Uvoľnené ruky pri výbere učebníc sú podľa ministra školstva Branislava Gröhlinga (SaS) prvým krokom k reforme školstva.
Autor TASR
Bratislava 6. júla (TASR) - Základné školy dostanú pri výbere učebníc matematiky voľnú ruku. V pondelok o tom informovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR. Rezort preto rokuje s Úradom pre verejné obstarávanie s cieľom nájsť najtransparentnejší spôsob, aby si školy, učitelia a žiaci mohli vyberať učebnice podľa svojich predstáv.
Uvoľnené ruky pri výbere učebníc sú podľa ministra školstva Branislava Gröhlinga (SaS) prvým krokom k reforme školstva. Ďalšími sú motivovaní učitelia, ale aj inovatívny a moderný obsah a spôsob vzdelávania. Šéf rezortu si je podľa vlastných slov vedomý toho, že nie všetky školy sa hneď dokážu s novými možnosťami svojpomocne vyrovnať.
"Chceme podporovať matematiku a matematickú gramotnosť, ktoré sú v tejto dobe pre žiakov nevyhnutné. Navyše výsledky našich žiakov z medzinárodného hodnotenia finančnej gramotnosti PISA nás utvrdili v tom, aby sme sa na túto oblasť zamerali ešte viac," uviedol s tým, že je rád, že po pilotnom otvorení trhu s učebnicami pre prvý stupeň sa rezortu podarilo vyčleniť ďalšie financie, ktoré môžu základné školy na druhom stupni využívať na nákup učebníc matematiky podľa svojich potrieb.
Rezort školstva poukázal na to, že ešte v júni jeho šéf oznámil investíciu na otvorený trh s učebnicami pre prvý stupeň základných škôl v objeme 11,4 milióna eur. Školy si tak na prvom stupni po prvý raz mohli vybrať učebnice zo zoznamu schválených aj odporúčaných učebníc. Okrem toho ministerstvo prispeje na nákup jazykových učebníc aj piatakom.
V najbližších mesiacoch chce rezort školstva nastavovať podmienky tak, aby boli čo najjednoduchšie pre každého. "Chceme ešte viac pomôcť školám, chceme im okrem možnosti výberu dať aj know-how, ako celý výber sprocesovať," uzavrel Gröhling.
Uvoľnené ruky pri výbere učebníc sú podľa ministra školstva Branislava Gröhlinga (SaS) prvým krokom k reforme školstva. Ďalšími sú motivovaní učitelia, ale aj inovatívny a moderný obsah a spôsob vzdelávania. Šéf rezortu si je podľa vlastných slov vedomý toho, že nie všetky školy sa hneď dokážu s novými možnosťami svojpomocne vyrovnať.
"Chceme podporovať matematiku a matematickú gramotnosť, ktoré sú v tejto dobe pre žiakov nevyhnutné. Navyše výsledky našich žiakov z medzinárodného hodnotenia finančnej gramotnosti PISA nás utvrdili v tom, aby sme sa na túto oblasť zamerali ešte viac," uviedol s tým, že je rád, že po pilotnom otvorení trhu s učebnicami pre prvý stupeň sa rezortu podarilo vyčleniť ďalšie financie, ktoré môžu základné školy na druhom stupni využívať na nákup učebníc matematiky podľa svojich potrieb.
Rezort školstva poukázal na to, že ešte v júni jeho šéf oznámil investíciu na otvorený trh s učebnicami pre prvý stupeň základných škôl v objeme 11,4 milióna eur. Školy si tak na prvom stupni po prvý raz mohli vybrať učebnice zo zoznamu schválených aj odporúčaných učebníc. Okrem toho ministerstvo prispeje na nákup jazykových učebníc aj piatakom.
V najbližších mesiacoch chce rezort školstva nastavovať podmienky tak, aby boli čo najjednoduchšie pre každého. "Chceme ešte viac pomôcť školám, chceme im okrem možnosti výberu dať aj know-how, ako celý výber sprocesovať," uzavrel Gröhling.