Práve ochrannému čelnému rámu Halo ďakoval po nehode Grosjean za záchranu života.
Autor TASR
Paríž 3. decembra (TASR) - Medzinárodná automobilová federácia (FIA) začala vyšetrovanie okolností hrôzostrašnej havárie Romaina Grosjeana na víkendovej Veľkej cene Bahrajnu formuly 1. Až osem týždňov môže trvať, kým budú známe jeho kompletné výsledky.
Grosjean v nedeľu takmer zhorel v kokpite svojho auta, keď po kolízii s Daniilom Kviatom narazil do bariéry. Monopost sa rozlomil na dve časti a okamžite začal horieť. Tridsaťštyriročný pilot Haasu približne po pol minúte dokázal z horiaceho kokpitu vyskočiť a z hrozivo vyzerajúcej nehody vyviazol iba s menšími popáleninami, najmä na rukách, a s vyvrtnutým členkom na ľavej nohe. V stredu ho prepustili z vojenskej nemocnice v Bahrajne.
"Vyšetrovanie incidentu bude zamerané na všetky oblasti vrátane bezpečnostných prvkov jazdca, akými sú prilba, HANS (zariadenie na stabilitu hlavy), bezpečnostné pásy, ochranný odev, opierka hlavy, vnútorný systém hasenia auta a ochranný rám Halo. Analýza bude zahŕňať aj integritu podvozku auta a účinnosť ochrannej bariéry," uviedla FIA v stanovisku s tým, že podrobne preskúma aj dáta z kamery v monoposte i z elektronického systému, ktorý zaznamenáva rýchlosť a silu nárazu vozidla.
Práve ochrannému čelnému rámu Halo ďakoval po nehode Grosjean za záchranu života. "Ešte pred pár rokmi som nebol za Halo, ale teraz si myslím, že je to tá najlepšia vec na svete," uviedol francúzsky jazdec, ktorý podľa prvotných odhadov narazil do bariéry v rýchlosti viac ako 220 kilometrov za hodinu.
"Tak ako pri každej vážnej nehode, aj teraz budeme analyzovať všetky aspekty tejto havárie a spolupracovať so všetkými zúčastnenými stranami. Veľké množstvo údajov, ktoré sú v F1 k dispozícii, nám umožní presne určiť, čo sa stalo," povedal podľa agentúry AP riaditeľ FIA pre bezpečnosť Adam Baker.
Grosjean v nedeľu takmer zhorel v kokpite svojho auta, keď po kolízii s Daniilom Kviatom narazil do bariéry. Monopost sa rozlomil na dve časti a okamžite začal horieť. Tridsaťštyriročný pilot Haasu približne po pol minúte dokázal z horiaceho kokpitu vyskočiť a z hrozivo vyzerajúcej nehody vyviazol iba s menšími popáleninami, najmä na rukách, a s vyvrtnutým členkom na ľavej nohe. V stredu ho prepustili z vojenskej nemocnice v Bahrajne.
"Vyšetrovanie incidentu bude zamerané na všetky oblasti vrátane bezpečnostných prvkov jazdca, akými sú prilba, HANS (zariadenie na stabilitu hlavy), bezpečnostné pásy, ochranný odev, opierka hlavy, vnútorný systém hasenia auta a ochranný rám Halo. Analýza bude zahŕňať aj integritu podvozku auta a účinnosť ochrannej bariéry," uviedla FIA v stanovisku s tým, že podrobne preskúma aj dáta z kamery v monoposte i z elektronického systému, ktorý zaznamenáva rýchlosť a silu nárazu vozidla.
Práve ochrannému čelnému rámu Halo ďakoval po nehode Grosjean za záchranu života. "Ešte pred pár rokmi som nebol za Halo, ale teraz si myslím, že je to tá najlepšia vec na svete," uviedol francúzsky jazdec, ktorý podľa prvotných odhadov narazil do bariéry v rýchlosti viac ako 220 kilometrov za hodinu.
"Tak ako pri každej vážnej nehode, aj teraz budeme analyzovať všetky aspekty tejto havárie a spolupracovať so všetkými zúčastnenými stranami. Veľké množstvo údajov, ktoré sú v F1 k dispozícii, nám umožní presne určiť, čo sa stalo," povedal podľa agentúry AP riaditeľ FIA pre bezpečnosť Adam Baker.