Nastavenie systému klimatizácie dbá, aby nenastal teplotný šok pri vyšších vonkajších teplotách.
Autor TASR
Bratislava 10. júla (TASR) - Vysoké teploty aktuálne neovplyvňujú situáciu a vlaky na tratiach. Situácia sa však pre očakávané horúčavy môže zmeniť. Pre TASR to uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominik Drevický. Zároveň odporučil sledovať profil ZSSK na sociálnej sieti či ich webovú stránku, kde zverejňuje aktuálne informácie o meškaniach a operatívnych zmenách.
"V rámci zachovania komfortu vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko aj v lete je 100 percent diaľkových denných vlakov ZSSK a približne 80 percent regionálnych vlakov vybavených klimatizáciou," ozrejmil Drevický. Tiež všetky novododané vozne, ucelené jednotky či hnacie koľajové vozidlá, ktoré prejdú modernizáciou sú klimatizované.
Nastavenie systému klimatizácie podľa neho dbá, aby nenastal teplotný šok pri vyšších vonkajších teplotách. "Regulácia, na ktorú vplýva viacero faktorov (vonkajšia teplota, vnútorná teplota, úroveň CO2, rýchlosť prúdenia vzduchu, obsaditeľnosť vo vozni a podobne), je plne automatická," ozrejmil hovorca.
Zároveň v záujme zdravia cestujúcich vo vlakoch sa musí zohľadňovať rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou, ktorý by mal byť maximálne sedem stupňov Celzia. "Teda ak je vonkajšia teplota napríklad 35 stupňov Celzia, teplota v priestoroch pre cestujúcich nesmie byť nižšia ako 27 stupňov Celzia," podotkol Drevický.
"V rámci zachovania komfortu vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko aj v lete je 100 percent diaľkových denných vlakov ZSSK a približne 80 percent regionálnych vlakov vybavených klimatizáciou," ozrejmil Drevický. Tiež všetky novododané vozne, ucelené jednotky či hnacie koľajové vozidlá, ktoré prejdú modernizáciou sú klimatizované.
Nastavenie systému klimatizácie podľa neho dbá, aby nenastal teplotný šok pri vyšších vonkajších teplotách. "Regulácia, na ktorú vplýva viacero faktorov (vonkajšia teplota, vnútorná teplota, úroveň CO2, rýchlosť prúdenia vzduchu, obsaditeľnosť vo vozni a podobne), je plne automatická," ozrejmil hovorca.
Zároveň v záujme zdravia cestujúcich vo vlakoch sa musí zohľadňovať rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou, ktorý by mal byť maximálne sedem stupňov Celzia. "Teda ak je vonkajšia teplota napríklad 35 stupňov Celzia, teplota v priestoroch pre cestujúcich nesmie byť nižšia ako 27 stupňov Celzia," podotkol Drevický.