Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle (MML) – TGI, ktoré zverejnila spoločnosť Median Sk.
Autor TASR
Bratislava 2. februára (TASR) – Záujem o slovenské celoštátne denníky v uplynulom polroku mierne narástol. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle (MML) – TGI, ktoré zverejnila spoločnosť Median Sk.
Prieskum mapujúci 3. a 4. kvartál uplynulého roka ukázal, že čítanosť denníkov v kategórii „čítal(a) posledné vydanie“ vzrástla o 1 % na úroveň 33 % populácie vo veku 14 až 79 rokov. Poradie jednotlivých titulov sa pritom oproti predošlému obdobiu 2. a 3. štvrťroka nezmenilo.
Dlhodobo najčítanejší Nový Čas si polepšil o jedno percento, jeho čítanosť bola 17 percent. Nasledujú Sme a Pravda, oba denníky zhodne čítalo 7 % populácie. Plus jeden deň mal čítanosť 6 %, Šport 4 %. O jedno percento si pohoršili Hospodárske noviny, ktoré čítali, rovnako ako regionálny denník Korzár, 3 % populácie. Rebríček zakončuje Új Szó s 2 % a Avízo s 1 %.
Čítanosť týždenníkov klesla o 2 % na 42 percent populácie. Takéto množstvo ľudí vo veku od 14 do 79 rokov si prelistovalo alebo prečítalo niektorý z monitorovaných týždenníkov. V čítanosti samotných titulov sa pritom neudiali v porovnaní z 2. a 3. kvartálom žiadne zmeny.
Na prvom mieste je Plus 7 dní s 9 %, druhú priečku obsadil Život so 7 %. Báječná žena dosiahla, rovnako ako týždenník Nový Čas pre ženy, čítanosť 6 %. Na piatom mieste je Eurotelevízia s 5 %, ďalej nasleduje Slovenka so 4 %. Čítanosť Katolíckych novín je 3 %.
Na rovnakej úrovni - 17 % ostala v porovnaní s predošlým obdobím čítanosť dvojtýždenníkov. Ani v čítanosti jednotlivých titulov nenastali zmeny. Najčítanejším je TV Max s 5 %. Nasledujú Bratislavské noviny s 3 %, TELE plus a Bratislavský kuriér s 2 %. Dvojtýždenníky Žena a život a Relax dosahujú čítanosť 1 %.
O jedno percento viac ľudí čítalo v 3. a 4. kvartáli mesačníky, ktoré oslovili už 45 % populácie. Poradie otvára časopis Zdravie s 8 %, nasleduje mesačník Záhradkár tiež s 8 %, mesačníky Eva a EMMA so 6 %. Ďalšie v poradí sú mesačníky Kam do mesta a Nový Čas Krížovky s čítanosťou 4 % a Nový Čas Bývanie s čítanosťou 3 %.
Prieskum MML-TGI bol realizovaný na vzorke 4299 občanov SR vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum sa uskutočnil v termíne 23. 6. - 14. 12. 2014. Celkovo bolo monitorovaných 259 tlačených médií.
Prieskum mapujúci 3. a 4. kvartál uplynulého roka ukázal, že čítanosť denníkov v kategórii „čítal(a) posledné vydanie“ vzrástla o 1 % na úroveň 33 % populácie vo veku 14 až 79 rokov. Poradie jednotlivých titulov sa pritom oproti predošlému obdobiu 2. a 3. štvrťroka nezmenilo.
Dlhodobo najčítanejší Nový Čas si polepšil o jedno percento, jeho čítanosť bola 17 percent. Nasledujú Sme a Pravda, oba denníky zhodne čítalo 7 % populácie. Plus jeden deň mal čítanosť 6 %, Šport 4 %. O jedno percento si pohoršili Hospodárske noviny, ktoré čítali, rovnako ako regionálny denník Korzár, 3 % populácie. Rebríček zakončuje Új Szó s 2 % a Avízo s 1 %.
Čítanosť týždenníkov klesla o 2 % na 42 percent populácie. Takéto množstvo ľudí vo veku od 14 do 79 rokov si prelistovalo alebo prečítalo niektorý z monitorovaných týždenníkov. V čítanosti samotných titulov sa pritom neudiali v porovnaní z 2. a 3. kvartálom žiadne zmeny.
Na prvom mieste je Plus 7 dní s 9 %, druhú priečku obsadil Život so 7 %. Báječná žena dosiahla, rovnako ako týždenník Nový Čas pre ženy, čítanosť 6 %. Na piatom mieste je Eurotelevízia s 5 %, ďalej nasleduje Slovenka so 4 %. Čítanosť Katolíckych novín je 3 %.
Na rovnakej úrovni - 17 % ostala v porovnaní s predošlým obdobím čítanosť dvojtýždenníkov. Ani v čítanosti jednotlivých titulov nenastali zmeny. Najčítanejším je TV Max s 5 %. Nasledujú Bratislavské noviny s 3 %, TELE plus a Bratislavský kuriér s 2 %. Dvojtýždenníky Žena a život a Relax dosahujú čítanosť 1 %.
O jedno percento viac ľudí čítalo v 3. a 4. kvartáli mesačníky, ktoré oslovili už 45 % populácie. Poradie otvára časopis Zdravie s 8 %, nasleduje mesačník Záhradkár tiež s 8 %, mesačníky Eva a EMMA so 6 %. Ďalšie v poradí sú mesačníky Kam do mesta a Nový Čas Krížovky s čítanosťou 4 % a Nový Čas Bývanie s čítanosťou 3 %.
Prieskum MML-TGI bol realizovaný na vzorke 4299 občanov SR vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum sa uskutočnil v termíne 23. 6. - 14. 12. 2014. Celkovo bolo monitorovaných 259 tlačených médií.