Prvý mesiac v roku už celé desaťročie patrí vegánstvu, a to nielen vo svete, ale aj na Slovensku. Ako však nahradiť mäso, vajcia, mlieko a výrobky z nich rastlinnými alternatívami?
Autor OTS
Bratislava 4. januára (OTS) - V súčasnosti to vôbec nie je zložité. Kaufland dlhodobo ponúka široký „veggie“ sortiment pre všetkých, ktorí sa stravujú bezmäsito, radi skúšajú nové chute, alebo sa rozhodli zapojiť do Veganuára. V týchto dňoch prináša aj špeciálnu veganuárovú ponuku, ktorá je už tretíkrát súčasťou jeho januárového letáka.
Veganuár vznikol spojením slov „vegan“ a január. Projekt britskej neziskovej organizácie hľadal spôsob, ako odľahčiť nielen zaužívané stravovacie návyky, ale aj našu planétu. Prílišná konzumácia mäsa býva spájaná s rizikami, na ktoré upozorňujú viacerí odborníci.
Prvý mesiac v roku už celé desaťročie patrí vegánstvu, a to nielen vo svete, ale i na Slovensku, na vegánsku výzvu reaguje aj obchodný reťazec
Emisie, ktoré sa chovom dobytka, ošípaných, rýb a hydiny dostávajú do ovzdušia, napríklad prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Tie vznikajú aj pri produkcii mlieka, vajec a mliečnych výrobkov. Pre porovnanie, ak by sa celý svet stal odrazu vegánskym, globálne emisie súvisiace s potravinami by podľa Oxfordskej štúdie klesli do roku 2050 až o 70 percent.
Obohatiť svoj jedálniček o ovocie a zeleninu a objaviť čaro strukovín alebo rastlinných alternatív nie je nikdy na škodu. Či už ide o vegetariána alebo mäsožravca. „V Kauflande podporujeme celosvetovú januárovú vegánsku výzvu, preto začiatkom roka pravidelne upriamujeme pozornosť našich zákazníkov, vegánov i nevegánov, na rastlinný sortiment, vrátane privátnej značky K-take it veggie,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko, a pokračuje: „Veganuár je ideálnou príležitosťou, ako si odľahčiť jedálniček a vyskúšať niečo nové. Vďaka širokému sortimentu rastlinných alternatív si mesiac bez mäsa a živočíšnych výrobkov môže vyskúšať úplne každý.“
Ako nahradiť mäso, vajcia, mlieko a výrobky z nich rastlinnými alternatívami? Sortiment v Kauflande ponúka množstvo vegánskych výrobkov
K-take it veggie patrí medzi favoritov
Medzi najpredávanejšie vegánske výrobky, ktoré zákazníci nájdu pod červenou strechou, patrí značka K-take it veggie s medzinárodne uznávanou a registrovanou ochrannou známkou V-Label. V sortimente reťazca sú okrem obľúbeného vegánskeho nárezu a hummusu v ponuke aj nové špeciality ako vegánska treska. „S dopĺňaním zaujímavých vegánskych noviniek do stáleho sortimentu budeme pokračovať aj v tomto roku,“ dodáva Lucia Vargová zo spoločnosti Kaufland, kde si milovníci rastlinnej stravy môžu kúpiť stovky vegánskych a vegetariánskych produktov po celý rok za výhodné ceny. Veganuár si vďaka tomu užije nielen skúsený „rastlinožravec“, ale aj úplný začiatočník.
Tipy na chutné nákupy aktuálne prináša januárový leták a spolu so špeciálnou vegánskou ponukou reťazec pripravil pre svojich zákazníkov aj overené recepty od skúsených foodblogeriek, ktoré sú tiež dostupné v online Kaufland kuchárke.
Veganuár vznikol spojením slov „vegan“ a január. Projekt britskej neziskovej organizácie hľadal spôsob, ako odľahčiť nielen zaužívané stravovacie návyky, ale aj našu planétu. Prílišná konzumácia mäsa býva spájaná s rizikami, na ktoré upozorňujú viacerí odborníci.
Prvý mesiac v roku už celé desaťročie patrí vegánstvu, a to nielen vo svete, ale i na Slovensku, na vegánsku výzvu reaguje aj obchodný reťazec
Emisie, ktoré sa chovom dobytka, ošípaných, rýb a hydiny dostávajú do ovzdušia, napríklad prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Tie vznikajú aj pri produkcii mlieka, vajec a mliečnych výrobkov. Pre porovnanie, ak by sa celý svet stal odrazu vegánskym, globálne emisie súvisiace s potravinami by podľa Oxfordskej štúdie klesli do roku 2050 až o 70 percent.
Obohatiť svoj jedálniček o ovocie a zeleninu a objaviť čaro strukovín alebo rastlinných alternatív nie je nikdy na škodu. Či už ide o vegetariána alebo mäsožravca. „V Kauflande podporujeme celosvetovú januárovú vegánsku výzvu, preto začiatkom roka pravidelne upriamujeme pozornosť našich zákazníkov, vegánov i nevegánov, na rastlinný sortiment, vrátane privátnej značky K-take it veggie,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko, a pokračuje: „Veganuár je ideálnou príležitosťou, ako si odľahčiť jedálniček a vyskúšať niečo nové. Vďaka širokému sortimentu rastlinných alternatív si mesiac bez mäsa a živočíšnych výrobkov môže vyskúšať úplne každý.“
Ako nahradiť mäso, vajcia, mlieko a výrobky z nich rastlinnými alternatívami? Sortiment v Kauflande ponúka množstvo vegánskych výrobkov
K-take it veggie patrí medzi favoritov
Medzi najpredávanejšie vegánske výrobky, ktoré zákazníci nájdu pod červenou strechou, patrí značka K-take it veggie s medzinárodne uznávanou a registrovanou ochrannou známkou V-Label. V sortimente reťazca sú okrem obľúbeného vegánskeho nárezu a hummusu v ponuke aj nové špeciality ako vegánska treska. „S dopĺňaním zaujímavých vegánskych noviniek do stáleho sortimentu budeme pokračovať aj v tomto roku,“ dodáva Lucia Vargová zo spoločnosti Kaufland, kde si milovníci rastlinnej stravy môžu kúpiť stovky vegánskych a vegetariánskych produktov po celý rok za výhodné ceny. Veganuár si vďaka tomu užije nielen skúsený „rastlinožravec“, ale aj úplný začiatočník.
Tipy na chutné nákupy aktuálne prináša januárový leták a spolu so špeciálnou vegánskou ponukou reťazec pripravil pre svojich zákazníkov aj overené recepty od skúsených foodblogeriek, ktoré sú tiež dostupné v online Kaufland kuchárke.