Aktuálna situácia podľa ÚMS vyvoláva obavy v mestách, keďže sa začínajú zápisy do základných, materských a základných umeleckých škôl.
Autor TASR
Bratislava 5. apríla (TASR) - Mestá potrebujú vedieť včas, ako budú financovať školské zariadenia. Poukázala na to Únia miest Slovenska (ÚMS). Apeluje preto na rezorty školstva a financií SR, aby konali čo najskôr. Problémy vidí aj v regionálnych príspevkoch pre učiteľov. TASR o tom informovala hovorkyňa ÚMS Daniela Piršelová.
Aktuálna situácia podľa ÚMS vyvoláva obavy v mestách, keďže sa začínajú zápisy do základných, materských a základných umeleckých škôl. "Mestá budú čoskoro pripravovať svoje rozpočty na nasledujúci rok a nevedia, aké finančné prostriedky dostanú na prevádzku a mzdy svojich materských škôl, o akú sumu podielových daní sa z dôvodu prechodu na normatívne financovanie ich príjmy znížia a či budú mať dostatok finančných zdrojov pre svoje základné umelecké školy a centrá voľného času," upozornila hovorkyňa ÚMS.
Podčiarkla aj nedostatky pri regionálnych príspevkoch pre pedagogických a odborných zamestnancov. Dostanú ich podľa jej slov iba zamestnanci základných škôl, ktorí sú priamo financovaní štátom a nie z rozpočtu miest. Preto vznikli v školách dve skupiny zamestnancov - tí, ktorí príspevok dostanú, a tí, ktorí ho nedostanú.
Začiatkom tohto roka navrhovala ÚMS podľa jej slov zriadenie spoločnej pracovnej skupiny medzi rezortom školstva, financií a zástupcami samospráv. "Cieľom pracovnej skupiny má byť efektívne nastavenie financovania. Doteraz však ku zriadeniu takejto pracovnej skupiny nedošlo," dodali zástupcovia miest.
Aktuálna situácia podľa ÚMS vyvoláva obavy v mestách, keďže sa začínajú zápisy do základných, materských a základných umeleckých škôl. "Mestá budú čoskoro pripravovať svoje rozpočty na nasledujúci rok a nevedia, aké finančné prostriedky dostanú na prevádzku a mzdy svojich materských škôl, o akú sumu podielových daní sa z dôvodu prechodu na normatívne financovanie ich príjmy znížia a či budú mať dostatok finančných zdrojov pre svoje základné umelecké školy a centrá voľného času," upozornila hovorkyňa ÚMS.
Podčiarkla aj nedostatky pri regionálnych príspevkoch pre pedagogických a odborných zamestnancov. Dostanú ich podľa jej slov iba zamestnanci základných škôl, ktorí sú priamo financovaní štátom a nie z rozpočtu miest. Preto vznikli v školách dve skupiny zamestnancov - tí, ktorí príspevok dostanú, a tí, ktorí ho nedostanú.
Začiatkom tohto roka navrhovala ÚMS podľa jej slov zriadenie spoločnej pracovnej skupiny medzi rezortom školstva, financií a zástupcami samospráv. "Cieľom pracovnej skupiny má byť efektívne nastavenie financovania. Doteraz však ku zriadeniu takejto pracovnej skupiny nedošlo," dodali zástupcovia miest.