Podporiť ho možno aj prostredníctvom verejnej finančnej zbierky v dňoch 2.-16. apríla poslaním krátkej textovej správy (SMS) na číslo 848 v sieti všetkých mobilných operatórov.
Autor TASR
Bratislava 12. apríla (TASR) - Občania Slovenska budú mať v piatok 13. apríla opäť príležitosť vyjadriť spolupatričnosť s onkologickými pacientmi. A to počas 16. ročníka verejnej finančnej zbierky známej pod názvom Deň narcisov. Podporiť ho možno aj prostredníctvom verejnej finančnej zbierky v dňoch 2.-16. apríla poslaním krátkej textovej správy (SMS) na číslo 848 v sieti všetkých mobilných operátorov. Tí, čo tak urobia, prispejú Lige proti rakovine (LPR) dvoma eurami. Darcovia môžu Deň narcisov podporiť dobrovoľným finančným príspevkom do pokladničiek priamo 13. apríla, ale i na účet zbierky č. 2629740400/1100.
Deň narcisov, podobne ako v predchádzajúcich rokoch, pripravila LPR. Spravidla sa koná v apríli, avšak za 16 rokov existencie verejnej zbierky sa táto uskutočnila aj v marci i máji. Vyzbieranými prostriedkami sa financujú projekty na základe žiadostí zo všetkých regiónov Slovenska. O prerozdelení výťažku rozhoduje Generálna rada LPR. Od roku 1997 sa v rámci Dňa narcisov angažuje prezidentka Generálnej rady LPR Eva Siracká.
Darcovia za príspevok dostávajú od dobrovoľníkov narcis. Žltý kvet jari a nádeje vyjadruje spolupatričnosť s chorými a symbolizuje podporu pre preventívne, informačné a psychosociálne projekty i ďalšie programy LPR.
Cieľom Dňa narcisov je dostať problematiku boja proti rakovine i pravdu o postavení pacientov s onkologickými ochoreniami bližšie k ľuďom - priamo do ulíc miest a obcí. Ide o to, aby sa diagnóza rakovinového ochorenia neponímala ako strašiak, ale ako možnosť na spájanie ľudí.
V roku 2009 sa prvýkrát prostriedky zbierali v eurách, nie v korunách.
Deň narcisov sa prvý raz konal 21. marca 1997 v šiestich slovenských mestách v obchodných domoch jedného, v súčasnosti už obchodného reťazca. Už vtedy dobrovoľníci chodili s pokladničkami, do ktorých ľudia vkladali príspevky, za čo dostali žltý - živý alebo umelý - narcis a brožúrky o onkologických ochoreniach i o možnostiach prevencie.
V roku 1999 pri treťom ročníku Dňa narcisov sa do akcie zapojili aj veľké spoločnosti - siete rýchleho občerstvenia, mobilného operátora i niekoľkých bankových domov. V roku 1999 bola 19. januára založená Liga proti rakovine a ešte v tom istom roku ju prijali za člena Európskej asociácie Líg proti rakovine (ECL) i za člena Medzinárodnej únie proti rakovine (UICC) so sídlom v Ženeve.
V roku 2000 sa prvýkrát zapojili do Dňa narcisov aj múzeá a galérie v Košiciach a odvtedy sa pravidelne podieľajú na tejto akcii. Každý, kto prispel na konto LPR, mal do nich voľný vstup.
Skúsenosti ukázali, že prispievali najmä mladí a starší ľudia. Postupom rokov sa zvyšoval počet miest a obcí, v ktorých sa verejná finančná zbierka v rámci Dňa narcisov organizovala.
Onkologický ústav sv. Alžbety v Bratislave dostal 4. apríla 2003 v rámci Dňa narcisov od istej podnikateľky z Turzovky obraz akademického maliara Petra Augustoviča. Zobrazená kytica mala spríjemniť prostredie pacientom i návštevníkom ústavu. Darkyňa, ktorá sa napriek pokročilému veku a slabšiemu zdraviu presadila v rámci malého podnikania v oblasti maľovania vianočných ozdôb, obraz získala v roku 2003 ako cenu sympatie v súťaži Vynikajúca podnikateľka SR 2002.
V roku 1997 sa vyzbieralo 420.000 korún, v roku 2002 sa podarilo prekročiť hranicu desať miliónov korún, keď celkový výnos predstavoval sumu 13.834.925 Sk. V roku 2004 sa v slovenských mestách a obciach podarilo vyzbierať 15.400.000 korún, v roku 2007 prekročiť hranicu 20.022.222 Sk. V roku 2008 sa vyzbieralo 24.265.399 Sk, v roku 2009 to podľa stránky LPR bolo 924.743,96 eura. V roku 2011 v rámci 15. ročníka Dňa narcisov sa vyzbieralo 965.270,43 eura. "Bolo to pre nás príjemné prekvapenie, že i v ťažkej ekonomickej situácii ľudia dokážu vyjadriť spolupatričnosť a dôverujú nám," uviedla vtedy pre TASR Eva Kováčová z LPR.
