Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Slovensko

Výzvu Dajme prednosť školám podpísalo už viac ako 30 organizácií

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Dôležité je čo najrýchlejšie vrátiť do škôl všetkých žiakov, konštatuje Miroslav Kiraľvarga, prezident Republikovej únie zamestnávateľov.

Bratislava 10. februára (TASR) - Pod výzvu Dajme prednosť školám sa podpísalo už viac ako 30 organizácií. Najnovšie sa k výzve na hľadanie riešení pre návrat detí do škôl pridali Americká obchodná komora na Slovensku, Klub 500, Republiková únia zamestnávateľov a IT asociácia Slovenska. Zástupcovia zamestnávateľov konštatujú, že vzdelanie by malo byť prioritou pre každú európsku vládu vrátane slovenskej. Zdôrazňujú, že dôležité je čo najskôr vrátiť do škôl všetkých žiakov, nielen vybraných ročníkov. TASR o tom informovala Andrea Hajdúchová z Iniciatívy Dajme deťom hlas.

"Je správnym rozhodnutím, že sa do škôl môžu vrátiť žiaci prvého stupňa základných a posledného ročníka stredných škôl. Dôležité je však čo najrýchlejšie vrátiť do škôl všetkých žiakov. Keď sú školy celé mesiace zatvorené, má to veľmi nepriaznivý vplyv na kvalitu vzdelávania, čo sa v budúcnosti určite negatívne prejaví v obmedzených možnostiach absolventov zapojiť sa do pracovného procesu a tiež v podobe nižších budúcich zárobkov," konštatuje Miroslav Kiraľvarga, prezident Republikovej únie zamestnávateľov.

Návrat do škôl by sa mal zároveň spájať s prioritizáciou učiteľov pri očkovaní bez rozdielu veku. Kvalitné vzdelávanie, najmä počas pandémie nového koronavírusu, by malo byť podľa zástupcov zamestnávateľov v záujme všetkých. Rozhodnutie vlády prioritizovať školy označili za záväzok, ktorý by sa však nemal skončiť tým, že sa školy o niekoľko týždňov zatvoria. Prepracovanie očkovacieho plánu, ktorý urýchli očkovanie učiteľov, považujú za dobrý krok. Za dôležité považujú tiež vytvorenie bezpečného prostredia v školách.

"Po takej dlhej dobe a s takou neistou perspektívou, akú máme, sa každý deň v škole pre každé dieťa počíta. Aj individuálna konzultácia s učiteľom, aj menšie skupiny po týždňoch na striedanie, aj keby išlo len o praktické cvičenia, len o deti a dospievajúcich, ktorí sa nezapájajú do dištančného vzdelávania, len už hľadajme pre deti riešenia," približuje Andrea Madarasová Gecková, psychologička z Lekárskej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.