Mobilnú aplikáciu môžu používať tí poistenci, ktorí majú aj prístup do elektronickej pobočky, ozrejmila šéfka odboru zdravotného poistenia Katarína Gregorová. Využíva ju asi pol milióna ľudí.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 19. októbra (TASR) - Najväčšia Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) spustila pre svojich poistencov bezplatnú mobilnú aplikáciu. Klienti štátnej poisťovne tak môžu mať v telefóne preukaz poistenca, SOS kartu prvej pomoci či informácie o svojich liekoch a zdravotníckych pomôckach.
"Pre nás je to začiatok novej formy komunikácie s našimi klientmi," povedal vo štvrtok na tlačovej konferencii šéf VšZP Miroslav Kočan. Avizoval, že aplikácia by sa mala asi štvrťročne inovovať, cieľom je prinášať ďalšie nové funkcie. Zatiaľ sa aplikácia zamerala najmä na informácie súvisiace so zdravím. Pribudnúť majú časom možnosti, ako vyhľadanie lekára, lekární či pohotovostí aj s ordinačnými hodinami, reklamovanie zdravotnej starostlivosti, alebo zobrazovanie liekových interakcií pacienta. V budúcnosti by mohla obsahovať aj údaje o zaplatenom poistnom či jeho ročnom zúčtovaní.
Mobilnú aplikáciu môžu používať tí poistenci, ktorí majú aj prístup do elektronickej pobočky, ozrejmila šéfka odboru zdravotného poistenia VšZP Katarína Gregorová. V súčasnosti ju využíva asi pol milióna ľudí. "Aplikáciu si môžu bezplatne stiahnuť v obchode Apple aj Google Play. Má niekoľko praktických funkcií, ktoré našim poistencom uľahčia život a umožnia im mať zdravie pod kontrolou," doplnila Gregorová.
Súčasťou mobilnej aplikácie je preukaz poistenca v mobile spolu s Európskym preukazom zdravotného poistenia prípadne preukazu detí. Spolu s nimi sa zobrazuje aj informácia o nároku poistenca na zdravotnú starostlivosť. Rovnako tu možno nájsť SOS kartu prvej pomoci, do ktorej si možno zaznamenať informácie o krvnej skupine, chronických chorobách, alergiách, liekoch. Údaje sa na displeji zobrazia aj v prípade, že je mobilný telefón zamknutý. Súčasťou SOS karty je možnosť zavolať rýchlu zdravotnú službu na linke 155 či ICE kontakt.
Mobilná aplikácia umožní poistencovi mať pri sebe zdravotné záznamy seba aj svojich detí alebo osôb, ktoré má v opatere. V telefóne sa budú dať nájsť podrobnosti o zdravotných výkonoch za uplynulý rok a ich cene, predpísaných liekoch za uplynulý polrok, nákladoch na lieky a možnej úspore na doplatkoch. Aplikácia informuje o preventívnych prehliadkach, na ktoré má poistenec zo zákona nárok, ako aj o tom, kedy naposledy preventívnu prehliadku u lekára absolvoval.
Takúto službu má pre klientov aj súkromná zdravotná poisťovňa Dôvera. "Funkcie, ktoré ponúka mobilná aplikácia štátnej poisťovne, sú dostupné aj v mobilnej aplikácii Dôvera, ktorú sme predstavili pred štyrmi rokmi. Avšak naša mobilná aplikácia ponúka aj ďalšie užitočné informácie, ako napríklad o najbližšej otvorenej pohotovosti či lekárni, prehľad záväzkov voči zdravotnej poisťovni či možnosť zaplatiť poistné priamo z mobilu a ďalšie. Neustále pracujeme na jej zlepšovaní a dostupnosti," reagoval PR špecialista Dôvery Matej Štepianský. Aplikáciu mesačne podľa jeho slov využíva 35.000 užívateľov, celkove si ju stiahlo vyše 200.000 ľudí.
Union zdravotná poisťovňa má pre klientov k dispozícii zatiaľ len online pobočku. "Je to bezplatná služba pre poistencov a partnerov Union ZP a slúži na jednoduchú, rýchlu a pohodlnú elektronickú komunikáciu s poisťovňou. Služby online pobočky môžu využívať registrovaní aj neregistrovaní užívatelia. Online pobočku priebežne vylepšujeme a ďalšie novinky spustíme v najbližšej dobe," doplnila hovorkyňa poisťovne Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Súkromná poisťovňa ponúka napríklad aj online vyhľadávanie zmluvného lekára či pripomienku preventívnej kontroly u lekára.
