Cieľom výzvy je zvýšiť kvalitu prípravy pedagógov, ktorí budú v školách s vyučovacím jazykom národnostnej menšiny vyučovať predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra.
Autor TASR
Bratislava 28. mája (TASR) - Verejné vysoké školy (VŠ) pripravujúce budúcich učiteľov slovenského jazyka pre národnostné školy môžu získať finančnú podporu. V rámci vyhlásenej výzvy je alokovaných viac ako 468.000 eur na pilotovanie nových alebo inováciu aktuálnych vysokoškolských predmetov. TASR o tom informovali z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR s tým, že žiadosť je potrebné poslať do 28. júna tohto roka.
Cieľom výzvy je zvýšiť kvalitu prípravy pedagógov, ktorí budú v školách s vyučovacím jazykom národnostnej menšiny vyučovať predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra. "Inkluzívne vzdelávanie je v tomto kontexte mimoriadne dôležité, pretože zabezpečuje, že žiaci s rôznym jazykovým a kultúrnym zázemím majú rovnaké príležitosti na úspech. Vytvorenie inkluzívneho prostredia podporuje nielen študijné výsledky, ale aj sociálnu integráciu a vzájomné porozumenie medzi žiakmi rôznych národnostných skupín," uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Oprávnenými žiadateľmi o finančné prostriedky z plánu obnovy sú verejné VŠ, ktoré ponúkajú študijné programy zamerané na učiteľstvo a pedagogické vedy a pripravujú budúcich učiteľov pre národnostné školy. Minimálna výška podpory na projekt je 100.000 eur.
Z rezortu skonštatovali, že správne nastavenie stratégie prípravy učiteľov si vyžaduje analýzu sociolingvistických, pedagogicko-didaktických a sociálno-psychologických faktorov vyučovania a osvojovania si ďalšieho jazyka. To sú zároveň aj oprávnené aktivity v rámci výzvy. Ďalej VŠ môžu podľa ministerstva vďaka financiám vytvárať nové metodické materiály pre inovované alebo nové vysokoškolské predmety.
Cieľom výzvy je zvýšiť kvalitu prípravy pedagógov, ktorí budú v školách s vyučovacím jazykom národnostnej menšiny vyučovať predmet slovenský jazyk a slovenská literatúra. "Inkluzívne vzdelávanie je v tomto kontexte mimoriadne dôležité, pretože zabezpečuje, že žiaci s rôznym jazykovým a kultúrnym zázemím majú rovnaké príležitosti na úspech. Vytvorenie inkluzívneho prostredia podporuje nielen študijné výsledky, ale aj sociálnu integráciu a vzájomné porozumenie medzi žiakmi rôznych národnostných skupín," uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Oprávnenými žiadateľmi o finančné prostriedky z plánu obnovy sú verejné VŠ, ktoré ponúkajú študijné programy zamerané na učiteľstvo a pedagogické vedy a pripravujú budúcich učiteľov pre národnostné školy. Minimálna výška podpory na projekt je 100.000 eur.
Z rezortu skonštatovali, že správne nastavenie stratégie prípravy učiteľov si vyžaduje analýzu sociolingvistických, pedagogicko-didaktických a sociálno-psychologických faktorov vyučovania a osvojovania si ďalšieho jazyka. To sú zároveň aj oprávnené aktivity v rámci výzvy. Ďalej VŠ môžu podľa ministerstva vďaka financiám vytvárať nové metodické materiály pre inovované alebo nové vysokoškolské predmety.