Predstavou zriaďovateľa je spojiť vyučovací proces do jedného celku v 3. ZŠ, vytvoriť jedno riaditeľstvo, sceliť školské areály, avšak pritom 4. ZŠ nerušiť.
Autor TASR
Senica 24. augusta (TASR) – Nadchádzajúci školský rok je pravdepodobne posledným, počas ktorého budú základné školy (ZŠ) na Sadovej a Mudrochovej ulici v Senici pracovať ako samostatné subjekty. Mesto plánuje za tento čas pripraviť všetky potrebné kroky, aby mohlo prísť k ich zlúčeniu. Zriaďovateľa vedú k tomu racionálne dôvody - demografický vývoj a snaha o efektívne využívanie finančných prostriedkov.
Detí, ktoré navštevujú 3. ZŠ na Sadovej ulici a 4. ZŠ na Mudrochovej ulici, sa podľa primátora Senice Ľubomíra Parízka táto zmena dotkne minimálne. Školy sa totiž nachádzajú v tesnej blízkosti, 4. ZŠ bola v 80. rokoch minulého storočia postavená v areáli 3. ZŠ a školy delí iba plot. Narastajúci počet školopovinných detí v Senici si takýto krok vtedy vyžiadal, avšak teraz sa situácia mení. "V školskom roku 2012/2013 navštevovalo 'trojku' okolo 800 školákov a 'štvorku' necelých 400. Kým napríklad pred dvadsiatimi rokmi, v roku 1993, bolo iba v 'trojke' 1350 detí a v druhej okolo 650," ilustroval vývoj Parízek. Dodal, že v posledných rokoch je pritom v 4. ZŠ v každom ročníku iba jedna trieda a v nej 20 až 25 žiakov.
Predstavou zriaďovateľa je spojiť vyučovací proces do jedného celku v 3. ZŠ, vytvoriť jedno riaditeľstvo, sceliť školské areály, avšak pritom 4. ZŠ nerušiť. Ponechať ju zatiaľ bez riaditeľa, zamestnancov a bez žiakov, no nevyňať zo siete škôl. To podľa primátora pre prípad, že by sa v Senici zase začalo rodiť viac detí ako teraz.
Technický stav objektov týchto škôl nie je rovnaký, v 4. ZŠ sa modernizovalo menej ako v 3. ZŠ. Len nedávno dostala táto škola v rámci komplexnej obnovy nové okná, zateplenie, bezbariérové vstupy a vynovený interiér. Pribudli aj zmodernizované športoviská, komplexnou výmenou mobiliáru prešli odborné učebne a vznikli viaceré nové na špičkovej úrovni. Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie a vyžiadal si okolo 805.000 eur. "Deti zo 4. ZŠ by spojením mohli využívať všetky tieto výhody," dodal primátor Senice.
Detí, ktoré navštevujú 3. ZŠ na Sadovej ulici a 4. ZŠ na Mudrochovej ulici, sa podľa primátora Senice Ľubomíra Parízka táto zmena dotkne minimálne. Školy sa totiž nachádzajú v tesnej blízkosti, 4. ZŠ bola v 80. rokoch minulého storočia postavená v areáli 3. ZŠ a školy delí iba plot. Narastajúci počet školopovinných detí v Senici si takýto krok vtedy vyžiadal, avšak teraz sa situácia mení. "V školskom roku 2012/2013 navštevovalo 'trojku' okolo 800 školákov a 'štvorku' necelých 400. Kým napríklad pred dvadsiatimi rokmi, v roku 1993, bolo iba v 'trojke' 1350 detí a v druhej okolo 650," ilustroval vývoj Parízek. Dodal, že v posledných rokoch je pritom v 4. ZŠ v každom ročníku iba jedna trieda a v nej 20 až 25 žiakov.
Predstavou zriaďovateľa je spojiť vyučovací proces do jedného celku v 3. ZŠ, vytvoriť jedno riaditeľstvo, sceliť školské areály, avšak pritom 4. ZŠ nerušiť. Ponechať ju zatiaľ bez riaditeľa, zamestnancov a bez žiakov, no nevyňať zo siete škôl. To podľa primátora pre prípad, že by sa v Senici zase začalo rodiť viac detí ako teraz.
Technický stav objektov týchto škôl nie je rovnaký, v 4. ZŠ sa modernizovalo menej ako v 3. ZŠ. Len nedávno dostala táto škola v rámci komplexnej obnovy nové okná, zateplenie, bezbariérové vstupy a vynovený interiér. Pribudli aj zmodernizované športoviská, komplexnou výmenou mobiliáru prešli odborné učebne a vznikli viaceré nové na špičkovej úrovni. Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie a vyžiadal si okolo 805.000 eur. "Deti zo 4. ZŠ by spojením mohli využívať všetky tieto výhody," dodal primátor Senice.