"Pre nás je to začiatok novej formy komunikácie s našimi klientmi," povedal vo štvrtok na tlačovej konferencii šéf VšZP Miroslav Kočan. Avizoval, že aplikácia by sa mala asi štvrťročne inovovať, cieľom je prinášať ďalšie nové funkcie. Zatiaľ sa aplikácia zamerala najmä na informácie súvisiace so zdravím. Pribudnúť majú časom možnosti, ako vyhľadanie lekára, lekární či pohotovostí aj s ordinačnými hodinami, reklamovanie zdravotnej starostlivosti, alebo zobrazovanie liekových interakcií pacienta. V budúcnosti by mohla obsahovať aj údaje o zaplatenom poistnom či jeho ročnom zúčtovaní.
Mobilnú aplikáciu môžu používať tí poistenci, ktorí majú aj prístup do elektronickej pobočky, ozrejmila šéfka odboru zdravotného poistenia VšZP Katarína Gregorová. V súčasnosti ju využíva asi pol milióna ľudí. "Aplikáciu si môžu bezplatne stiahnuť v obchode Apple aj Google Play. Má niekoľko praktických funkcií, ktoré našim poistencom uľahčia život a umožnia im mať zdravie pod kontrolou," doplnila Gregorová.
Súčasťou mobilnej aplikácie je preukaz poistenca v mobile spolu s Európskym preukazom zdravotného poistenia prípadne preukazu detí. Spolu s nimi sa zobrazuje aj informácia o nároku poistenca na zdravotnú starostlivosť. Rovnako tu možno nájsť SOS kartu prvej pomoci, do ktorej si možno zaznamenať informácie o krvnej skupine, chronických chorobách, alergiách, liekoch. Údaje sa na displeji zobrazia aj v prípade, že je mobilný telefón zamknutý. Súčasťou SOS karty je možnosť zavolať rýchlu zdravotnú službu na linke 155 či ICE kontakt.
Mobilná aplikácia umožní poistencovi mať pri sebe zdravotné záznamy seba aj svojich detí alebo osôb, ktoré má v opatere. V telefóne sa budú dať nájsť podrobnosti o zdravotných výkonoch za uplynulý rok a ich cene, predpísaných liekoch za uplynulý polrok, nákladoch na lieky a možnej úspore na doplatkoch. Aplikácia informuje o preventívnych prehliadkach, na ktoré má poistenec zo zákona nárok, ako aj o tom, kedy naposledy preventívnu prehliadku u lekára absolvoval.
Takúto službu má pre klientov aj súkromná zdravotná poisťovňa Dôvera. "Funkcie, ktoré ponúka mobilná aplikácia štátnej poisťovne, sú dostupné aj v mobilnej aplikácii Dôvera, ktorú sme predstavili pred štyrmi rokmi. Avšak naša mobilná aplikácia ponúka aj ďalšie užitočné informácie, ako napríklad o najbližšej otvorenej pohotovosti či lekárni, prehľad záväzkov voči zdravotnej poisťovni či možnosť zaplatiť poistné priamo z mobilu a ďalšie. Neustále pracujeme na jej zlepšovaní a dostupnosti," reagoval PR špecialista Dôvery Matej Štepianský. Aplikáciu mesačne podľa jeho slov využíva 35.000 užívateľov, celkove si ju stiahlo vyše 200.000 ľudí.
Union zdravotná poisťovňa má pre klientov k dispozícii zatiaľ len online pobočku. "Je to bezplatná služba pre poistencov a partnerov Union ZP a slúži na jednoduchú, rýchlu a pohodlnú elektronickú komunikáciu s poisťovňou. Služby online pobočky môžu využívať registrovaní aj neregistrovaní užívatelia. Online pobočku priebežne vylepšujeme a ďalšie novinky spustíme v najbližšej dobe," doplnila hovorkyňa poisťovne Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Súkromná poisťovňa ponúka napríklad aj online vyhľadávanie zmluvného lekára či pripomienku preventívnej kontroly u lekára.