Zmenu akreditačného procesu chcú autori reformy postaviť na štandardoch a odporúčaniach Európskej asociácie pre kvalitu. Tieto štandardy sa podľa Višňovského uplatňujú v celej Európe.
Autor TASR
Bratislava 2. decembra (TASR) - Najdôležitejšie pri reforme vysokoškolského prostredia je začať zmenami v akreditačnom procese. V diskusnej relácii Tablet.tv Školstvo tu a teraz to uviedol jeden z autorov cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania SR pre oblasť vysokého školstva Emil Višňovský.
"Od toho závisí tá kvalita. Akreditácie, ako boli nastavené, boli takým mixom všetkého. Bolo v tom aj to, čo sa vo svete nazýva evaluácia, čo je najmä hodnotenie vedy a nebolo to postavené na koncepte vnútorného systému kvality. A to je práve tá zmena," uviedol v relácii Višňovský. Ako dodal, zmeniť akreditačný proces v praxi bude chcieť veľa úsilia.
Zmenu akreditačného procesu chcú autori reformy postaviť na štandardoch a odporúčaniach Európskej asociácie pre kvalitu. Tieto štandardy sa podľa Višňovského uplatňujú v celej Európe.
"Od toho závisí tá kvalita. Akreditácie, ako boli nastavené, boli takým mixom všetkého. Bolo v tom aj to, čo sa vo svete nazýva evaluácia, čo je najmä hodnotenie vedy a nebolo to postavené na koncepte vnútorného systému kvality. A to je práve tá zmena," uviedol v relácii Višňovský. Ako dodal, zmeniť akreditačný proces v praxi bude chcieť veľa úsilia.
Zmenu akreditačného procesu chcú autori reformy postaviť na štandardoch a odporúčaniach Európskej asociácie pre kvalitu. Tieto štandardy sa podľa Višňovského uplatňujú v celej Európe.