Mzdové ohodnotenie tu podľa hovorkyne často nedosahuje ani výšku minimálnej mzdy.
Autor TASR
Bratislava 8. augusta (TASR) - Mnoho pedagógov v preddôchodkovom alebo dôchodkovom veku zvažuje odchod zo školstva. Upozornila na to Únia miest Slovenska (ÚMS) s tým, že dôvodom je zavádzanie kurikulárnej reformy. Poukázala pritom na absenciu učiteľov a neatraktívnosť tohto povolania. Kriticky vníma aj nedostatok personálu v školských jedálňach.
"V posledných rokoch je nedostatok učiteľov najvýraznejší na západnom Slovensku, a to v dôsledku slabého finančného ohodnotenia vysokoškolsky vzdelaného pedagóga v pomere k nákladom na bývanie a životným nákladom ako takým. V niektorých regiónoch je to ovplyvnené náročnosťou tejto profesie v dôsledku vysokého počtu detí z vylúčených komunít alebo rodín zo sociálne slabšieho prostredia," uviedla pre TASR hovorkyňa ÚMS Daniela Piršelová.
Usúdila, že školy stále bojujú s nedostatkom personálu v školských jedálňach, či už na pozícii vedúcej jedálne alebo hlavnej kuchárky. Mzdové ohodnotenie tu podľa nej často nedosahuje ani výšku minimálnej mzdy. Kritizovala aj nedostatok asistentov na počet detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Problémom takisto podľa ÚMS je, že vychovávatelia v školských kluboch detí idú radšej robiť asistentov, ako vykonávať prácu, na ktorú majú primárne kvalifikáciu.
"V posledných rokoch je nedostatok učiteľov najvýraznejší na západnom Slovensku, a to v dôsledku slabého finančného ohodnotenia vysokoškolsky vzdelaného pedagóga v pomere k nákladom na bývanie a životným nákladom ako takým. V niektorých regiónoch je to ovplyvnené náročnosťou tejto profesie v dôsledku vysokého počtu detí z vylúčených komunít alebo rodín zo sociálne slabšieho prostredia," uviedla pre TASR hovorkyňa ÚMS Daniela Piršelová.
Usúdila, že školy stále bojujú s nedostatkom personálu v školských jedálňach, či už na pozícii vedúcej jedálne alebo hlavnej kuchárky. Mzdové ohodnotenie tu podľa nej často nedosahuje ani výšku minimálnej mzdy. Kritizovala aj nedostatok asistentov na počet detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Problémom takisto podľa ÚMS je, že vychovávatelia v školských kluboch detí idú radšej robiť asistentov, ako vykonávať prácu, na ktorú majú primárne kvalifikáciu.