Predstavitelia tímu Mercedes hneď po pretekoch podali dva oficiálne protesty.
Autor TASR
,aktualizované Abú Zabí 12. decembra (TASR) - Medzinárodná automobilová federácia (FIA) potvrdila zisk titulu majstra sveta v F1 pre Maxa Verstappena. V nedeľu večer zamietla oba protesty tímu Mercedes proti výsledkom Veľkej ceny Abú Zabí. Holanďan v službách Red Bullu v nej v poslednom kole predstihol Lewisa Hamiltona a získal svoj prvý titul šampióna formuly 1. Mercedes sa však ešte proti verdiktom plánuje odvolať a prípad môže skončiť až na Športovom arbitrážnom súde (CAS).
Predstavitelia tímu Mercedes hneď po pretekoch podali dva oficiálne protesty. Podľa nich boli porušené dva články pravidiel F1, ktoré hovoria o predbiehaní pred a za safety carom a aj o podmienkach, za akých sa počas prítomnosti bezpečnostného vozidla môžu posunúť o kolo pomalšie monoposty.
K porušeniu predmetných bodov pravidiel došlo podľa Mercedesu v závere pretekov, keď Verstappen vyťažil z prítomnosti bezpečnostného vozidla, vďaka čomu sa dostal do tesnej blízkosti Hamiltona a krátko po reštarte ho dokázal predbehnúť. Stajňa poukázala na porušenie podmienok, ktoré musia byť dodržané, keď sa riaditeľstvo pretekov rozhodne stiahnuť safety car. V takom prípade sa musí počkať, kým sa o kolo pomalší pretekári zaradia do "vláčiku", no to sa na VC Abú Zabí nestalo. Stewardi FIA však oba protesty po viac ako štyroch hodinách po skončení pretekov zamietli ako neopodstatnené.
Jedným z predmetov protestu bolo možné porušenie pravidiel v podaní Verstappena, ktorý predbehol Hamiltona ešte počas prítomnosti bezpečnostného vozidla na trati. "Hoci sa monopost s číslom 33 (Verstappen) v určitom momente, na veľmi krátky čas, mierne posunulo pred monopost č. 44 (Hamilton) v čase, keď obaja pretekári zrýchľovali a brzdili, posunulo sa späť za auto č. 44. V súlade s tým sa protest zamieta," uvádza sa v oficiálnom stanovisku FIA.
Ďalší protest sa týkal procesu reštartu a počtu "pustených" áut, ktoré predbehli safety car, keď na to dostali povolenie. Túto možnosť dostali iba piati (Norris, Alonso, Ocon, Leclerc a Vettel), ktorí boli pôvodne medzi Hamiltonom a Verstappenom. Mercedes uviedol, že Hamilton by vyhral preteky, keby všetci predbehli safety car a teda aj Ricciardo, Stroll a Schumacher. Stewardi rozhodli, že menovaná trojica nezasahovala do poradia na prvých dvoch miestach a zároveň pripomenula, že riaditeľ pretekov Michael Masi mal v tomto prípade právomoc kontrolovať používanie bezpečnostného vozidla a jeho prípadné odvolanie z trate.
Predstavitelia tímu Mercedes hneď po pretekoch podali dva oficiálne protesty. Podľa nich boli porušené dva články pravidiel F1, ktoré hovoria o predbiehaní pred a za safety carom a aj o podmienkach, za akých sa počas prítomnosti bezpečnostného vozidla môžu posunúť o kolo pomalšie monoposty.
K porušeniu predmetných bodov pravidiel došlo podľa Mercedesu v závere pretekov, keď Verstappen vyťažil z prítomnosti bezpečnostného vozidla, vďaka čomu sa dostal do tesnej blízkosti Hamiltona a krátko po reštarte ho dokázal predbehnúť. Stajňa poukázala na porušenie podmienok, ktoré musia byť dodržané, keď sa riaditeľstvo pretekov rozhodne stiahnuť safety car. V takom prípade sa musí počkať, kým sa o kolo pomalší pretekári zaradia do "vláčiku", no to sa na VC Abú Zabí nestalo. Stewardi FIA však oba protesty po viac ako štyroch hodinách po skončení pretekov zamietli ako neopodstatnené.
Jedným z predmetov protestu bolo možné porušenie pravidiel v podaní Verstappena, ktorý predbehol Hamiltona ešte počas prítomnosti bezpečnostného vozidla na trati. "Hoci sa monopost s číslom 33 (Verstappen) v určitom momente, na veľmi krátky čas, mierne posunulo pred monopost č. 44 (Hamilton) v čase, keď obaja pretekári zrýchľovali a brzdili, posunulo sa späť za auto č. 44. V súlade s tým sa protest zamieta," uvádza sa v oficiálnom stanovisku FIA.
Ďalší protest sa týkal procesu reštartu a počtu "pustených" áut, ktoré predbehli safety car, keď na to dostali povolenie. Túto možnosť dostali iba piati (Norris, Alonso, Ocon, Leclerc a Vettel), ktorí boli pôvodne medzi Hamiltonom a Verstappenom. Mercedes uviedol, že Hamilton by vyhral preteky, keby všetci predbehli safety car a teda aj Ricciardo, Stroll a Schumacher. Stewardi rozhodli, že menovaná trojica nezasahovala do poradia na prvých dvoch miestach a zároveň pripomenula, že riaditeľ pretekov Michael Masi mal v tomto prípade právomoc kontrolovať používanie bezpečnostného vozidla a jeho prípadné odvolanie z trate.