Mentor navštevuje vyučovacie hodiny, do ich priebehu ale nezasahuje, iba ich pozoruje a následne ich spolu s učiteľom rozoberá z didaktického aj osobnostného hľadiska.
Autor TASR
Bratislava 2. apríla (TASR) - Nezisková organizácia Leaf otvára ôsmy ročník Individuálneho rozvojového programu učiteľa (IRPU). Mentoringovo-koučingový program je určený pre učiteľov gymnázií, stredných škôl a druhého stupňa základných škôl, ktorí majú záujem rásť po profesionálnej aj osobnostnej stránke. TASR o tom informoval Martin Procházka z organizácie Leaf.
Individuálny rozvojový program učiteľa prebieha priamo v triede učiteľa s jeho žiakmi. "Mentor je odborníkom z praxe a nie je tam preto, aby bezducho kritizoval či rozdával rady, ale aby formou dobre položených otázok pomohol učiteľovi nájsť nové riešenia a pracovať na cieľoch, ktoré si na začiatku sám stanoví," uviedol Procházka.
Stretnutia s mentorom prebiehajú s frekvenciou približne raz za dva týždne, počas ôsmich mesiacov trvania programu. Mentor navštevuje vyučovacie hodiny, do ich priebehu ale nezasahuje, iba ich pozoruje a následne ich spolu s učiteľom rozoberá z didaktického aj osobnostného hľadiska. Program je možné absolvovať bez ohľadu na mesto, v ktorom učiteľ pôsobí. Stretnutia s mentorom prebiehajú buď osobne alebo prostredníctvom online komunikácie.
IRPU je výberovým programom, pričom rozhodujúcimi kritériami výberu uchádzačov je vnútorná motivácia, ochota a chuť pracovať na sebe a potenciál robiť zmeny. "Mentoring je náročný proces, pri ktorom je občas potrebné zájsť až za hranicu svojej komfortnej zóny, pretože len tak dokážeme s učiteľmi objaviť nové možnosti, ako posunúť ich prácu na vyššiu úroveň," doplnila koordinátorka programu Jana M. Balážová.
Program IRPU absolvovalo už viac ako 200 učiteľov z rôznych častí Slovenska. Prihlásiť sa je možné do 15. apríla na stránke www.irpu.leaf.sk.
Individuálny rozvojový program učiteľa prebieha priamo v triede učiteľa s jeho žiakmi. "Mentor je odborníkom z praxe a nie je tam preto, aby bezducho kritizoval či rozdával rady, ale aby formou dobre položených otázok pomohol učiteľovi nájsť nové riešenia a pracovať na cieľoch, ktoré si na začiatku sám stanoví," uviedol Procházka.
Stretnutia s mentorom prebiehajú s frekvenciou približne raz za dva týždne, počas ôsmich mesiacov trvania programu. Mentor navštevuje vyučovacie hodiny, do ich priebehu ale nezasahuje, iba ich pozoruje a následne ich spolu s učiteľom rozoberá z didaktického aj osobnostného hľadiska. Program je možné absolvovať bez ohľadu na mesto, v ktorom učiteľ pôsobí. Stretnutia s mentorom prebiehajú buď osobne alebo prostredníctvom online komunikácie.
IRPU je výberovým programom, pričom rozhodujúcimi kritériami výberu uchádzačov je vnútorná motivácia, ochota a chuť pracovať na sebe a potenciál robiť zmeny. "Mentoring je náročný proces, pri ktorom je občas potrebné zájsť až za hranicu svojej komfortnej zóny, pretože len tak dokážeme s učiteľmi objaviť nové možnosti, ako posunúť ich prácu na vyššiu úroveň," doplnila koordinátorka programu Jana M. Balážová.
Program IRPU absolvovalo už viac ako 200 učiteľov z rôznych častí Slovenska. Prihlásiť sa je možné do 15. apríla na stránke www.irpu.leaf.sk.