Hlavným cieľom spoločnej kontroly je predovšetkým výmena poznatkov z výkonu kontrol, prerokovanie a zjednotenie postojov k výkladu jednotlivých ustanovení európskych predpisov.
Autor TASR
Žilina 22. septembra (TASR) – Sociálnu legislatívu v cestnej doprave skontrolujú zástupcovia Slovenskej republiky, Českej republiky, Maďarska, Poľska a Ukrajiny od 24. do 26. septembra v Kysuckom Lieskovci a Podsuchej. TASR o tom informoval hovorca Národného inšpektorátu práce Ladislav Kerekeš.
"Tieto miesta boli vybrané zámerne, pretože pokrývajú hlavné cestné ťahy v smere sever – juh. Ale tiež preto, že sú tu k dispozícii dostatočne veľké odstavné plochy," uviedol Kerekeš.
Doplnil, že medzinárodná kontrola sa na Slovensku vykonáva každý rok. "Zástupcovia susedných štátov sa na nej zúčastňujú najmä preto, že Slovenská republika je často cieľovou destináciou prepravy z týchto krajín, respektíve je z týchto krajín cez územie Slovenska vykonávaný tranzit," podotkol hovorca Národného inšpektorátu práce.
Hlavným cieľom spoločnej kontroly je predovšetkým výmena poznatkov z výkonu kontrol, prerokovanie a zjednotenie postojov k výkladu jednotlivých ustanovení európskych predpisov, ako aj vzájomná výmena skúseností s používaním programov pre vyhodnotenie výstupov z analógových a digitálnych tachografov. "Kontroly sa uskutočňujú v rovnakých časoch a je skontrolovaných spravidla 50 nákladných vozidiel a autobusov," dodal Kerekeš.
"Tieto miesta boli vybrané zámerne, pretože pokrývajú hlavné cestné ťahy v smere sever – juh. Ale tiež preto, že sú tu k dispozícii dostatočne veľké odstavné plochy," uviedol Kerekeš.
Doplnil, že medzinárodná kontrola sa na Slovensku vykonáva každý rok. "Zástupcovia susedných štátov sa na nej zúčastňujú najmä preto, že Slovenská republika je často cieľovou destináciou prepravy z týchto krajín, respektíve je z týchto krajín cez územie Slovenska vykonávaný tranzit," podotkol hovorca Národného inšpektorátu práce.
Hlavným cieľom spoločnej kontroly je predovšetkým výmena poznatkov z výkonu kontrol, prerokovanie a zjednotenie postojov k výkladu jednotlivých ustanovení európskych predpisov, ako aj vzájomná výmena skúseností s používaním programov pre vyhodnotenie výstupov z analógových a digitálnych tachografov. "Kontroly sa uskutočňujú v rovnakých časoch a je skontrolovaných spravidla 50 nákladných vozidiel a autobusov," dodal Kerekeš.