Rebríček zverejnila britská spoločnosť pre vzdelávacie a kariérne poradenstvo Quacquarelli Symonds.
Autor TASR
Nitra 2. novembra (TASR) – Univerzita Konštantína Filozofa (UKF) v Nitre sa umiestnila na 181. až 190. priečke v rebríčku najkvalitnejších univerzít regiónu rozvíjajúcej sa Európy a strednej Ázie, známom ako EECA QS Rankings. Rebríček zverejnila britská spoločnosť pre vzdelávacie a kariérne poradenstvo Quacquarelli Symonds.
Z celkového počtu 2900 univerzít v sledovanom regióne sa do prvého kola hodnotení dostalo 2500, do užšieho výberu postúpilo 2000. V zmysle metodiky EECA QS Rankings sa hodnotilo len prvých 200 top univerzít.
"Nitrianska UKF sa v prvej dvestovke najlepších univerzít sledovaného regiónu presadila prvýkrát. Medzi prvými 200 najlepšie hodnotenými univerzitami sa umiestnilo aj ďalších päť slovenských univerzít," informovala prorektorka UKF pre medzinárodné vzťahy Gabriela Miššíková.
EECA QS Rankings je špeciálne hodnotenie špičkových univerzít v rozvíjajúcej sa Európe a strednej Ázii, publikované od roku 2014. Metodiku hodnotenia tvoria globálne indikátory, ako napríklad status a reputácia akademickej obce, pomer pedagogických a vedeckovýskumných pracovníkov k počtu študentov, počet vedeckých publikácií a citácií indexovaných v databáze Scopus. Zohľadňujú sa však aj merania pôsobnosti inštitúcie v danom regióne, a to podľa špeciálne vytvorených meraní pre tento región.
Z celkového počtu 2900 univerzít v sledovanom regióne sa do prvého kola hodnotení dostalo 2500, do užšieho výberu postúpilo 2000. V zmysle metodiky EECA QS Rankings sa hodnotilo len prvých 200 top univerzít.
"Nitrianska UKF sa v prvej dvestovke najlepších univerzít sledovaného regiónu presadila prvýkrát. Medzi prvými 200 najlepšie hodnotenými univerzitami sa umiestnilo aj ďalších päť slovenských univerzít," informovala prorektorka UKF pre medzinárodné vzťahy Gabriela Miššíková.
EECA QS Rankings je špeciálne hodnotenie špičkových univerzít v rozvíjajúcej sa Európe a strednej Ázii, publikované od roku 2014. Metodiku hodnotenia tvoria globálne indikátory, ako napríklad status a reputácia akademickej obce, pomer pedagogických a vedeckovýskumných pracovníkov k počtu študentov, počet vedeckých publikácií a citácií indexovaných v databáze Scopus. Zohľadňujú sa však aj merania pôsobnosti inštitúcie v danom regióne, a to podľa špeciálne vytvorených meraní pre tento región.