Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Slovensko

Cestovný ruch v Tatrách rastie, ale potrebuje systémovú propagáciu

Na snímke turistka počas východu slnka na Skalnatom Plese vo Vysokých Tatrách 21. januára 2020, archívna foto. Foto: TASR - Oliver Ondráš

Výkonná riaditeľka tamojšej Oblastnej organizácie cestovného ruchu Lucia Blašková hovorí, že po ukončení štátnych dotácií môže cestovný ruch výrazne upadnúť zo dňa na deň.

Vysoké Tatry 1. marca (TASR) - Výrazný nárast domácich ubytovaných návštevníkov v regióne Vysokých Tatier o 20 percent potvrdil v minulom roku mimoriadnu životaschopnosť zavedenia rekreačných poukazov. Tvrdí to výkonná riaditeľka tamojšej Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Lucia Blašková, podľa ktorej poukazy spôsobili v celkových číslach najväčší efekt.

"V tomto riešení však tkvie sčasti aj ohrozenie. Po ukončení dotácií od štátu môže cestovný ruch výrazne upadnúť zo dňa na deň," upozornila.

S tým súvisí aj volanie Tatrancov po koncepčnom riešení. Slovensko podľa Blaškovej potrebuje systémovú propagáciu, aby sa krajina dostala do povedomia a do médií nielen v krajinách geografických susedov, ktoré sú pre cestovný ruch kľúčové, ale aj na nových trhoch s potenciálom rastu. "Slovensku však chýba štátna, profesionálne riadená organizácia zaoberajúca sa cestovným ruchom, ktorá by zastrešovala takéto aktivity a vytvárala pozitívny imidž krajiny," skonštatovala riaditeľka. Zároveň dodala, že Slovensko má čo svetu ponúknuť a cestovný ruch u nás má obrovský potenciál. "Jednotlivé subjekty venujúce sa cestovnému ruchu v regiónoch majú ťažšiu pozíciu a musia v mnohých veciach tieto aktivity suplovať," zdôraznila Blašková.

OOCR Región Vysoké Tatry v propagácii destinácie napomáha aj činnosť tatranskej destinačnej cestovnej kancelárie CK Enjoy Tatras s marketingovým mixom, ktorý sa sústredí na pre nás netradičné trhy, ako sú krajiny Beneluxu, Škandinávie a v tomto roku sa pripravuje osloviť aj trh vo Veľkej Británii. Agentúra reprezentuje destináciu komplexnou propagáciou, účasťou na veľtrhoch a výstavách či organizovaním propagačných kampaní.

"Ocenenie Lonely Planet s titulom Najlepšej európskej destinácie v minulom roku potvrdzuje, že v spolupráci so všetkými subjektmi zapojenými do spolupráce v Tatrách, Poprade i podhorí, budujeme dobré meno Slovenska. Je to pre nás záväzok do ďalších období, nielen poskytovať kvalitné služby v regióne, ale budovať a rozvíjať destináciu a udržať dobrú povesť a značku Tatier dlhodobo aj v medzinárodnom meradle. Pre ďalší rozvoj je však nevyhnutné dobudovanie potrebnej infraštruktúry. Máme na mysli diaľnice, letiská, železničnú dopravu a komplexné dopravné riešenia v celom regióne, s dôrazom na ekológiu a udržateľnosť, ktorá bude v budúcich rokoch pre nás hlavnou témou," dodala Blašková.