Okrem inštitútu sprevádzajú školy pri bádaní aj odborníci zo Slovenského hydrometeorologického ústavu, ministerstva životného prostredia či univerzít.
Autor TASR
Bratislava 23. októbra (TASR) - Medzinárodný vzdelávací program Globe, v ktorom žiaci skúmajú prírodu a zlepšujú životné prostredie v okolí svojej školy, pokračuje na Slovensku aj v aktuálnom školskom roku. Vo svete je do programu zapojených 126 krajín vrátane všetkých krajín EÚ. Získané údaje z pravidelných meraní v prírode žiaci zadávajú priamo do databázy NASA.
"V programe Globe sme si na úvod vybrali fenológiu, pre ktorú sa žiaci dokázali úžasne nadchnúť. Pozorovania v prírode nám tiež pomohli prekonať adaptačné obdobie po dištančnom vzdelávaní," uviedla učiteľka Zuzana Ondriášová zo zapojenej základnej školy v Plaveckom Štvrtku. Žiaci z tejto školy sa začiatkom októbra zúčastnili i Euroázijskej konferencie Globe, kde spolu s učiteľmi prezentovali svoje bádateľské aktivity v anglickom jazyku.
Do programu je aktuálne zapojených 43 škôl a vzdelávacích centier s 97 učiteľmi. Koordinuje ho inštitút Daphne. "Vďaka grantovej podpore je zapojenie do medzinárodného programu Globe umožnené aj žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia," priblížila Martina Brinzíková Badidová z inštitútu.
Okrem inštitútu sprevádzajú školy pri bádaní aj odborníci zo Slovenského hydrometeorologického ústavu, ministerstva životného prostredia či univerzít.
"V programe Globe sme si na úvod vybrali fenológiu, pre ktorú sa žiaci dokázali úžasne nadchnúť. Pozorovania v prírode nám tiež pomohli prekonať adaptačné obdobie po dištančnom vzdelávaní," uviedla učiteľka Zuzana Ondriášová zo zapojenej základnej školy v Plaveckom Štvrtku. Žiaci z tejto školy sa začiatkom októbra zúčastnili i Euroázijskej konferencie Globe, kde spolu s učiteľmi prezentovali svoje bádateľské aktivity v anglickom jazyku.
Do programu je aktuálne zapojených 43 škôl a vzdelávacích centier s 97 učiteľmi. Koordinuje ho inštitút Daphne. "Vďaka grantovej podpore je zapojenie do medzinárodného programu Globe umožnené aj žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia," priblížila Martina Brinzíková Badidová z inštitútu.
Okrem inštitútu sprevádzajú školy pri bádaní aj odborníci zo Slovenského hydrometeorologického ústavu, ministerstva životného prostredia či univerzít.