Projekt podporuje inovatívne a interdisciplinárne prístupy k výučbe. Predstavivosť a kreativitu žiakov základných a stredných škôl zvyšuje cez umenie a vizuálne vzdelávacie metódy.
Autor TASR
Bratislava 11. augusta (TASR) - Na 50 základných, stredných a odborných školách sa v nadchádzajúcom školskom roku zapoja do výučby prostredníctvom učebného programu zameraného na vedu, techniku, inžinierstvo, umenie a matematiku. Minister školstva Daniel Bútora a generálny riaditeľ Siemens Vladimír Slezák podpísali v piatok memorandum o spolupráci na projekte STE(A)M. Od budúceho roka by sa mohlo doň zapojiť 200 škôl.
"Sme uprostred pomerne veľkej ekonomickej zmeny prechodu na elektrifikáciu od uhľovodíkových palív a my vieme, že nás čaká silné posilnenie a potreba v oblasti energetiky a v oblasti prípravy technického vzdelávania pre oblasť energetiky," uviedol minister. Záujem mladých o technické odbory preto označil za strategický pre budúcnosť.
Cieľom projektu je zvýšiť atraktivitu technických škôl pre žiakov a podporiť ich vzdelávanie vo viacerých oblastiach. Snaží sa podporovať kreativitu, bádanie a zvedavosť žiakov, digitálne zručnosti, ale aj znižovať regionálne rozdiely a podporiť záujem žiakov o technické oblasti.
Projekt podporuje inovatívne a interdisciplinárne prístupy k výučbe. Predstavivosť a kreativitu žiakov základných a stredných škôl zvyšuje cez umenie a vizuálne vzdelávacie metódy. Príkladom môže byť napríklad možnosť zobraziť si fyzikálne vektory na skutočných 3D objektoch.
"Sme uprostred pomerne veľkej ekonomickej zmeny prechodu na elektrifikáciu od uhľovodíkových palív a my vieme, že nás čaká silné posilnenie a potreba v oblasti energetiky a v oblasti prípravy technického vzdelávania pre oblasť energetiky," uviedol minister. Záujem mladých o technické odbory preto označil za strategický pre budúcnosť.
Cieľom projektu je zvýšiť atraktivitu technických škôl pre žiakov a podporiť ich vzdelávanie vo viacerých oblastiach. Snaží sa podporovať kreativitu, bádanie a zvedavosť žiakov, digitálne zručnosti, ale aj znižovať regionálne rozdiely a podporiť záujem žiakov o technické oblasti.
Projekt podporuje inovatívne a interdisciplinárne prístupy k výučbe. Predstavivosť a kreativitu žiakov základných a stredných škôl zvyšuje cez umenie a vizuálne vzdelávacie metódy. Príkladom môže byť napríklad možnosť zobraziť si fyzikálne vektory na skutočných 3D objektoch.