Som na ceste domov s boľavým členkom, ale budem pripravený na Monzu, napísal na twitteri 23-ročný pretekár Renaultu.
Autor TASR
,aktualizované Spa-Francorchamps 29. augusta (TASR) - Dánsky pilot formuly 1 Kevin Magnussen, ktorý z havárie na nedeľnej Veľkej cene Belgicka vyviazol so zranením členka, chce jazdiť už najbližší víkend v talianskej Monze. Informácie zverejnil portál BBC.
"Som na ceste domov s boľavým členkom, ale budem pripravený na Monzu," napísal na twitteri 23-ročný pretekár Renaultu po prepustení z nemocnice. Jeho kolízia s bariérou nastala v rýchlosti takmer 290 km/h na konci série zákrut Eau Rouge. "Červená voda" - stúpajúci slalom ľavo, pravo a ľavotočivej zákruty dostal meno podľa krátkej riečky, ktorú pretína slávny okruh Spa-Francorchamps.
Nehoda Magnussena zďaleka nebola prvá na tomto mieste. Podobu dostalo v roku 1939 a odvtedy sa zmenilo len kozmeticky. Jeho názov bol kruto symbolický predovšetkým v roku 1985, keď tam zahynul 27-ročný Nemec Stefan Bellof. Desať minút od kolízie s Jackym Ickxom v pretekoch športových automobilov podľahol vnútorným zraneniam. Viac šťastia mal Alex Zanardi v roku 1993, pre následky však prišiel o zvyšok sezóny. O šesť rokov neskôr prejavil búrlivú povahu Jacques Villeneuve, ktorý sa nepoučil zo svojej miestnej havárie spred roka. S tímovým kolegom Ricardom Zontom sa stavili, že Eau Rouge prejdú na plný plyn - obaja skončili v pneumatikách.
"Červená voda" však v nedávnej histórii bola tiež svedkom nádherného manévru. V roku 2011 sa Mark Webber vyrútil spoza Fernanda Alonsa a predstihol ho uzučkou škárou medzi monopostom súpera a zvodidlami.
Räikkönen o Verstappenovi: "Ak sa nezmení, nevyhne sa veľkej havárii"
Holandský objav formuly 1 Max Verstappen si počínaním na nedeľnej Veľkej cene Belgicka vyslúžil kritiku i uznanie. Svoje kroky bude musieť vysvetliť na stretnutí jazdcov, informovala agentúra DPA.
Najmladší víťaz VC i držiteľ pole position sa hneď v prvej zákrute pretekov dostal do kolízie s oboma vozmi Ferrari, neskôr mal ďalšiu kontroverziu s Kimim Räikkönenom. "Ak by som nepribrzdil, došlo by k veľkej havárii. Ak sa nezmení, raz sa jej nevyhne. Nemám nič proti ostrému jazdeniu, ale toto je nekorektné," hneval sa Fín. Osemnásťročný Verstappen sa na situáciu pozeral inak: "Iba som bránil svoju pozíciu, pokiaľ sa to niekomu nepáči, je to jeho problém."
Kým Räikkönenov tímový kolega Sebastian Vettel ocenil vodičské umenie mladíka vo farbách Toro Rosso, šéf Mercedesu Toto Wolff mal zmiešané pocity: "Je to osviežujúce, ale nebezpečné. Obávam sa, že raz skončí v bariére. Pripomína mi však šampiónov Ayrtona Sennu alebo Lewisa Hamiltona."
"Som na ceste domov s boľavým členkom, ale budem pripravený na Monzu," napísal na twitteri 23-ročný pretekár Renaultu po prepustení z nemocnice. Jeho kolízia s bariérou nastala v rýchlosti takmer 290 km/h na konci série zákrut Eau Rouge. "Červená voda" - stúpajúci slalom ľavo, pravo a ľavotočivej zákruty dostal meno podľa krátkej riečky, ktorú pretína slávny okruh Spa-Francorchamps.
Nehoda Magnussena zďaleka nebola prvá na tomto mieste. Podobu dostalo v roku 1939 a odvtedy sa zmenilo len kozmeticky. Jeho názov bol kruto symbolický predovšetkým v roku 1985, keď tam zahynul 27-ročný Nemec Stefan Bellof. Desať minút od kolízie s Jackym Ickxom v pretekoch športových automobilov podľahol vnútorným zraneniam. Viac šťastia mal Alex Zanardi v roku 1993, pre následky však prišiel o zvyšok sezóny. O šesť rokov neskôr prejavil búrlivú povahu Jacques Villeneuve, ktorý sa nepoučil zo svojej miestnej havárie spred roka. S tímovým kolegom Ricardom Zontom sa stavili, že Eau Rouge prejdú na plný plyn - obaja skončili v pneumatikách.
"Červená voda" však v nedávnej histórii bola tiež svedkom nádherného manévru. V roku 2011 sa Mark Webber vyrútil spoza Fernanda Alonsa a predstihol ho uzučkou škárou medzi monopostom súpera a zvodidlami.
Räikkönen o Verstappenovi: "Ak sa nezmení, nevyhne sa veľkej havárii"
Holandský objav formuly 1 Max Verstappen si počínaním na nedeľnej Veľkej cene Belgicka vyslúžil kritiku i uznanie. Svoje kroky bude musieť vysvetliť na stretnutí jazdcov, informovala agentúra DPA.
Najmladší víťaz VC i držiteľ pole position sa hneď v prvej zákrute pretekov dostal do kolízie s oboma vozmi Ferrari, neskôr mal ďalšiu kontroverziu s Kimim Räikkönenom. "Ak by som nepribrzdil, došlo by k veľkej havárii. Ak sa nezmení, raz sa jej nevyhne. Nemám nič proti ostrému jazdeniu, ale toto je nekorektné," hneval sa Fín. Osemnásťročný Verstappen sa na situáciu pozeral inak: "Iba som bránil svoju pozíciu, pokiaľ sa to niekomu nepáči, je to jeho problém."
Kým Räikkönenov tímový kolega Sebastian Vettel ocenil vodičské umenie mladíka vo farbách Toro Rosso, šéf Mercedesu Toto Wolff mal zmiešané pocity: "Je to osviežujúce, ale nebezpečné. Obávam sa, že raz skončí v bariére. Pripomína mi však šampiónov Ayrtona Sennu alebo Lewisa Hamiltona."