Ďalej hovorí, že Slovensko musí viac investovať do vzdelávania, vytvárať viac miest v malých inovatívnych podnikoch, preškoliť ľudí.
Autor TASR
Bratislava 9. septembra (TASR) – Slovensko musí dobiehať veľa vecí v oblasti neformálneho vzdelávania, umelej inteligencie aj digitálnej revolúcie. Tvrdí to Vladimír Šucha, ktorý bude odborníkom Progresívneho Slovenska (PS) na vzdelávanie a vedu.
Šucha tvrdí, že na Slovensku za päť rokov nastane kríza zamestnanosti. „Nebude spojená s migrantmi, ani s umelým prerušením tehotenstva, ale bude spojená s automatizáciou, umelou inteligenciou a digitálnou revolúciou,“ uviedol.
Ďalej hovorí, že Slovensko musí viac investovať do vzdelávania, vytvárať viac miest v malých inovatívnych podnikoch, preškoliť ľudí. „Musíme prepojiť aj biznis s výskumom, inak bude mať táto krajina veľké a vážne problémy v budúcnosti. Máme veľa ľudí za hranicami a verím, že budem pre nich príkladom, aby sa vrátili späť,“ dodal.
Chce sa sústrediť aj na neformálne vzdelávanie, ktoré považuje za rovnako dôležité ako formálne. „Veci, ktoré robíme v škole, sú rovnako dôležité, ako tie, ktoré robíme popri škole.“ Najväčšie problémy vidí v tímovej spolupráci, líderstve a v záujme mladých ľudí pri objavovaní nových vecí. „Všetko to musí byť spojené s odborným vzdelávaním, kvalitnými univerzitami a celoživotným vzdelávaním,“ priblížil Šucha.
Šucha od roku 2006 pracoval ako riaditeľ pre vzdelávanie a kultúru v Európskej komisii. Je spoluautorom programu Erasmus+. V roku 2014 sa stal riaditeľom Spoločného výskumného centra Európskej komisie. Taktiež zakladal štruktúry európskej spolupráce na Ministerstve školstva, výskumu, vedy a športu SR.
Šucha tvrdí, že na Slovensku za päť rokov nastane kríza zamestnanosti. „Nebude spojená s migrantmi, ani s umelým prerušením tehotenstva, ale bude spojená s automatizáciou, umelou inteligenciou a digitálnou revolúciou,“ uviedol.
Ďalej hovorí, že Slovensko musí viac investovať do vzdelávania, vytvárať viac miest v malých inovatívnych podnikoch, preškoliť ľudí. „Musíme prepojiť aj biznis s výskumom, inak bude mať táto krajina veľké a vážne problémy v budúcnosti. Máme veľa ľudí za hranicami a verím, že budem pre nich príkladom, aby sa vrátili späť,“ dodal.
Chce sa sústrediť aj na neformálne vzdelávanie, ktoré považuje za rovnako dôležité ako formálne. „Veci, ktoré robíme v škole, sú rovnako dôležité, ako tie, ktoré robíme popri škole.“ Najväčšie problémy vidí v tímovej spolupráci, líderstve a v záujme mladých ľudí pri objavovaní nových vecí. „Všetko to musí byť spojené s odborným vzdelávaním, kvalitnými univerzitami a celoživotným vzdelávaním,“ priblížil Šucha.
Šucha od roku 2006 pracoval ako riaditeľ pre vzdelávanie a kultúru v Európskej komisii. Je spoluautorom programu Erasmus+. V roku 2014 sa stal riaditeľom Spoločného výskumného centra Európskej komisie. Taktiež zakladal štruktúry európskej spolupráce na Ministerstve školstva, výskumu, vedy a športu SR.