Súčasťou kampane je aj celoslovenská konferencia Prístupne 2024. Uskutoční sa v septembri. Venovať sa bude informačnej prístupnosti. "
Autor TASR
Bratislava 21. mája (TASR) - Nová komunikačná kampaň upozorňuje na bariéry, s ktorými sa stretávajú nevidiaci a slabozrakí. Zacielená bude na bežnú verejnosť aj odborníkov. TASR o tom informovala Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska (ÚNSS), ktorá za kampaňou stojí.
"Tohto roku sme sa rozhodli, že sa výraznejšie zameriame na problematiku bariér v spoločnosti, ktorým musia nevidiaci a slabozrakí dennodenne čeliť. Pozrieme sa na bariéry informačné, architektonické i komunikačné," poznamenal predseda únie Ján Podolinský.
Kampaň bude aj na sociálnych sieťach. Na komunikačné bariéry upozorní sériou krátkych videí. "Verejnosť sa prostredníctvom nich dozvie, ako nevidiaceho sprevádzať, ale aj aké dôležité je nevynechávať ho z komunikácie. To sa deje napríklad pri návšteve úradov či lekára, keď sa personál nesprávne prihovára asistentovi a nekomunikuje priamo s človekom so zrakovým postihnutím," skonštatovala PR manažérka únie Eliška Fričovská.
Súčasťou kampane je aj celoslovenská konferencia Prístupne 2024. Uskutoční sa v septembri. Venovať sa bude informačnej prístupnosti. "Pri auditoch webových stránok neustále narážame na ich neprístupnosť, čo znamená, že si ich človek so zrakovým postihnutím nevie prečítať," povedal Peter Teplický z ÚNSS. Konferencii budú predchádzať online webináre.
Okrem toho chce únia v rámci kampane aj interne edukovať. "Tému prístupnosti, najmä prístupných dokumentov, chceme opäť pripomenúť aj našim odborným zamestnancom a členom základných organizácií. Uvedomujeme si, že je dôležité, aby sme si my sami a na všetkých úrovniach pripravovali materiály v takej forme, v akej ich očakávame od ostatných," uzavrel Podolinský.
"Tohto roku sme sa rozhodli, že sa výraznejšie zameriame na problematiku bariér v spoločnosti, ktorým musia nevidiaci a slabozrakí dennodenne čeliť. Pozrieme sa na bariéry informačné, architektonické i komunikačné," poznamenal predseda únie Ján Podolinský.
Kampaň bude aj na sociálnych sieťach. Na komunikačné bariéry upozorní sériou krátkych videí. "Verejnosť sa prostredníctvom nich dozvie, ako nevidiaceho sprevádzať, ale aj aké dôležité je nevynechávať ho z komunikácie. To sa deje napríklad pri návšteve úradov či lekára, keď sa personál nesprávne prihovára asistentovi a nekomunikuje priamo s človekom so zrakovým postihnutím," skonštatovala PR manažérka únie Eliška Fričovská.
Súčasťou kampane je aj celoslovenská konferencia Prístupne 2024. Uskutoční sa v septembri. Venovať sa bude informačnej prístupnosti. "Pri auditoch webových stránok neustále narážame na ich neprístupnosť, čo znamená, že si ich človek so zrakovým postihnutím nevie prečítať," povedal Peter Teplický z ÚNSS. Konferencii budú predchádzať online webináre.
Okrem toho chce únia v rámci kampane aj interne edukovať. "Tému prístupnosti, najmä prístupných dokumentov, chceme opäť pripomenúť aj našim odborným zamestnancom a členom základných organizácií. Uvedomujeme si, že je dôležité, aby sme si my sami a na všetkých úrovniach pripravovali materiály v takej forme, v akej ich očakávame od ostatných," uzavrel Podolinský.