Pozor si treba dať najmä pri dažďoch, sychravom počasí, ranných hmlách, ale aj pri veternom počasí.
Autor TASR
Bratislava 10. októbra (TASR) - Hoci sa najčastejšie hovorí o dopravných rizikách v zimných mesiacoch, dopravný analytik Milan Troška upozorňuje, že nebezpečné situácie vznikajú na cestách aj na jeseň. Pozor si podľa neho treba dať najmä pri dažďoch, sychravom počasí, ranných hmlách, ale aj pri veternom počasí.
Pri zohľadňovaní stavu vozidla najväčšiu pozornosť treba podľa Trošku prikladať pneumatikám. "Ako prvé si skontrolujte výšku dezénu, pretože od nej závisí stabilita vozidla. Ak sú pneumatiky viac zjazdené a dezén sa pohybuje okolo výšky dva milimetre, je nevyhnutné dbať na zvýšenú pozornosť. S takýmito pneumatikami aj na minimálne mokrej vozovke sa môžete dostať do nebezpečnej situácie, keď vozidlo stráca kontakt s vozovkou a stáva sa neovládateľné," odporúča dopravný analytik. V prípade, že sa vozidlo do takejto situácie dostane, najlepším riešením je podľa neho vyšliapnuť spojkový pedál a držať volant rovno.
Pri daždivom počasí treba dodržiavať aj dostatočný odstup od vozidla vpredu. Táto vzdialenosť by nemala byť menšia ako dve sekundy. "Neriskujte zbytočným predbiehaním. Na mokrej vozovke je podľa štatistík a výskumov pravdepodobnosť šmyku o 30 percent vyššia ako na suchej. Šmyk môže prekvapiť aj skúseného vodiča," tvrdí Troška.
Zabúdať podľa neho netreba ani na zapnutie bezpečnostných pásov, a to aj u spolujazdcov, či šoférovanie s hmlovkami, ak si to počasie vyžaduje. "V silnom vetre si dávajte pozor na ostatné vozidlá na ceste. Silný vietor je problém najmä pre nákladné autá a autobusy. Držte si od nich dostatočnú vzdialenosť," dodáva dopravný analytik.
Pri zohľadňovaní stavu vozidla najväčšiu pozornosť treba podľa Trošku prikladať pneumatikám. "Ako prvé si skontrolujte výšku dezénu, pretože od nej závisí stabilita vozidla. Ak sú pneumatiky viac zjazdené a dezén sa pohybuje okolo výšky dva milimetre, je nevyhnutné dbať na zvýšenú pozornosť. S takýmito pneumatikami aj na minimálne mokrej vozovke sa môžete dostať do nebezpečnej situácie, keď vozidlo stráca kontakt s vozovkou a stáva sa neovládateľné," odporúča dopravný analytik. V prípade, že sa vozidlo do takejto situácie dostane, najlepším riešením je podľa neho vyšliapnuť spojkový pedál a držať volant rovno.
Pri daždivom počasí treba dodržiavať aj dostatočný odstup od vozidla vpredu. Táto vzdialenosť by nemala byť menšia ako dve sekundy. "Neriskujte zbytočným predbiehaním. Na mokrej vozovke je podľa štatistík a výskumov pravdepodobnosť šmyku o 30 percent vyššia ako na suchej. Šmyk môže prekvapiť aj skúseného vodiča," tvrdí Troška.
Zabúdať podľa neho netreba ani na zapnutie bezpečnostných pásov, a to aj u spolujazdcov, či šoférovanie s hmlovkami, ak si to počasie vyžaduje. "V silnom vetre si dávajte pozor na ostatné vozidlá na ceste. Silný vietor je problém najmä pre nákladné autá a autobusy. Držte si od nich dostatočnú vzdialenosť," dodáva dopravný analytik.