Zároveň vyzýva verejnosť na ostražitosť.
Autor TASR
Bratislava 4. júla (TASR) - Štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) upozorňuje na podvodné konanie a nekalé praktiky v súvislosti s prepoisťovaním. Zároveň vyzýva verejnosť na ostražitosť. TASR o tom informovala Ivana Linetová z oddelenia komunikácie zdravotnej poisťovne.
"VšZP opäť zaznamenáva zvýšený počet podnetov od svojich poistencov na podvodné konanie jednotlivcov a vyzýva klientov na ostražitosť a overovanie si informácií," uviedla.
Finanční agenti podľa jej slov aktuálne najčastejšie oslovujú poistencov emailom alebo osobne na sídliskách miest či vo vlakoch. Súčasťou ich praktík je napríklad šírenie zavádzajúcich tvrdení o poskytovaní zdravotnej starostlivosti či finančnej kondície poisťovne. "Evidujeme tiež prípady zavádzania pri podpise prihlášky, keď je poistencom tvrdené, že ide napríklad len o anketu a nemajú vedomosť o tom, že podpisujú zmenovú prihlášku. Objavili sa tiež prípady nátlaku, keď sú klienti nútení k okamžitému podpisu prihlášky," dodala Linetová s tým, že VšZP tieto tvrdenia a nátlakové postupy rázne odmieta.
Zdravotná poisťovňa v tejto súvislosti vyzýva verejnosť na opatrnosť. "Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím. Práve také neférové konanie môže skomplikovať dostupnosť zdravotnej starostlivosti a zdravotný stav oklamaných ľudí," podotkla. Pred prípadnou zmenou zdravotnej poisťovne odporúča overiť si pravdivosť tvrdení v klientskych pracoviskách VšZP či v call centre. "V prípade, že sa poistenec stal obeťou nekalého prepoisťovania, prípadne takéto podozrenie nadobudol, prosíme, aby sa obrátil na najbližšiu pobočku VšZP," dodala Linetová.
"VšZP opäť zaznamenáva zvýšený počet podnetov od svojich poistencov na podvodné konanie jednotlivcov a vyzýva klientov na ostražitosť a overovanie si informácií," uviedla.
Finanční agenti podľa jej slov aktuálne najčastejšie oslovujú poistencov emailom alebo osobne na sídliskách miest či vo vlakoch. Súčasťou ich praktík je napríklad šírenie zavádzajúcich tvrdení o poskytovaní zdravotnej starostlivosti či finančnej kondície poisťovne. "Evidujeme tiež prípady zavádzania pri podpise prihlášky, keď je poistencom tvrdené, že ide napríklad len o anketu a nemajú vedomosť o tom, že podpisujú zmenovú prihlášku. Objavili sa tiež prípady nátlaku, keď sú klienti nútení k okamžitému podpisu prihlášky," dodala Linetová s tým, že VšZP tieto tvrdenia a nátlakové postupy rázne odmieta.
Zdravotná poisťovňa v tejto súvislosti vyzýva verejnosť na opatrnosť. "Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím. Práve také neférové konanie môže skomplikovať dostupnosť zdravotnej starostlivosti a zdravotný stav oklamaných ľudí," podotkla. Pred prípadnou zmenou zdravotnej poisťovne odporúča overiť si pravdivosť tvrdení v klientskych pracoviskách VšZP či v call centre. "V prípade, že sa poistenec stal obeťou nekalého prepoisťovania, prípadne takéto podozrenie nadobudol, prosíme, aby sa obrátil na najbližšiu pobočku VšZP," dodala Linetová.