Bez fanúšikov sa pre pandémiu nového koronavírusu mala uskutočniť už marcová VC Bahrajnu a F1 takúto alternatívu zvažuje aj v nastávajúcich mesiacoch.
Autor TASR
Paríž 9. apríla (TASR) – Technický riaditeľ motoristickej F1 Ross Brawn potvrdil, že tohtosezónne veľké ceny sa môžu konať za zatvorenými dverami. Pripustil aj natiahnutie sezóny do budúceho kalendárneho roka, na oficiálne uznanie seriálu majstrovstiev sveta je potrebné odjazdiť minimálne osem pretekov.
Bez fanúšikov sa pre pandémiu nového koronavírusu mala uskutočniť už marcová VC Bahrajnu a F1 takúto alternatívu zvažuje aj v nastávajúcich mesiacoch. Najbližšie je naplánovaná VC Francúzska 28. júna, ale podľa Brawna sa ročník pravdepodobnejšie začne v júli. Stále vidí priestor na devätnásť podujatí, aspoň osem by sa mohlo konať, aj keby sa seriál spustil až v októbri.
"Samozrejme, cestovanie bude veľkým problémom pre všetkých. Zrejme odštartujeme v Európe, pôsobili by sme v čo najuzavretejšom prostredí. Tímy by prišli charterovými letmi, dopravili by sme ich priamo na okruh.
Nie je to ideálne, ale je to lepšie ako žiadne preteky. Nesmieme zabúdať, že milióny fanúšikov sú izolované doma, sledovať náš šport by pre nich bol v súčasnej situácii vítaný bonus. Na druhej strane si nemôžeme dovoliť kohokoľvek ohroziť. Zisťujeme, kedy najskôr by sme mohli začať, a zároveň, ako by sme šampionát udržali funkčný," povedal Brawn pre Sky Sports.
Ešte pred pôvodne plánovaným štartom F1 (15. marca v Austrálii) vypukol škandál v súvislosti s motormi Ferrari. Prezident Medzinárodnej automobilovej federácie Jean Todt vyhlásil, že by rád zverejnil detaily tajnej dohody, no bráni mu v tom taliansky tím.
"Motory boli schválené, ale nesmieme odhaliť podrobnosti a ani sme to neurobili. Nebolo by správne neinformovať o tom, že sa táto záležitosť preberala. Naši technici nedokázali dostatočne preukázať neoprávnenosť na strane Ferrari," povedal pre portál autosport.com Todt, ktorému sa po dohode FIA s talianskou Scuderiou ozvalo sedem tímov.
Red Bull, Renault, McLaren, Williams, Racing Point a AlphaTauri pohrozili právnymi krokmi, Mercedes upustil od tohto zámeru. "Hovoril som s predstaviteľmi niektorých tímov, od odstúpenia Mercedesu som nedostal správy o zmene postoja u ďalších. Radi by videli konštrukciu Ferrari, aj ja, ale nie je to možné," dodal Todt.
Bez fanúšikov sa pre pandémiu nového koronavírusu mala uskutočniť už marcová VC Bahrajnu a F1 takúto alternatívu zvažuje aj v nastávajúcich mesiacoch. Najbližšie je naplánovaná VC Francúzska 28. júna, ale podľa Brawna sa ročník pravdepodobnejšie začne v júli. Stále vidí priestor na devätnásť podujatí, aspoň osem by sa mohlo konať, aj keby sa seriál spustil až v októbri.
"Samozrejme, cestovanie bude veľkým problémom pre všetkých. Zrejme odštartujeme v Európe, pôsobili by sme v čo najuzavretejšom prostredí. Tímy by prišli charterovými letmi, dopravili by sme ich priamo na okruh.
Nie je to ideálne, ale je to lepšie ako žiadne preteky. Nesmieme zabúdať, že milióny fanúšikov sú izolované doma, sledovať náš šport by pre nich bol v súčasnej situácii vítaný bonus. Na druhej strane si nemôžeme dovoliť kohokoľvek ohroziť. Zisťujeme, kedy najskôr by sme mohli začať, a zároveň, ako by sme šampionát udržali funkčný," povedal Brawn pre Sky Sports.
Ešte pred pôvodne plánovaným štartom F1 (15. marca v Austrálii) vypukol škandál v súvislosti s motormi Ferrari. Prezident Medzinárodnej automobilovej federácie Jean Todt vyhlásil, že by rád zverejnil detaily tajnej dohody, no bráni mu v tom taliansky tím.
"Motory boli schválené, ale nesmieme odhaliť podrobnosti a ani sme to neurobili. Nebolo by správne neinformovať o tom, že sa táto záležitosť preberala. Naši technici nedokázali dostatočne preukázať neoprávnenosť na strane Ferrari," povedal pre portál autosport.com Todt, ktorému sa po dohode FIA s talianskou Scuderiou ozvalo sedem tímov.
Red Bull, Renault, McLaren, Williams, Racing Point a AlphaTauri pohrozili právnymi krokmi, Mercedes upustil od tohto zámeru. "Hovoril som s predstaviteľmi niektorých tímov, od odstúpenia Mercedesu som nedostal správy o zmene postoja u ďalších. Radi by videli konštrukciu Ferrari, aj ja, ale nie je to možné," dodal Todt.