Výroba EČV v štátnej akciovej spoločnosti má priniesť úsporu vo výške niekoľkých miliónov eur.
Autor TASR
,aktualizované Banská Bystrica 2. februára (TASR) – V Automobilových opravovniach Ministerstva vnútra (MV) SR sa už naplno rozbehla výroba nových tabuliek s evidenčným číslom vozidiel (EČV). Výroba EČV v štátnej akciovej spoločnosti má priniesť úsporu vo výške niekoľkých miliónov eur. Na tlačovej konferencii to vo štvrtok v Banskej Bystrici uviedol dočasne poverený minister vnútra Roman Mikulec (OĽANO).
"Budeme vyrábať EČV oveľa lacnejšie. Kapacita linky je taká, že do budúcna budeme môcť riešiť aj ďalšie projekty pre potreby štátu, samospráv či komerčného sektora. Návratnosť tejto investície je približne päť rokov," uviedol Mikulec pri návšteve automobilových opravovní s tým, že nové tabuľky s EČV má už viac ako 3500 vozidiel.
Rezort vnútra pripomenul, že výrobu tabuliek s EČV pre štát približne dve desaťročia zabezpečoval jeden dodávateľ, čo malo za následok neprimerane vysokú cenu. "Pri najčastejšie používanej EČV, kde jednotková cena bola sedem eur bez DPH za kus, sme sa dostali na 3,7 eura bez DPH za kus, čo nám vyprodukuje ročnú úsporu päť miliónov eur," skonštatovala generálna riaditeľka sekcie ekonomiky MV SR Oľga Grausová. Ako dodala, legislatívne zmeny v evidencii vozidiel prinesú štátu ďalšiu úsporu vo výške približne dvoch miliónov eur.
Proces spustenia výroby tabuliek s EČV v štátnej akciovej spoločnosti trval od vzniku myšlienky približne rok a štvrť, výrobu rozbehli v januári. Samotná výrobná linka predstavuje komplexný systém previazaný viacerými softvérmi. "Každý jeden z modulov výrobnej linky má výrobnú kapacitu nastavenú inak. Celá linka je postavená na objem maximálne 2,2 milióna kusov ročne," doplnil projektový manažér Automobilových opravovní MV Bystrík Mucha.
Zmeny v evidencii vozidiel priniesli od nového roka celoslovenské EČV bez skratky okresu. Evidenčné čísla sú po novom viazané na vozidlo a nie na majiteľov, ruší sa aj dvojkrokový prepis vozidla. Tabuľky s EČV majú aj nový dizajn, na jeho tvorbe pracovala Katedra vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení (VŠVU).
"Vytvorili sme šesť tímov študentov, ktorí na tom pracovali celý semester. Výsledkom bolo šesť návrhov, z toho sa vybral jeden, ktorí sme dopracovali do finálnej podoby," priblížil Michal Tornyai z Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU. Ako dodal, tvorba dizajnu bola prispôsobená vyhláške i samotnému výrobnému procesu.
"Budeme vyrábať EČV oveľa lacnejšie. Kapacita linky je taká, že do budúcna budeme môcť riešiť aj ďalšie projekty pre potreby štátu, samospráv či komerčného sektora. Návratnosť tejto investície je približne päť rokov," uviedol Mikulec pri návšteve automobilových opravovní s tým, že nové tabuľky s EČV má už viac ako 3500 vozidiel.
Rezort vnútra pripomenul, že výrobu tabuliek s EČV pre štát približne dve desaťročia zabezpečoval jeden dodávateľ, čo malo za následok neprimerane vysokú cenu. "Pri najčastejšie používanej EČV, kde jednotková cena bola sedem eur bez DPH za kus, sme sa dostali na 3,7 eura bez DPH za kus, čo nám vyprodukuje ročnú úsporu päť miliónov eur," skonštatovala generálna riaditeľka sekcie ekonomiky MV SR Oľga Grausová. Ako dodala, legislatívne zmeny v evidencii vozidiel prinesú štátu ďalšiu úsporu vo výške približne dvoch miliónov eur.
Proces spustenia výroby tabuliek s EČV v štátnej akciovej spoločnosti trval od vzniku myšlienky približne rok a štvrť, výrobu rozbehli v januári. Samotná výrobná linka predstavuje komplexný systém previazaný viacerými softvérmi. "Každý jeden z modulov výrobnej linky má výrobnú kapacitu nastavenú inak. Celá linka je postavená na objem maximálne 2,2 milióna kusov ročne," doplnil projektový manažér Automobilových opravovní MV Bystrík Mucha.
Zmeny v evidencii vozidiel priniesli od nového roka celoslovenské EČV bez skratky okresu. Evidenčné čísla sú po novom viazané na vozidlo a nie na majiteľov, ruší sa aj dvojkrokový prepis vozidla. Tabuľky s EČV majú aj nový dizajn, na jeho tvorbe pracovala Katedra vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení (VŠVU).
"Vytvorili sme šesť tímov študentov, ktorí na tom pracovali celý semester. Výsledkom bolo šesť návrhov, z toho sa vybral jeden, ktorí sme dopracovali do finálnej podoby," priblížil Michal Tornyai z Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU. Ako dodal, tvorba dizajnu bola prispôsobená vyhláške i samotnému výrobnému procesu.