Vedomostná ekonomika, energetická únia, doprava, sociálna infraštruktúra a životné prostredie sú oblasti, ktoré by malo Slovensko podporiť z 315-miliardového investičného balíka Európskej komisie.
Autor TASR
Bratislava 21. januára (TASR) - Stavať obchvat Bratislavy formou PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) by bolo oproti bežnému spôsobu výstavby výhodnejšie o 5 až 18 %. Vo finančnom vyjadrení to pri výpočte čistej súčasnej hodnoty peňazí znamená o 85 až 312 miliónov eur.
Vyplýva to zo štúdie uskutočniteľnosti projektu, ktorú na dnešné rokovanie vlády predkladá Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. Materiál porovnával obidve možnosti výstavby obchvatu, a to náklady na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu tohto projektu. Následne zohľadňoval jeho riziká, ale aj kvantifikovateľné socioekonomické vplyvy celej stavby v prípade obidvoch postupov.
Vedomostná ekonomika, energetická únia, doprava, sociálna infraštruktúra a životné prostredie sú oblasti, ktoré by malo Slovensko podporiť z 315-miliardového investičného balíka Európskej komisie (EK). V národnom zásobníku je 125 projektov spolu za 29 miliárd eur. Vyplýva to z informácie o Investičnom pláne pre Európu a postupe pre realizáciu investičných projektov v SR, s ktorou sa dnes tiež oboznámi kabinet.
Projekty za vyše 10 miliárd eur predložilo ministerstvo dopravy, ďalšie pochádzajú od rezortov životného prostredia či hospodárstva. Zo samospráv vstupom reagovali Nitriansky, Žilinský a Košický kraj, mestá Bratislava, Nitra a obec Kechnec. Angažovali sa aj Republiková únia zamestnávateľov (RÚZ) alebo Slovenská akadémia vied (SAV). Všetky projekty majú hodnotu nad 100 miliónov eur a sú realizovateľné v rokoch 2015 až 2017.
Premiér Robert Fico (Smer-SD) avizoval, že vláda sa bude zaoberať aj aktuálnou situáciou v 2. pilieri. Dôvodom sú príliš nízke dôchodky, ktoré od začiatku tohto roka ponúkajú sporiteľom životné poisťovne. Detailné informácie má priniesť minister práce Ján Richter (Smer-SD). "Ako som už naznačil, budeme diskutovať o konkrétnych opatreniach, čo s tým robiť, ako chrániť ľudí," avizoval v utorok (20.1.) Fico.
Vyplýva to zo štúdie uskutočniteľnosti projektu, ktorú na dnešné rokovanie vlády predkladá Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. Materiál porovnával obidve možnosti výstavby obchvatu, a to náklady na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu tohto projektu. Následne zohľadňoval jeho riziká, ale aj kvantifikovateľné socioekonomické vplyvy celej stavby v prípade obidvoch postupov.
Vedomostná ekonomika, energetická únia, doprava, sociálna infraštruktúra a životné prostredie sú oblasti, ktoré by malo Slovensko podporiť z 315-miliardového investičného balíka Európskej komisie (EK). V národnom zásobníku je 125 projektov spolu za 29 miliárd eur. Vyplýva to z informácie o Investičnom pláne pre Európu a postupe pre realizáciu investičných projektov v SR, s ktorou sa dnes tiež oboznámi kabinet.
Projekty za vyše 10 miliárd eur predložilo ministerstvo dopravy, ďalšie pochádzajú od rezortov životného prostredia či hospodárstva. Zo samospráv vstupom reagovali Nitriansky, Žilinský a Košický kraj, mestá Bratislava, Nitra a obec Kechnec. Angažovali sa aj Republiková únia zamestnávateľov (RÚZ) alebo Slovenská akadémia vied (SAV). Všetky projekty majú hodnotu nad 100 miliónov eur a sú realizovateľné v rokoch 2015 až 2017.
Premiér Robert Fico (Smer-SD) avizoval, že vláda sa bude zaoberať aj aktuálnou situáciou v 2. pilieri. Dôvodom sú príliš nízke dôchodky, ktoré od začiatku tohto roka ponúkajú sporiteľom životné poisťovne. Detailné informácie má priniesť minister práce Ján Richter (Smer-SD). "Ako som už naznačil, budeme diskutovať o konkrétnych opatreniach, čo s tým robiť, ako chrániť ľudí," avizoval v utorok (20.1.) Fico.