Instagram bol opakovane kritizovaný za šírenie obsahu, ktorý propaguje poruchy príjmu potravy, ako napríklad anorexiu alebo bulímiu, uviedol VÚDPaP.
Autor TASR
Bratislava 24. novembra (TASR) - Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP) upozornil, že vyhľadávanie a algoritmy sociálnej siete Instagram často odporúčajú obsah zameraný na nebezpečné diétne praktiky a extrémne chudnutie. Rodičom odporučil, aby deťom kontrolovali, aké účty sledujú.
"Instagram bol opakovane kritizovaný za šírenie obsahu, ktorý propaguje poruchy príjmu potravy, ako napríklad anorexiu alebo bulímiu," uviedol VÚDPaP. Takýto obsah môže podľa nich negatívne ovplyvniť sebavedomie a zdravie mladých užívateľov.
Rodičia by sa podľa VÚDPaP mali uistiť, že sú ich deti vystavené pozitívnym vzorom, ktoré podporujú zdravé vnímanie tela a výživy. "Mnohí influenceri môžu propagovať nerealistické štandardy krásy," pripomenul ústav.
Odborníci z VÚDPaP ďalej rodičom poradili, aby deti naučili rozlišovať medzi reklamami a autentickými príspevkami. Ako objasnili, že Instagram dáva možnosť užívateľom zarobiť si peniaze priamo pomocou platených reklám. "V praxi to znamená, že firmy ponúkajú tvorcom obsahu na Instagrame produkty, ktorým urobia títo tvorcovia reklamu a následne dostanú honorár," vysvetlili.
VÚDPaP dodal, že znížiť riziko online šikany a nevhodných interakcií, ktoré sa často objavujú v súvislosti s fyzickým vzhľadom užívateľov, je možné prostredníctvom filtrovania komentárov a správ.
"Instagram bol opakovane kritizovaný za šírenie obsahu, ktorý propaguje poruchy príjmu potravy, ako napríklad anorexiu alebo bulímiu," uviedol VÚDPaP. Takýto obsah môže podľa nich negatívne ovplyvniť sebavedomie a zdravie mladých užívateľov.
Rodičia by sa podľa VÚDPaP mali uistiť, že sú ich deti vystavené pozitívnym vzorom, ktoré podporujú zdravé vnímanie tela a výživy. "Mnohí influenceri môžu propagovať nerealistické štandardy krásy," pripomenul ústav.
Odborníci z VÚDPaP ďalej rodičom poradili, aby deti naučili rozlišovať medzi reklamami a autentickými príspevkami. Ako objasnili, že Instagram dáva možnosť užívateľom zarobiť si peniaze priamo pomocou platených reklám. "V praxi to znamená, že firmy ponúkajú tvorcom obsahu na Instagrame produkty, ktorým urobia títo tvorcovia reklamu a následne dostanú honorár," vysvetlili.
VÚDPaP dodal, že znížiť riziko online šikany a nevhodných interakcií, ktoré sa často objavujú v súvislosti s fyzickým vzhľadom užívateľov, je možné prostredníctvom filtrovania komentárov a správ.