Kým na Slovensku šperky nakupujú častejšie muži, v Českej republike je podiel mužov a žien na kúpe šperkov rovnaký.
Autor TASR
Bratislava 14. februára (TASR) – Sviatok zamilovaných oslavuje viac Slovákov ako Čechov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Tesco, podľa ktorého si Valentín pripomenie 66 % Slovákov a v Českej republike je to len 56 % ľudí. Prieskum sa uskutočnil v januári tohto roku na vzorke 1500 respondentov.
"Darčeky však nakupujeme rovnaké. Vedú sladkosti, čokoláda, kvetiny alebo pozvanie na romantickú večeru," vymenovala koordinátorka komunikácie spoločnosti Katarína Kadašiová. Prieskum pritom podľa jej slov ukázal, že sme kreatívne národy. Nekupujeme totiž každý rok to isté. Približne 79 % Slovákov a 77 % Čechov darčeky obmieňa a spoliehajú sa prevažne na vlastnú fantáziu. "Napriek tomu, že inšpiráciu čerpáme aj z internetu, 91 % z nás radšej osobne nakupuje v kamennom obchode," doplnila Kadašiová.
Na valentínske nákupy sa ľudia pripravujú už vopred, najčastejšie už týždeň pred Valentínom. "Napriek tomu, že zaľúbení Česi a Slováci si kupujú klasické darčeky, túžia aj po iných veciach," dodala. Napríklad 18 % mužov na Slovensku by ocenilo ako darček knihu, 17 % sladkosti. Naproti tomu, 26 % mužov v Česku si najviac praje fľašu alkoholu a 19 % romantickú večeru pri sviečkach. "Ženy v oboch krajinách v tom majú jasno, najviac túžia po kvetinách a romantickom pobyte," priblížila Kadašiová.
Rozdiely medzi Slovákmi a Čechmi pri valentínskych nákupoch odhalil aj prieskum spoločnosti ALO diamonds, ktorý sa uskutočnil v roku 2015 na vzorke 500 respondentov v Českej republike a 502 respondentov na Slovensku.
Vyplynulo z neho napríklad, že kým na Slovensku šperky nakupujú častejšie muži, v Českej republike je podiel mužov a žien na kúpe šperkov rovnaký. Rozdiel je aj v cene, ktorú sú Česi a Slováci ochotní zaplatiť. Slováci najčastejšie kupujú šperky v hodnote od 170 do 350 eur, zatiaľ čo Česi preferujú lacnejšie kúsky v hodnote od 70 do 170 eur.
"Darčeky však nakupujeme rovnaké. Vedú sladkosti, čokoláda, kvetiny alebo pozvanie na romantickú večeru," vymenovala koordinátorka komunikácie spoločnosti Katarína Kadašiová. Prieskum pritom podľa jej slov ukázal, že sme kreatívne národy. Nekupujeme totiž každý rok to isté. Približne 79 % Slovákov a 77 % Čechov darčeky obmieňa a spoliehajú sa prevažne na vlastnú fantáziu. "Napriek tomu, že inšpiráciu čerpáme aj z internetu, 91 % z nás radšej osobne nakupuje v kamennom obchode," doplnila Kadašiová.
Na valentínske nákupy sa ľudia pripravujú už vopred, najčastejšie už týždeň pred Valentínom. "Napriek tomu, že zaľúbení Česi a Slováci si kupujú klasické darčeky, túžia aj po iných veciach," dodala. Napríklad 18 % mužov na Slovensku by ocenilo ako darček knihu, 17 % sladkosti. Naproti tomu, 26 % mužov v Česku si najviac praje fľašu alkoholu a 19 % romantickú večeru pri sviečkach. "Ženy v oboch krajinách v tom majú jasno, najviac túžia po kvetinách a romantickom pobyte," priblížila Kadašiová.
Rozdiely medzi Slovákmi a Čechmi pri valentínskych nákupoch odhalil aj prieskum spoločnosti ALO diamonds, ktorý sa uskutočnil v roku 2015 na vzorke 500 respondentov v Českej republike a 502 respondentov na Slovensku.
Vyplynulo z neho napríklad, že kým na Slovensku šperky nakupujú častejšie muži, v Českej republike je podiel mužov a žien na kúpe šperkov rovnaký. Rozdiel je aj v cene, ktorú sú Česi a Slováci ochotní zaplatiť. Slováci najčastejšie kupujú šperky v hodnote od 170 do 350 eur, zatiaľ čo Česi preferujú lacnejšie kúsky v hodnote od 70 do 170 eur.