Aj keď jeho pretekárska kariéra bola nevýrazná, vypracoval sa na miliardára, ktorý vládne vo svete F1 tvrdou obchodnou rukou.
Autor TASR
Londýn 28. októbra (TASR) - Bernie Ecclestone oslavuje životné jubileum. Britský šéf prestížnej Formuly 1 sa dožíva 85-ich rokov. Aj keď jeho pretekárska kariéra bola nevýrazná, vypracoval sa na miliardára, ktorý vládne vo svete F1 tvrdou obchodnou rukou. Práve pre svoje praktiky dostal prezývku "Supremo F1."
Ecclestone po druhej svetovej vojne rozbehol obchod s náhradnými dielmi pre motocykle. V roku 1949 odjazdil preteky v rámci seriálu Formula 3, pre nehodu však vo svete motorizmu na čas skončil. V roku 1958 sa pokúsil o návrat, nekvalifikoval sa však na Veľkú cenu Monaka ani Veľkej Británie. Počas svojej prvotnej manažérskej kariéry mal pod sebou jazdcov Stuarta Lewis-Ewansa a Jochena Rindta, ktorý získal titul majstra sveta in memorial. Obaja neprežili nehodu počas pretekov a preto sa Ecclestone ešte dvakrát vytratil zo sveta F1.
Natrvalo sa vrátil v roku 1972, keď odkúpil tím F1 Brabham, ktorý viedol 15 rokov. Počas tohto pôsobenia získal dva tituly vďaka Nelsonovi Piquetovi. V roku 1974 založil s podporou ostatných klubových šéfov Asociáciu konštruktérov F1 (FOCA), ktorá mala hájiť záujmy tímov. Asociácia sa však dostala do sporu s Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA). Výsledkom bolo rozdelenie, keď sa o obchodné záležitosti F1 stará Ecclestone a športovú stránku rieši FIA.
Ecclestone si vydobyl možnosť predávať televízne práva a postupne získal kontrolu na všetkými príjmami. Za jeho pôsobenia však úroveň F1 vzrástla a základňa fanúšikov sa rozšírila.
Verejnú mienku rozbúril rôznymi kontroverznými situáciami či výrokmi. V roku 1997 loboval u labouristov, aby dali vo svojom protifajčiarskom programe výnimku pre F1. Po schválení nastal škandál, situáciu upokojili až ospravedlnenia najvyšších politikov. Nevyhol sa ani incidentu u židovskej obce, keď o Hitlerovi povedal, že ako politik robil ťažké veci dobre.
Ecclestone po druhej svetovej vojne rozbehol obchod s náhradnými dielmi pre motocykle. V roku 1949 odjazdil preteky v rámci seriálu Formula 3, pre nehodu však vo svete motorizmu na čas skončil. V roku 1958 sa pokúsil o návrat, nekvalifikoval sa však na Veľkú cenu Monaka ani Veľkej Británie. Počas svojej prvotnej manažérskej kariéry mal pod sebou jazdcov Stuarta Lewis-Ewansa a Jochena Rindta, ktorý získal titul majstra sveta in memorial. Obaja neprežili nehodu počas pretekov a preto sa Ecclestone ešte dvakrát vytratil zo sveta F1.
Natrvalo sa vrátil v roku 1972, keď odkúpil tím F1 Brabham, ktorý viedol 15 rokov. Počas tohto pôsobenia získal dva tituly vďaka Nelsonovi Piquetovi. V roku 1974 založil s podporou ostatných klubových šéfov Asociáciu konštruktérov F1 (FOCA), ktorá mala hájiť záujmy tímov. Asociácia sa však dostala do sporu s Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA). Výsledkom bolo rozdelenie, keď sa o obchodné záležitosti F1 stará Ecclestone a športovú stránku rieši FIA.
Ecclestone si vydobyl možnosť predávať televízne práva a postupne získal kontrolu na všetkými príjmami. Za jeho pôsobenia však úroveň F1 vzrástla a základňa fanúšikov sa rozšírila.
Verejnú mienku rozbúril rôznymi kontroverznými situáciami či výrokmi. V roku 1997 loboval u labouristov, aby dali vo svojom protifajčiarskom programe výnimku pre F1. Po schválení nastal škandál, situáciu upokojili až ospravedlnenia najvyšších politikov. Nevyhol sa ani incidentu u židovskej obce, keď o Hitlerovi povedal, že ako politik robil ťažké veci dobre.