Vo svete sa akcia na podporu boja proti nádorovým ochoreniam prvýkrát uskutočnila v roku 1987 v Írsku. Iniciovala ho Írska liga proti rakovine s cieľom získať finančné prostriedky na zlepšenie starostlivosti o onkologických pacientov. Odvtedy si podujatie získavalo presvedčenie a srdcia mnohých ľudí v mnohých štátoch sveta. Aj v nich sa vyjadrením boja proti rakovine stal žltý narcis. Akcia sa stala pre mnohých symbolom jari a nádeje do života.
Zdroj: www.lpr.sk
Deň narcisov, podobne ako v predchádzajúcich rokoch, pripravila LPR. Spravidla sa koná v apríli, avšak za 16 rokov existencie verejnej zbierky sa táto uskutočnila aj v marci i máji. Vyzbieranými prostriedkami sa financujú projekty na základe žiadostí zo všetkých regiónov Slovenska. O prerozdelení výťažku rozhoduje Generálna rada LPR. Od roku 1997 sa v rámci Dňa narcisov angažuje prezidentka Generálnej rady LPR Eva Siracká.
Darcovia za príspevok dostávajú od dobrovoľníkov narcis. Žltý kvet jari a nádeje vyjadruje spolupatričnosť s chorými a symbolizuje podporu pre preventívne, informačné a psychosociálne projekty i ďalšie programy LPR.
Cieľom Dňa narcisov je dostať problematiku boja proti rakovine i pravdu o postavení pacientov s onkologickými ochoreniami bližšie k ľuďom - priamo do ulíc miest a obcí. Ide o to, aby sa diagnóza rakovinového ochorenia neponímala ako strašiak, ale ako možnosť na spájanie ľudí.
V roku 2009 sa prvýkrát prostriedky zbierali v eurách, nie v korunách.
Deň narcisov sa prvý raz konal 21. marca 1997 v šiestich slovenských mestách v obchodných domoch jedného, v súčasnosti už obchodného reťazca. Už vtedy dobrovoľníci chodili s pokladničkami, do ktorých ľudia vkladali príspevky, za čo dostali žltý - živý alebo umelý - narcis a brožúrky o onkologických ochoreniach i o možnostiach prevencie.
V roku 1999 pri treťom ročníku Dňa narcisov sa do akcie zapojili aj veľké spoločnosti - siete rýchleho občerstvenia, mobilného operátora i niekoľkých bankových domov. V roku 1999 bola 19. januára založená Liga proti rakovine a ešte v tom istom roku ju prijali za člena Európskej asociácie Líg proti rakovine (ECL) i za člena Medzinárodnej únie proti rakovine (UICC) so sídlom v Ženeve.
V roku 2000 sa prvýkrát zapojili do Dňa narcisov aj múzeá a galérie v Košiciach a odvtedy sa pravidelne podieľajú na tejto akcii. Každý, kto prispel na konto LPR, mal do nich voľný vstup.
Skúsenosti ukázali, že prispievali najmä mladí a starší ľudia. Postupom rokov sa zvyšoval počet miest a obcí, v ktorých sa verejná finančná zbierka v rámci Dňa narcisov organizovala.
Onkologický ústav sv. Alžbety v Bratislave dostal 4. apríla 2003 v rámci Dňa narcisov od istej podnikateľky z Turzovky obraz akademického maliara Petra Augustoviča. Zobrazená kytica mala spríjemniť prostredie pacientom i návštevníkom ústavu. Darkyňa, ktorá sa napriek pokročilému veku a slabšiemu zdraviu presadila v rámci malého podnikania v oblasti maľovania vianočných ozdôb, obraz získala v roku 2003 ako cenu sympatie v súťaži Vynikajúca podnikateľka SR 2002.
V roku 1997 sa vyzbieralo 420.000 korún, v roku 2002 sa podarilo prekročiť hranicu desať miliónov korún, keď celkový výnos predstavoval sumu 13.834.925 Sk. V roku 2004 sa v slovenských mestách a obciach podarilo vyzbierať 15.400.000 korún, v roku 2007 prekročiť hranicu 20.022.222 Sk. V roku 2008 sa vyzbieralo 24.265.399 Sk, v roku 2009 to podľa stránky LPR bolo 924.743,96 eura. V roku 2011 v rámci 15. ročníka Dňa narcisov sa vyzbieralo 965.270,43 eura. "Bolo to pre nás príjemné prekvapenie, že i v ťažkej ekonomickej situácii ľudia dokážu vyjadriť spolupatričnosť a dôverujú nám," uviedla vtedy pre TASR Eva Kováčová z LPR.
Vo svete sa akcia na podporu boja proti nádorovým ochoreniam prvýkrát uskutočnila v roku 1987 v Írsku. Iniciovala ho Írska liga proti rakovine s cieľom získať finančné prostriedky na zlepšenie starostlivosti o onkologických pacientov. Odvtedy si podujatie získavalo presvedčenie a srdcia mnohých ľudí v mnohých štátoch sveta. Aj v nich sa vyjadrením boja proti rakovine stal žltý narcis. Akcia sa stala pre mnohých symbolom jari a nádeje do života.
Zdroj: www.lpr.sk