Verejnosť, ale aj organizácie a firmy môžu svoje príspevky do fondu posielať prostredníctvom transparentného účtu.
Autor TASR
Bratislava 8. marca (TASR) - Fond vzájomnej pomoci, ktorý Úrad vlády (ÚV) SR zriadil pôvodne na účely zmiernenia koronakrízy, rozšíril svoj účel na pomoc Ukrajine. Ľudia môžu prispieť na transparentný účet zriadený úradom vlády. Financie poputujú na pomoc ľuďom zasiahnutým vojnou na Ukrajine prostredníctvom neziskových organizácií či samospráv. O príspevok z fondu je potrebné požiadať pomocou elektronického formulára.
"Úrad vlády SR sa v súvislosti s humanitárnou tragédiou na Ukrajine rozhodol rozšíriť účel Fondu vzájomnej pomoci a prioritne pomôcť osobám, ktoré sa ocitli v tejto kríze. Tisícky žien a detí každodenne prekračujú naše hranice v snahe utiecť pred vojnou a agresiou. Musíme a chceme im pomôcť. Všetky financie prichádzajúce na transparentný účet zriadený Úradom vlády SR budú použité na pomoc neziskovým organizáciám, samosprávam či cirkvi," vyhlásil vedúci úradu vlády Július Jakab.
Verejnosť, ale aj organizácie a firmy môžu svoje príspevky do fondu posielať prostredníctvom transparentného účtu. Detaily účtu sú zverejnené na webe Štátnej pokladnice. "Verejná finančná zbierka cez Úrad vlády SR je doplnková forma pomoci k už fungujúcim zbierkam neziskových organizácií," informoval tlačový a informačný odbor úradu vlády.
Podrobnejšie informácie aj elektronický formulár na podávanie žiadostí sú k dispozícii na webe úradu vlády. Finančnú pomoc z fondu môžu žiadať samosprávy, občianske združenia, nadácie, neziskové organizácie, cirkvi a náboženské spoločnosti, ale aj medzinárodné organizácie.
Účet Fondu vzájomnej pomoci zriadil ÚV v apríli 2020 s cieľom pomôcť ľuďom, ktorí sa v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 dostali do nepriaznivej životnej situácie. Celkovo sa na transparentnom účte vyzbieralo takmer 700.000 eur. "K 8. marcu 2022 sa cez Fond vzájomnej pomoci rozdelila suma 684.953 eur, ktorá pomohla 1139 osobám. Financie boli poskytnuté na nákup základných životných potrieb, ako sú potraviny, šatstvo, drogéria, ale aj lieky, školské pomôcky, zaplatenie energií či na kúpu zdravotníckych a dezinfekčných pomôcok. Posledné finančné prostriedky určené na pomoc ľuďom zasiahnutým pandémiou odchádzajú z účtu v týchto dňoch," uzavrel tlačový a informačný odbor.
"Úrad vlády SR sa v súvislosti s humanitárnou tragédiou na Ukrajine rozhodol rozšíriť účel Fondu vzájomnej pomoci a prioritne pomôcť osobám, ktoré sa ocitli v tejto kríze. Tisícky žien a detí každodenne prekračujú naše hranice v snahe utiecť pred vojnou a agresiou. Musíme a chceme im pomôcť. Všetky financie prichádzajúce na transparentný účet zriadený Úradom vlády SR budú použité na pomoc neziskovým organizáciám, samosprávam či cirkvi," vyhlásil vedúci úradu vlády Július Jakab.
Verejnosť, ale aj organizácie a firmy môžu svoje príspevky do fondu posielať prostredníctvom transparentného účtu. Detaily účtu sú zverejnené na webe Štátnej pokladnice. "Verejná finančná zbierka cez Úrad vlády SR je doplnková forma pomoci k už fungujúcim zbierkam neziskových organizácií," informoval tlačový a informačný odbor úradu vlády.
Podrobnejšie informácie aj elektronický formulár na podávanie žiadostí sú k dispozícii na webe úradu vlády. Finančnú pomoc z fondu môžu žiadať samosprávy, občianske združenia, nadácie, neziskové organizácie, cirkvi a náboženské spoločnosti, ale aj medzinárodné organizácie.
Účet Fondu vzájomnej pomoci zriadil ÚV v apríli 2020 s cieľom pomôcť ľuďom, ktorí sa v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 dostali do nepriaznivej životnej situácie. Celkovo sa na transparentnom účte vyzbieralo takmer 700.000 eur. "K 8. marcu 2022 sa cez Fond vzájomnej pomoci rozdelila suma 684.953 eur, ktorá pomohla 1139 osobám. Financie boli poskytnuté na nákup základných životných potrieb, ako sú potraviny, šatstvo, drogéria, ale aj lieky, školské pomôcky, zaplatenie energií či na kúpu zdravotníckych a dezinfekčných pomôcok. Posledné finančné prostriedky určené na pomoc ľuďom zasiahnutým pandémiou odchádzajú z účtu v týchto dňoch," uzavrel tlačový a informačný odbor.