli zadávatelia reklamy takmer 639 miliónov eur. Najviac z nej profitovali televízie, ktoré si medzi sebou podelili takmer dve tretiny z celej sumy, presnejšie 402,2 milióna eur. Vyplýva to z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia.
Celkovo výdavky na reklamu v sledovanom období medziročne vzrástli o viac ako desať percent. Najrýchlejšie rástli výdavky do reklamy v televíziách, kde sa investície zvýšili o 17 percent. Výmenou za tieto investície odvysielali všetky slovenské televízie za prvých deväť mesiacov tohto roku 136 dní (3273 hodín) reklamy.
Naopak, nepatrne si pohoršili oproti roku 2011 z hľadiska ziskov z reklamy printové médiá. Noviny si podľa štatistiky pohoršili o 0,3 percenta a ich zisky z reklamy dosiahli asi 55,2 milióna eur. Nižšie boli aj príjmy časopisov, ktorých zisk z reklamy bol po deviatich mesiacoch takmer 64,9 milióna.
O viac ako pätinu (22 percent) celkových výdavkov na reklamu sa postaralo desať najväčších zadávateľov do reklamy. Najviac do reklamy investoval Slovak Telekom, ktorý medziročne zvýšil svoje výdavky takmer o 25 percent. Na reklamu tak ako jediný zadávateľ na Slovensku investoval za trištvrte roka viac ako 30 miliónov eur. Nasledovali spoločnosti Orange (21,3 milióna eur), Unilever (16 miliónov eur) a Henkel (takmer 14 miliónov eur). Najväčší percentuálny nárast výdavkov na reklamu v prvej desiatke zaznamenala medziročne spoločnosť Lidl. Obchodná sieť zvýšila svoje výdavky na marketing takmer o 40 percent.
Celkovo výdavky na reklamu v sledovanom období medziročne vzrástli o viac ako desať percent. Najrýchlejšie rástli výdavky do reklamy v televíziách, kde sa investície zvýšili o 17 percent. Výmenou za tieto investície odvysielali všetky slovenské televízie za prvých deväť mesiacov tohto roku 136 dní (3273 hodín) reklamy.
Naopak, nepatrne si pohoršili oproti roku 2011 z hľadiska ziskov z reklamy printové médiá. Noviny si podľa štatistiky pohoršili o 0,3 percenta a ich zisky z reklamy dosiahli asi 55,2 milióna eur. Nižšie boli aj príjmy časopisov, ktorých zisk z reklamy bol po deviatich mesiacoch takmer 64,9 milióna.
O viac ako pätinu (22 percent) celkových výdavkov na reklamu sa postaralo desať najväčších zadávateľov do reklamy. Najviac do reklamy investoval Slovak Telekom, ktorý medziročne zvýšil svoje výdavky takmer o 25 percent. Na reklamu tak ako jediný zadávateľ na Slovensku investoval za trištvrte roka viac ako 30 miliónov eur. Nasledovali spoločnosti Orange (21,3 milióna eur), Unilever (16 miliónov eur) a Henkel (takmer 14 miliónov eur). Najväčší percentuálny nárast výdavkov na reklamu v prvej desiatke zaznamenala medziročne spoločnosť Lidl. Obchodná sieť zvýšila svoje výdavky na marketing takmer o 40 percent.