Ak sa poistencovi nepozdáva vykázaná zdravotná starostlivosť, pri každom vykázanom vyšetrení alebo lieku má možnosť reklamácie.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 8. júna (TASR) - Poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) majú od konca mája v mobilnej aplikácii k dispozícii všetky svoje aktuálne elektronické recepty. Pribudla aj možnosť reklamácie zdravotnej starostlivosti a funkcia vyhľadania najbližších lekární alebo zdravotníckych zariadení. Štátna poisťovňa o novinkách informovala na piatkovej tlačovej konferencii.
Niektoré elektronické recepty plne nahradia papierové. "Ak lekár predpíše recept a zároveň ho aj podpíše elektronickým podpisom, v lekárni postačuje na výber lieku recept z mobilu. Klient klikne na zobrazený recept v aplikácii, lekáreň nasníma čiarový kód a liek poistencovi vydá," priblížila riaditeľka odboru zdravotného poistenia VšZP Katarína Gregorová. Aplikácia tiež zobrazuje poistencom lacnejšie náhrady liekov - generiká.
Novinkou v aplikácii je aj reklamácia zdravotnej starostlivosti. Ak sa poistencovi nepozdáva vykázaná zdravotná starostlivosť, pri každom vykázanom vyšetrení alebo lieku má možnosť reklamácie. Tú môže využiť, napríklad ak vyšetrenie neabsolvoval. Informáciu o vybavení reklamácie dostane poistenec do aplikácie.
Zjednodušil sa aj prístup k aplikácii. "Odteraz si klient môže aktivovať mobilnú aplikáciu bez toho, aby žiadal o vystavenie GRID karty. Aplikáciu je možné aktivovať aj v lekárni," priblížila Gregorová. Zoznam lekární, ktoré službu poskytujú nájdu klienti priamo v aplikácii. Vďaka prepojeniu s registrom fyzických osôb sa zjednodušilo aj pridanie dieťaťa, stačí len vyplniť rodné číslo.
Od októbra minulého roka si aplikáciu stiahlo 40.000 poistencov VšZP. Umožňuje nosenie preukazu v mobile, prístup k podrobnostiam o zdravotných výkonoch a ich cene, predpísaných liekoch, nákladoch na lieky a možnej úspore na doplatkoch. Poistenec v nej tiež môže mať zaznamenané informácie, ktoré sa zobrazujú na displeji telefónu aj keď je zamknutý, napríklad krvnú skupinu alebo alergie. Poisťovňa plánuje aj ďalšie rozširovanie služieb.
Niektoré elektronické recepty plne nahradia papierové. "Ak lekár predpíše recept a zároveň ho aj podpíše elektronickým podpisom, v lekárni postačuje na výber lieku recept z mobilu. Klient klikne na zobrazený recept v aplikácii, lekáreň nasníma čiarový kód a liek poistencovi vydá," priblížila riaditeľka odboru zdravotného poistenia VšZP Katarína Gregorová. Aplikácia tiež zobrazuje poistencom lacnejšie náhrady liekov - generiká.
Novinkou v aplikácii je aj reklamácia zdravotnej starostlivosti. Ak sa poistencovi nepozdáva vykázaná zdravotná starostlivosť, pri každom vykázanom vyšetrení alebo lieku má možnosť reklamácie. Tú môže využiť, napríklad ak vyšetrenie neabsolvoval. Informáciu o vybavení reklamácie dostane poistenec do aplikácie.
Zjednodušil sa aj prístup k aplikácii. "Odteraz si klient môže aktivovať mobilnú aplikáciu bez toho, aby žiadal o vystavenie GRID karty. Aplikáciu je možné aktivovať aj v lekárni," priblížila Gregorová. Zoznam lekární, ktoré službu poskytujú nájdu klienti priamo v aplikácii. Vďaka prepojeniu s registrom fyzických osôb sa zjednodušilo aj pridanie dieťaťa, stačí len vyplniť rodné číslo.
Od októbra minulého roka si aplikáciu stiahlo 40.000 poistencov VšZP. Umožňuje nosenie preukazu v mobile, prístup k podrobnostiam o zdravotných výkonoch a ich cene, predpísaných liekoch, nákladoch na lieky a možnej úspore na doplatkoch. Poistenec v nej tiež môže mať zaznamenané informácie, ktoré sa zobrazujú na displeji telefónu aj keď je zamknutý, napríklad krvnú skupinu alebo alergie. Poisťovňa plánuje aj ďalšie rozširovanie služieb.