K incidentu došlo ešte v decembri 2012, ozbrojené sily to odtajnili až v týchto dňoch, po ukončení vyšetrovania.
Autor TASR
Bratislava 13. februára (TASR) - Stíhačka slovenskej armády ohrozila lietadlo na trase Poprad - Bratislava, keď sa pilot nadzvukového Migu-29 vo veľkej rýchlosti nebezpečne priblížil k civilnému lietadlu. K incidentu došlo ešte v decembri 2012, ozbrojené sily to však odtajnili až v týchto dňoch, po ukončení vyšetrovania. Podľa TV Markíza za zlyhaním bol ľudský faktor, ako aj zastaraná technika.
Stíhačka sa mala v oblasti Horehronia podľa televízie dostať k súkromnému lietadlu natoľko blízko, že sa v ňom spustil protizrážkový systém. Armádne lietadlo však takýto systém nemá, a tak pilot bez pomoci dispečera nemal možnosť okamžite reagovať. "Očakávam aj nejaké personálne kroky a sprísnenie výcviku, aby sa minimalizovali prípadne ďalšie takéto udalosti," uviedol na margo incidentu minister obrany Martin Glváč.
Predísť podobným situáciám môže pomôcť nákup rádiolokátorov. Bývalý šéf silového rezortu Martin Fedor však radí hľadať prioritne alternatívne riešenia. Cena tejto techniky sa totiž pohybuje rádovo v desiatkach miliónov eur. Riešenie vidí skôr v kooperácii s inými štátmi.
Stíhačka sa mala v oblasti Horehronia podľa televízie dostať k súkromnému lietadlu natoľko blízko, že sa v ňom spustil protizrážkový systém. Armádne lietadlo však takýto systém nemá, a tak pilot bez pomoci dispečera nemal možnosť okamžite reagovať. "Očakávam aj nejaké personálne kroky a sprísnenie výcviku, aby sa minimalizovali prípadne ďalšie takéto udalosti," uviedol na margo incidentu minister obrany Martin Glváč.
Predísť podobným situáciám môže pomôcť nákup rádiolokátorov. Bývalý šéf silového rezortu Martin Fedor však radí hľadať prioritne alternatívne riešenia. Cena tejto techniky sa totiž pohybuje rádovo v desiatkach miliónov eur. Riešenie vidí skôr v kooperácii s inými štátmi.