O odpovediach na túto a mnohé ďalšie otázky môžete diskutovať na najbližšom workshope HR Development Academy, s hlavnou témou Meranie a riadenie výkonnosti.
Autor OTS
Bratislava 8. októbra (OTS) - Je zrejmé, často však opomínané, že všetky výsledky podnikania závisia v konečnom dôsledku na ľuďoch, ich vzdelaní, zaangažovaní, motivácii ako aj výkonnosti.
Spoločnosti sa dnes zmietajú v mnohých problémoch a výzvach. Všetky majú spoločného menovateľa – ľudský faktor. Áno, sú to práve ľudia, častokrát označovaný za najväčšiu hodnotu spoločnosti, za najväčšiu komparatívnu výhodu, za to najcennejšie čo máme.
Zamestnanci skutočne predstavujú pre firmu možnosť získať konkurenčnú a komparatívnu výhodu. Je tomu tak preto, že spoločnosti môžu väčšinu ostatných výrobných faktorov vďaka otvoreným konkurenčným trhom získať za približne rovnakých podmienok. Výhoda v podobe zamestnancov sa týka hlavne oblasti manažmentu, výskumu alebo marketingu, ale aj zaangažovaných zamestnancov na všetkých úrovniach. Keďže ide aj o nákladový faktor – personálne náklady sú vysoké a navyše musí každá firma kalkulovať aj s tým, že zamestnanec je legislatívne chránený. Napríklad jeho prepustenie je zákonne upravené a často spojené s odstupným. Tieto fakty vyžadujú nutnosť dôsledného personálneho plánovania. No a v konečnom dôsledku sa nám núka ešte jeden uhol pohľadu a to zamestnanci ako výrobný faktor. Tu je nutné rešpektovať fakt, že podmienky za ktorých zamestnanec podáva optimálny výkon nie sú tak ľahko zistiteľné a naplniteľné, ako je tomu v prípade strojov. S tým sú spojené vysoké požiadavky na kvalitu personálneho riadenia, ktorého súčasťou je aj riadenie výkonnosti, zaangažovanosť a mnohé ďaľšie faktory.
Príspevok “Je naozaj potrebné všetko merať? “ bude jednou z tém workshopu Meranie a riadenie výkonnosti HR Development Academy, ktorý sa uskutoční 16. Októbra 2013 v Bratislave.
Autorka: Andrea Hrušovská, HR manažérka Emerson a.s.
Pracovné skúsenosti získavala už počas štúdia v spoločnosti Mercedez Benz. Po úspešnom absolvovaní MBA pokračovala v naberaní skúseností na rôznych pozíciách v spoločnosti Heineken Slovensko. Vďaka skúsenostiam z predaja, trade marketingu, logistiky a plánovania, ktoré mali spoločného menovateľa, a to komunikáciu s ľuďmi založila pobočku spoločnosti Adecco v Nitrianskom kraji a odtiaľ jej kroky smerovali do spoločnosti Bekaert, kde sa venovala veľkému HR projektu ako aj samotnému manažovaniu HR. Dnes pôsobí v spoločnosti Emerson na pozícii HR manažéra pre zdieľané centrum v Bratislave.
Spoločnosti sa dnes zmietajú v mnohých problémoch a výzvach. Všetky majú spoločného menovateľa – ľudský faktor. Áno, sú to práve ľudia, častokrát označovaný za najväčšiu hodnotu spoločnosti, za najväčšiu komparatívnu výhodu, za to najcennejšie čo máme.
Zamestnanci skutočne predstavujú pre firmu možnosť získať konkurenčnú a komparatívnu výhodu. Je tomu tak preto, že spoločnosti môžu väčšinu ostatných výrobných faktorov vďaka otvoreným konkurenčným trhom získať za približne rovnakých podmienok. Výhoda v podobe zamestnancov sa týka hlavne oblasti manažmentu, výskumu alebo marketingu, ale aj zaangažovaných zamestnancov na všetkých úrovniach. Keďže ide aj o nákladový faktor – personálne náklady sú vysoké a navyše musí každá firma kalkulovať aj s tým, že zamestnanec je legislatívne chránený. Napríklad jeho prepustenie je zákonne upravené a často spojené s odstupným. Tieto fakty vyžadujú nutnosť dôsledného personálneho plánovania. No a v konečnom dôsledku sa nám núka ešte jeden uhol pohľadu a to zamestnanci ako výrobný faktor. Tu je nutné rešpektovať fakt, že podmienky za ktorých zamestnanec podáva optimálny výkon nie sú tak ľahko zistiteľné a naplniteľné, ako je tomu v prípade strojov. S tým sú spojené vysoké požiadavky na kvalitu personálneho riadenia, ktorého súčasťou je aj riadenie výkonnosti, zaangažovanosť a mnohé ďaľšie faktory.
Príspevok “Je naozaj potrebné všetko merať? “ bude jednou z tém workshopu Meranie a riadenie výkonnosti HR Development Academy, ktorý sa uskutoční 16. Októbra 2013 v Bratislave.
Autorka: Andrea Hrušovská, HR manažérka Emerson a.s.
Pracovné skúsenosti získavala už počas štúdia v spoločnosti Mercedez Benz. Po úspešnom absolvovaní MBA pokračovala v naberaní skúseností na rôznych pozíciách v spoločnosti Heineken Slovensko. Vďaka skúsenostiam z predaja, trade marketingu, logistiky a plánovania, ktoré mali spoločného menovateľa, a to komunikáciu s ľuďmi založila pobočku spoločnosti Adecco v Nitrianskom kraji a odtiaľ jej kroky smerovali do spoločnosti Bekaert, kde sa venovala veľkému HR projektu ako aj samotnému manažovaniu HR. Dnes pôsobí v spoločnosti Emerson na pozícii HR manažéra pre zdieľané centrum v Bratislave.